Gå til innhold

Jeg ville aldri tilgitt en utro mann!Du da?

Anbefalte innlegg

Andre har så stor kjærlighet at de kan tilgi... ikke bare EN gang, men 77...

Jeg vil si det blir å bruker hjertet mer enn hode. Man må posjonere litt. Sier hjernen at dette skaffer deg mye sorg, problemer og sinne bør man velge fornuften over "kjærligheten" (som man helt sikkert vil se at man klarer seg uten eller finner i noen andre)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

4

• Anki

2

• serendipity

2

• favn

2

Alkoholisme er en sykdom, utroskap er et valg man tar. Du kan ikke sammenligne dem. Det er jo heller ikke slik at alle alkoholikere drikker.

Teorien om en gang utro - alltid utro stemmer ikke. Sjansen er større enn for de som ikke har vært utro, men noen garanti er det ikke. En skal også huske at ca 50 % av både menn og kvinner har vært utro minst en gang i sitt liv.

Skal en kaste bort alt en har sammen, hele livet, familien, barn osv kun pga et lite sidesprang?

Notorisk utro personer blir noe helt annet.

Og før du har opplevd å bli bedratt aner du ikke hva du snakker om. "Alle" sier at dersom den andre er utro så er det rett ut, men når dette skjer i praksis så tenker en seg nøyere om.

Godt svart!

Det er helt umulig å svare på da man ikke har vært i situasjonen. Jeg stoler på min mann, men jeg er heldigvis ikke av de som går rundt og tror at det vil aldri min mann finne på. Jeg har tillitt til han, men å tro at dette er noe alle de andre mennene er er naivt. Selv kan jeg heller ikke si at jeg aldri ville finne på å være utro, for det vet jeg jo ikke nå. Jeg vet at det å være utro er et "valg" man tar. Men jeg vet ikke nå hvilke valg jeg og mannen min vil ta om 10 år.

Derfor har jeg ikek tatt stilling til spørmålet sånn egentlig. Skulle det skje regner jeg med at jeg vil være et følelsemessig nervevrak, og

ute av stand til å tenke og se klart.

Gjest Agape 2004

Jeg vil si det blir å bruker hjertet mer enn hode. Man må posjonere litt. Sier hjernen at dette skaffer deg mye sorg, problemer og sinne bør man velge fornuften over "kjærligheten" (som man helt sikkert vil se at man klarer seg uten eller finner i noen andre)

Igjen: noen mennesker har så stort hjerte at de kan tilgi, selv om de ikke får noe igjen for det. Ikke alle er kynisk kalkulerende.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...