Gå til innhold

Flykaprere får opphold i Norge, en skam, kast dem ut Erna

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nei, men så lenge de risikerer dødsstraff i Iran, så kan de åpenbart ikke sendes tilbake der.

Hvorfor ikke?

Det skulle de ha tenkt på før.

Det fikk alenemora her i dalen til svar da hun sa at fartsboten gikk utover barna.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

37

• Ulv I Faarikaal

31

• damedame

6

• Grip

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor ikke?

Det skulle de ha tenkt på før.

Det fikk alenemora her i dalen til svar da hun sa at fartsboten gikk utover barna.

Hvorfor kan vi ikke sende deg der?

Fordi loven beskytter både deg og dem!

Og som før nevnt, er du (per dags dato) en langt større plage for dine omgivelser enn det de er.

Skrevet

Spørsmålet du så åpenbart unngår å besvare var:

"Mener du, eller mener du ikke, at folk som har sonet sin dom skal få starte på nytt?"

Det å ha begått visse handlinger, har konsekvenser også etter at du er ferdig med soningen. Det er vanlig.

En konsekvens burde være at flykaprere ikke får oppholde seg i Norge.

...

I følge dine overlegninger, vil bin Laden komme hit, bli dømt og deretter bosette seg i riket. Kanskje skrive en bok og bli talkshow-vert i NRK, med sør som begeistret tilskuer.

Er det noe i veien for at bin Laden skal få opphold i Norge, sør? (etter soning av straff)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hvorfor kan vi ikke sende deg der?

Fordi loven beskytter både deg og dem!

Og som før nevnt, er du (per dags dato) en langt større plage for dine omgivelser enn det de er.

Ingen i mine omgivelser plages av meg.

Men flykaprere er på en måte uglesett, ikke bare av meg.

Skrevet

Det å ha begått visse handlinger, har konsekvenser også etter at du er ferdig med soningen. Det er vanlig.

En konsekvens burde være at flykaprere ikke får oppholde seg i Norge.

...

I følge dine overlegninger, vil bin Laden komme hit, bli dømt og deretter bosette seg i riket. Kanskje skrive en bok og bli talkshow-vert i NRK, med sør som begeistret tilskuer.

Er det noe i veien for at bin Laden skal få opphold i Norge, sør? (etter soning av straff)

Jeg håper at bin Laden får livstid, og at vi slipper problematikken.

Men ingen skal sendes til henrettelse.

Skrevet

Synes det var feil å la dem få opphold i utgangspunktet. Nå blir det feil å sende dem ut.

Tenker...

Skrevet

Ingen i mine omgivelser plages av meg.

Men flykaprere er på en måte uglesett, ikke bare av meg.

Jo, du trakasserer uskyldige mennesker her - mennesker du ikke engang kjenner.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Synes det var feil å la dem få opphold i utgangspunktet. Nå blir det feil å sende dem ut.

Tenker...

Og hva tror du de utnytter?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jo, du trakasserer uskyldige mennesker her - mennesker du ikke engang kjenner.

Jeg ønske ikke kjenne flykaprere, bare la dem kjenne sin egen medisin: terror. Resten av livet.

Skrevet

Jeg håper at bin Laden får livstid, og at vi slipper problematikken.

Men ingen skal sendes til henrettelse.

Ok. Livstid i Norge er jo 10-15 år.

Ville du støtte et vedtak om å gi bin Laden opphold i Norge etter ferdig soning?

Skrevet

Tenker...

Hei,

Hvis de risikerte dødsstaff/forfølgelse der hvor de kom fra, så er vi pliktige til å gi dem asyl. Vi skal selvsagt ikke sende folk i døden.

Det er nettopp det som utgjør forskjellen mellom en rettsstat og barbarer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ok. Livstid i Norge er jo 10-15 år.

Ville du støtte et vedtak om å gi bin Laden opphold i Norge etter ferdig soning?

Norge har ikke "livstid", men 21 års fengsel. AP regjeringen avskaffet automatisk reduksjon i fengselstraffen.

Ingen skal sendes til et sted hvor de risikerer dødsstraff, enten de heter bin Grip eller bin Laden.

Det er nettopp det som er forskjellen mellom rettsstaten Norge og barbarer.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hei,

Hvis de risikerte dødsstaff/forfølgelse der hvor de kom fra, så er vi pliktige til å gi dem asyl. Vi skal selvsagt ikke sende folk i døden.

Med vennlig hilsen

Så alle kriminelle er velkommen hit?

Takk for seg.

Skrevet

Jeg ønske ikke kjenne flykaprere, bare la dem kjenne sin egen medisin: terror. Resten av livet.

Du trakasserer hele grupper med uskyldige jøder, muslimer, innvandrere, osv, i det uendelige. Folk du ikke kjenner, og aldri har møtt.

Skrevet

Det er jo nettopp dette som gjør det så fantastisk å være norsk! Tenk den dagen vi blir utsatt for nød og undertrykkelse. Tenk på alle vennene vi har fått, vi kan dra til Iran, Pakistan eller Somalia og få muligheten til å ha det trygt og godt. Det kan ses på som en forsikring.

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Det er kaprerenes egne handlinger jeg fordømmer, og derfor ikke ville behandlet dem med "myk hånd".

Hvis man kan bruke vold/trussel om vold, og så "belønnes" med oppholdstillatelse, blir det feil.

Der finnes andre måter å komme seg bort, ennå true andre på livet.

Skrevet

Så alle kriminelle er velkommen hit?

Takk for seg.

Nei, men en rettstat sender ikke folk i døden.

Det er derfor den kalles en rettstat og ikke barbari.

Din hang til henrettelser ville nok imponert Taliban.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du trakasserer hele grupper med uskyldige jøder, muslimer, innvandrere, osv, i det uendelige. Folk du ikke kjenner, og aldri har møtt.

Du ignorerer ofre for horder av de du mener er ofre for andre.

De du mener er ofre er ikke de samme som andre mener er ofre.

Jøder er et velutdannet folk, de har 139 nobelprisvinnere, mens muslimene har bare 9. Kanskje muslimer skulle satse mer på utdanning slik som jødene gjør? Matematisk burde muslimene ha flere tusen nobelprisvinnere hvis de hadde stått på like mye?

Skrevet

Det er kaprerenes egne handlinger jeg fordømmer, og derfor ikke ville behandlet dem med "myk hånd".

Hvis man kan bruke vold/trussel om vold, og så "belønnes" med oppholdstillatelse, blir det feil.

Der finnes andre måter å komme seg bort, ennå true andre på livet.

Hei,

Det siste er jeg helt enig med deg i, men det er ikke det som er poenget her. De HAR tross alt sonet den straffen de ble idømt.

Poenget her er at verken Norge eller noen annen europeisk nasjon sender folk til døden.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og hva tror du de utnytter?

Joda :)

De har nok vært i en desperat situasjon, men jeg synes ikke det kan forsvare at vi gir dem tillatelse når vi ser hvilke midler de brukte for å nå sitt mål.

Når de har fått innvilget oppholdstillatelse og skapt seg et liv her, blir det feil å sende dem tilbake.

Jeg ville kanskje sagt noe annet om jeg var blant gislene, eller deres familie.

Tenker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...