Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg et godt råd. De som har kjøpt leiligheten min men ikke vil ha overtagelse ennå, påstår at det lukter urin i den ene kroken. Jeg har slipte tregulv som er vokset og jeg kjenner ingen lukt men jeg har kanskje dårlig luktesans fordi jeg røyker.

Minstemann hadde en periode hvor han skvettet både her og der og antagelig har han tissa på noen gipsplatebiter som lå på gulvet for å holde skapet i riktig vinkel.

Noen som har noen gode råd for å få bort lukta. Mannen er litt sprø og bruker hersketeknikk når han snakker med meg (breial og jeg vet best) og jeg kjenner jeg har problemer med å hevde mine rettigheter. Jeg har solgt leiligheten som den er dvs jeg vil ikke stå til ansvar for skulte feil og mangler. Den er 110 år gml og jeg kan ikke vite hva som skjer eller har skjedd av den grunn.

Den er som sagt solgt men overtagelsen har ikke funnet sted enda fordi han var ikke fornøyd med vaskinga som vaskebyrå hadde gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133335-urinlukt-p%C3%A5-gulvet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant følgende tips når det gjelder katteurin:

"Hvordan fjerner jeg lukt fra katteurin?

Lukt fra gulv og vegger må fjernes på en måte som ikke skader underlaget. Flisgulv, vinylbelegg og lakkerte overflater kan vaskes med en litt sterk oppløsning av et vanlig vaskemiddel. Ubehandlede tregulv må snarest mulig skrubbes med grønnsåpe e.l. Tepper må vaskes (Biotex er nevnt som særlig egnet) eller renses.

Madrasser kan forsøksvis legges i sterk eddikoppløsning, deretter skylles grundig i rennende vann.

Det finnes sprayer som hevdes å fjerne kattelukt svært effektivt. Spør i zoo-butikken.

Det er viktig at du IKKE bruker rengjøringsmidler som tiltrekker kattens oppmerksomhet - se Rengjøringsmidler."

Lykke til! :-)

Hei

For mange år siden var jeg med å reiv en vegg der det luktet piss....der hadde mus vært på ferde spist opp all isolasjon og råtnet inn i veggen.

Eieren trodde at barn hadde tisset på veggen. En erfaren snekker kjente igjen situasjonen og sa med en gang at det var mus i veggen. Håper ikke det er tilfelle hos deg, men vil bare informere deg.

Makan til pirkete folk, har de ikke undertegna pappirene enda? Hadde jeg vært deg hadde tolmodet vært slutt for lengst.

Kjøpekontrakten er undertegnet den, men ikke overførselen.....

Og nå bare klager de på alt som må gjøres først. Alle veggene må vaskes skikkelig før de maler dem på nytt, og alle takene.

Kanskje jeg er uvitende men jeg har aldri niskrubbet veggen før jeg har malt.

Hei

For mange år siden var jeg med å reiv en vegg der det luktet piss....der hadde mus vært på ferde spist opp all isolasjon og råtnet inn i veggen.

Eieren trodde at barn hadde tisset på veggen. En erfaren snekker kjente igjen situasjonen og sa med en gang at det var mus i veggen. Håper ikke det er tilfelle hos deg, men vil bare informere deg.

Men det står jeg vel ikke ansvarlig for. De har kjøpt leiligheten som den er og jeg har i hvert fall ikke visst om det.

Jeg kjenner ikke lukta engang jeg. De er bare pirkete for å spare renter.

Annonse

Gjest sunrain

Kjøpekontrakten er undertegnet den, men ikke overførselen.....

Og nå bare klager de på alt som må gjøres først. Alle veggene må vaskes skikkelig før de maler dem på nytt, og alle takene.

Kanskje jeg er uvitende men jeg har aldri niskrubbet veggen før jeg har malt.

tror bare det skal være alminnelig rengjort. iallfall IKKE klargjort for maling!! Lån en advokat en halvtime, så du kommer deg videre..

Gjest Pricilla

Men det står jeg vel ikke ansvarlig for. De har kjøpt leiligheten som den er og jeg har i hvert fall ikke visst om det.

Jeg kjenner ikke lukta engang jeg. De er bare pirkete for å spare renter.

Pirkete? jeg hadde ikke kjøpt en leilighet det stinker piss i....

Har du prøvd å vakse ned med salmijakk og jif? Hvis du har det og han fortsatt klager kan det være noe med veggen ja...

Surt lukter piss. Hvis du f.eks har en våt klut liggende, eller våte votter som tørker seint - så lukter det piss i dem. Kan det være fuktskade i veggen der?

Pirkete? jeg hadde ikke kjøpt en leilighet det stinker piss i....

Har du prøvd å vakse ned med salmijakk og jif? Hvis du har det og han fortsatt klager kan det være noe med veggen ja...

Surt lukter piss. Hvis du f.eks har en våt klut liggende, eller våte votter som tørker seint - så lukter det piss i dem. Kan det være fuktskade i veggen der?

Han har allerede kjøpt den. Han kan ikke trekke seg nå. Det er ikke fuktskader i gulvet, det er et tjukt lag med voks oppå furuplankene og det har aldri vært tråkket der fordi skapet har stått over

Nei, jeg har solgt den som den er fordi jeg ikke vil ta ansvaret for noe av det gamle som kan gå i stykker når som helst.

Jeg er bare ikke sikker på om du etter loven har mulighet til å selge en leilighet "som den er" - tror det er en del regler som gjelder...

Se bl.a. dette:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=221

http://www.dinside.no/php/art.php?id=19970

Eierskifteforsikring er jo nettopp for å sikre deg som eier mot krav i ettertid, så det var det jo dumt du ikke tegnet.

Men - kan ikke megler opplyse deg om dine rettigheter på området da?

Annonse

Jeg er bare ikke sikker på om du etter loven har mulighet til å selge en leilighet "som den er" - tror det er en del regler som gjelder...

Se bl.a. dette:

Eierskifteforsikring er jo nettopp for å sikre deg som eier mot krav i ettertid, så det var det jo dumt du ikke tegnet.

Alternativt kan du kanskje være så heldig at du har noe dekning av advokatutgifter i din innbo-forsikring, sjekk denne, og ta evt. kontakt med advokat. (Du kan jo selvsagt ta kontakt med advokat uten å bruke forsikringen, men om du har den dekningen, så er det jo kjekt...)

Se bl.a. dette:

Det står tydelig i kontrakten at leiligheten selges som den er og at jeg har opplyst om alle feil og mangler jeg visste om. Det har jeg gjort, jeg visste ikke om dette og kjenner fremdeles ikke lukta jeg.

Det står tydelig i kontrakten at leiligheten selges som den er og at jeg har opplyst om alle feil og mangler jeg visste om. Det har jeg gjort, jeg visste ikke om dette og kjenner fremdeles ikke lukta jeg.

Det hjelper ikke hva som står i kontrakten, så lenge det er lover som gjelder uavhengig av avtale-inngåelse. Og slik tror jeg det er ifbm. bolig-salg, uten at jeg kjenner de aktuelle lovene.

"Ansvaret omfatter både feil selger vet om og feil selger ikke har oppdaget, men burde oppdaget." står det i den første linken i det forrige svaret mitt... Det er sånt som bekymrer meg, at de klarer å få gjennom at du burde ha visst... Men vet ikke om de har en så sikker sak da.

Det hjelper ikke hva som står i kontrakten, så lenge det er lover som gjelder uavhengig av avtale-inngåelse. Og slik tror jeg det er ifbm. bolig-salg, uten at jeg kjenner de aktuelle lovene.

"Ansvaret omfatter både feil selger vet om og feil selger ikke har oppdaget, men burde oppdaget." står det i den første linken i det forrige svaret mitt... Det er sånt som bekymrer meg, at de klarer å få gjennom at du burde ha visst... Men vet ikke om de har en så sikker sak da.

Megleren mente de ikke kunne henge seg opp i det, da måtte de ta det opp i forliksrådet og det var slettes ikke sikkert at de fikk det igjennom.

Men det har ikke trukket seg ned i treverket tror jeg. Kjente du det forresten, du satt der de sier det lukter.

Jeg kjenner ikke noe og ikke venninna mi heller.

Megleren mente de ikke kunne henge seg opp i det, da måtte de ta det opp i forliksrådet og det var slettes ikke sikkert at de fikk det igjennom.

Men det har ikke trukket seg ned i treverket tror jeg. Kjente du det forresten, du satt der de sier det lukter.

Jeg kjenner ikke noe og ikke venninna mi heller.

Nei, jeg kjente ingen spes. lukt :-)

Tror som sagt ikke de har noen sterk sak, men det ER guffent å stå midt oppe i en sånn konflikt-sak, det ville i alle fall jeg følt...

Nei, jeg kjente ingen spes. lukt :-)

Tror som sagt ikke de har noen sterk sak, men det ER guffent å stå midt oppe i en sånn konflikt-sak, det ville i alle fall jeg følt...

Ja, vi får se hva de forlanger i kompensasjon for den lukta jeg ikke kjenner på et gulv som skal slipes ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...