Bekymret79 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 I fjor sommer fikk jeg en rift i huden. Rifta var lokalisert til en naturlig hudfolde, ovenfor klitoris og like ved festet til kjønnshåret. Problemet var at den ikke grodde, men bare ble større, avlang og ca 1 cm lang og noen millimeter bred. I tillegg fikk jeg skorpe på den siden av rifta nærmest kjønnshåret. Den vesket ikke særlig, og var vel heller ikke særlig vond. Tror det tok i allefall 1 måned før den forsvant. I tillegg fikk jeg en hoven kul på 1 cm i diameter på den ene av de ytre kjønnsleppene. Den var litt hard og øm, og forvant etter noen dager. Nå, 9 måneder senere, har jeg fått litt kløe på innsida av ene albuen, og og mikroskopisk utslett. Har hatt dette i noen dager, og det er nå i ferd med å forsvinne. Jeg har lest litt på internett, og er redd det kan være syfilis?? Jeg har ikke hatt andre symptomer, og heller ikke vært sammen med noen som kan sies å være i risikogruppen. I dag merket jeg at huden mellom endetarmen og inngangen til vagina er rød og hoven, og det vesker litt. Jeg vet at jeg for en stund siden skar meg når jeg barberte meg, på cirka samme sted. Kan dette ha en sammenheng med de ovenfor nevte symptomer? Partneren min har ikke hatt noen problemer. Jeg er i allefall skikkelig bekymret, og håper du kan gi et fyldig svar. Kan du informere litt nærmere om syfilis? Skal bestille time hos legen, men vil høre din versjon først. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133361-hva-kan-det-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Syfilis kan lett utelukkes med en blodprøve; kanskje kan du be om dette for å slippe å bekymre deg mer. Såret som kommer ved syfilis er oftest følelsesløst, og kjennes hardt å ta på, og såret er rundt. Vil tro at det var en lymfekjertel du kjente litt lenger ut, hevelse og ømhet noen dager tyder på at immunapparatet ditt fungerer. Ellers kan jeg ikke se noen sammenheng i plagene dine. Synes du kan be om en underlivssjekk. Kanskje har du en sopp-infeksjon, eller annen type eksem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133361-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-823174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.