Gå til innhold

Redd for hiv

Anbefalte innlegg

redd11365380634

Hadde ubeskyttet sex med en norsk jente 1/1 i år.

6/1 fikk jeg vondt i halsen og hovne mandler, noe feber tror jeg (klarte ikke å måle noe over 37) og var slapp og sengeliggende noen dager. Fikk etterhvert smerter i bihulene. Dro til legen 9/1 som testet for streptokokker og CRP. Streptokokk-testen var negativ men CRP viste bakterie-infeksjon. Fikk penicillin-kur og bihule-betennelse forsvant og formen ble bedre etter noen dager.

Siden legebesøket har jeg allikevel hatt hovne røde mandler, uten særlig smerter. Tungen har et hvitt belegg og noen "vorter" bakerst. Har ikke merket meg noen kuler som kan tyde på hovne lymfeknuter. Har noe smerter og kjennes hoven på begge sidene av magen over hoftene/ i lysken (har dette noe med lymfekjertlene å gjøre??). Formen er for det meste bra, har noe hodepine.

Er redd for at dette kan være hiv og vet at jeg må ta en hiv-test, men kvier meg.

Vil derfor gjerne høre en vurdering av dette + gjerne høre hva annet dette kan være? Synes det er rart når det har vart så lenge uten mye forandring (2 uker).

Håper på raskt svar da dette opptar det meste tankene mine om dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133400-redd-for-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den statistiske sannsynligheten for at du skulle ha fått HIV fra denne jenta er uhyre liten. Ved normalt heteroseksuelt samleie med ei jente som _har_ HIV er sjansen for at gutten skal bli smitta 1 mot 1000. Langt færre enn 1 av 1000 norske jenter har HIV - altså er den reele sjansen for smitte 1 mot flere millioner...

CRP måler bakterieinnhold, så alt tyder jo på at symptomene dine kommer av en bakterieinfeksjon, HIV er som kjent et virus. Du kan jo ta en HIV-test hvis du er engstelig, men var jeg deg ville jeg tatt det med ro i mellomtida.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133400-redd-for-hiv/#findComment-822632
Del på andre sider

Hvis det er noen "trøst", så har jeg hanglet siden før jul, jeg... Influensa, lungebetennelse, og no' infeksjons-greier... Jeg er nok ikke så veldig populær på jobben for tiden.

MEN: jeg vet at jeg ikke har hiv... Har nok bare uflaks, og ting sitter veldig igjen akkurat nå...

Tviler sterkt på at symptomer på hiv viser seg etter en uke - uten at jeg vet noe særlig mer om det. Ville bare fortelle deg at det går an å gå og være syk lenge uten at det ligger noe mer enn uflaks bak :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133400-redd-for-hiv/#findComment-822697
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...