Mistera Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Jeg har i noen år nå vært skikkelig plaget med senastrekk, dette har ført til laaange netter frem og tilbake på gulvet og meget store smerter... I begynnelsen hadde jeg det bare når det var kaldt ute, og jeg gjikk med sko med litt hel på, men nå i sommer hadde jeg det nesten hver natt... Dette har fortsatt, og blir bare værre og værre... Nå er det omtrendt hver eneste natt at jeg våkner av det, jeg kan heller ikke strekke meg ordentlig, og å kjøre bil har blitt et helvete... Det blir i grunnen bare værre og værre, og nå er det slik at jeg ikke greier å stå på bena engang da de "krommer" seg helt... Har vært hos legen med det, som rådet meg til å gå til fysioterapi, men fysioterapauten sa hun ikke skjønnte hva dette kunne være, og kunne ikke gi meg råd eller behandling... Nå er dette så plagsomt for meg, det ødelegger dagene mine, etter en kort tur e.l så kan jeg love at det kommer, sterkere og sterkere for hver gang... Noen med samme? Begynner å lure på om jeg kan ha for korte sener rett og slett, men dette trodde ikke legen på.... Hva kan det da være? Ps; Har desverre ikke råd å spørre legen på mitt budsjett. 0 Siter
Gemini Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Be om å få tatt en MR, legen din gir henvisning til det. De fant ut mye om min x antall ganger forstuede ankel på MR, hva som er feil og hvor. Nå skal jeg videre til spesialist. Håper de kan hjelpe meg, men er skeptisk... Må vel bare leve med det er jeg redd... 0 Siter
Mistera Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Be om å få tatt en MR, legen din gir henvisning til det. De fant ut mye om min x antall ganger forstuede ankel på MR, hva som er feil og hvor. Nå skal jeg videre til spesialist. Håper de kan hjelpe meg, men er skeptisk... Må vel bare leve med det er jeg redd... MR hva er det? Ps vi har MS i familien og det bekymrer meg at legen min ser så lett på problemet mitt iogmed at det er vedvarende 0 Siter
Gemini Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 MR hva er det? Ps vi har MS i familien og det bekymrer meg at legen min ser så lett på problemet mitt iogmed at det er vedvarende MR er en form for røntgen, men man ser mer enn på vanlig røntgen, bl.a. sener og slikt. 0 Siter
Mistera Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Be om å få tatt en MR, legen din gir henvisning til det. De fant ut mye om min x antall ganger forstuede ankel på MR, hva som er feil og hvor. Nå skal jeg videre til spesialist. Håper de kan hjelpe meg, men er skeptisk... Må vel bare leve med det er jeg redd... Har også det man kaller lumbago... skiveutglidning mellom 3 og 4 ledd kan det ha noe å si? 0 Siter
Gemini Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Har også det man kaller lumbago... skiveutglidning mellom 3 og 4 ledd kan det ha noe å si? Aner ikke, men har du spurt legen din? Hvis du får tatt MR, så vil legen få en uttalelse fra røntgenlegen om hva han/hun ser på bildene, og så kan evt. legen din henvise deg videre til spesialist. Få med det om lumbagoen. Sånn ren synsing: Klart det kan ha noe å si når man har vondt i en del av kroppen, så kan det fort forplante seg slik at man feilbelaster andre ledd/muskler/sener. 0 Siter
Mistera Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Aner ikke, men har du spurt legen din? Hvis du får tatt MR, så vil legen få en uttalelse fra røntgenlegen om hva han/hun ser på bildene, og så kan evt. legen din henvise deg videre til spesialist. Få med det om lumbagoen. Sånn ren synsing: Klart det kan ha noe å si når man har vondt i en del av kroppen, så kan det fort forplante seg slik at man feilbelaster andre ledd/muskler/sener. Var faktisk plaget en del med senestrekk i tenårene, da kunne jeg ikke går fort uten at det begynnte å stramme seg... gym var et helvete... har måtte slutte å trene på helsestudio også, da det er innmari flaut å måtte stadig bedrive massasje eller avbryte:( 0 Siter
Gjest radiografen Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 MR hva er det? Ps vi har MS i familien og det bekymrer meg at legen min ser så lett på problemet mitt iogmed at det er vedvarende MR er en måte å ta bilder på som ikke involverer bruk av røntgenstråling/ ioniserende stråling. Metoden er svært god til å påvise skade/ sykdom i de fleste bløtdeler i kroppen. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Har også det man kaller lumbago... skiveutglidning mellom 3 og 4 ledd kan det ha noe å si? Dersom lumbagoen din klemmer på en nerve vil du ha en smerte som går fra ryggen og ned i den ene foten. Når du ligger på rygg klarer du ikke å løfte denne foten da det fører til store smerter. Men det har vel legen og fysioterapeuten din testet. 0 Siter
Mistera Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Dersom lumbagoen din klemmer på en nerve vil du ha en smerte som går fra ryggen og ned i den ene foten. Når du ligger på rygg klarer du ikke å løfte denne foten da det fører til store smerter. Men det har vel legen og fysioterapeuten din testet. Jupp, kommer vel til å få prolaps som min mor! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.