Gå til innhold

Møkkatannlege-Klagesak Hjelp??


Gjest Aina E

Anbefalte innlegg

Var hos tannlegen for bortimot et års tid siden. Skulle forsøke en ny tannlege fordi de gamle ikke hadde gjort spesielt god jobb.

Hun var enig og satte i gang.

Jeg har tannlegeskrekk og jeg gjorde henne oppmerksom på angsten min og at hun måtte gjøre skikkelig arbeid, så jeg slapp å måtte gjøre noe på nytt.

Hun virket helt fraværende hele tiden og hun "gjorte ferdig" to tenner + satt en midlertidig plombe i en.

Jeg ringte noen dager etterpå pga. smerter i den ene tanna, men fikk beskjed om at det kunne være det i opptil en uke etter behandling.

To uker etterpå ringte jeg og sa at jeg fortsatt hadde smerter, men fikk beskjed om at det fortsatt var normalt.

Jeg turte ikke komme tilbake for å bytte den midlertidige plomben, men gikk til en ny tannlege for å få han til å se på hva hun hadde gjort galt.

Det var riktig at det ikke var bra gjort og imens jeg ventet på svar, bl.a. røntgen fra den nye tannlegen (som kostet kr. 1.500,-), fikk jeg inkasso på den gamle regningen, enda jeg sa i fra at jeg måtte få klarhet i hva som hadde skjedd.

Jeg skrev et klagebrev til den gamle tannlegen og gav henne to valg: Hun kunne ta en ny titt på tennene mine og forsøke å rette opp det gale, eller hun kunne vente til hun fikk uttalelsen fra den nye, mot at hun stoppet inkassoen så lenge.

Jeg fikk brev tilbake om at hun ikke kunne se at hun hadde gjort noe galt, og inkassoene ville fortsette. Hun innrømmet altså ikke at hun hadde gjort en feil.

Nylig fikk jeg et krav fra inkassobyrået om at kravet hadde steget fra 4.000,- til 7.500,-.

Jeg har ringt byrået, men får beskjed om at det er tannlegen som må stoppe kravet.

I dag mistet jeg enda en NY plombe pluss at 1/4 av tanna datt av.

Jeg har altså smerter i en behandlet tann i venstre kjeve og mistet deler fra en tann på høyre side.

Jeg kommer til å sitte med tannverk i hele jula og en inkasso på 7.500,- kroner, fordi tannlegen nekter å innrømme feilen!

Jeg har ikke råd til flere tannlegetimer nå, så hva skal jeg gjøre?

Helvetes møkkakjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Aina.

Dette har nok skåret seg skikkelig og på flere plan.

Den norske tannlegeforening har en nevnd man kan klage til.

Jeg synes at en slik sak skal bør bringes inn for denne nevnden før saken vokser og blir helt uhåndterlig.

Ta kontakt med klagenemden på hjemstedet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...