Gå til innhold

Utsette mensen

Anbefalte innlegg

Gjest Fillipinene
Skrevet

Hei!

Ønsker også tilbakemeldinger fra andre som har gått på piller for å utsette mensen, utenom p-pillen!!

Jeg skal reise bort i tre uker til fillipinene, og kommer til å få mensen den siste uken på ferie. Av rent praktiske årsaker syns jeg det hadde vært greit å utsette mensen. Men spørsmålet mitt er om det er mye risiko ved å bruke slike medikamenter?? Vil kroppen reagere helt rart på dette?? Hva slags bivirkninger har det? Øker det f.eks,. risiko for blodpropp, med tanke på at vi skal på en veldig lang flytur?? Og lurer kanskje spesielt på hvordan kroppen vil fortsette syklusen når jeg slutter å ta den pillen? Og hvordan skal slike piller tas? Legen min har sett på journalen min og sagt at han kan skrive ut denne pillen uten legetime til meg. Derfor har jeg ikke fått snakket med han. Hadde satt pris på et raskt svar, siden vi snart skal dra.. På forhånd takk!

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Tablettene Primolut-N er vanlige å bruke. Man skal starte 3 dager før ventet mens. Mensen vil komme ca. 2-3 dager etter at du avslutter kuren, deretter kommer du tilbake i vanlig syklus. Har selv skrevet ut mange slike kurer, de fleste har ingen ibivirkniger. Synes legen din kan skrive en resept etter å ha snakket med deg i telefonen, medmindredu har noen åpenbare grunner til ikke å bruke de; snakk med legen din..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...