Gå til innhold

Pancreatitt & diabetes

Anbefalte innlegg

Jeg er 40 år og var i 2002 innlagt for alvorlig pancreatitt(bukspyttkjertel-betennelse). Halve pancreas var rotten og måtte "amputeres". Dette førte til, så og si ingen insulin produksjon og derfor avhengig av dette på kunstig vis. Altså diabetes.

Har alltid vært glad i en øl, men har fått beskjed om å avstå fra all form for alkohol. Dette har jeg fulgt opp til en viss grad med unntak av et par "sprekker".

Jeg føler i dag, ett år etter, at jeg har blitt ti år eldre.

Er det noen der ute med tilsvarende erfaringer, men gjerne noe tilbake i tid?

Hvordan har det vært å takle den utfordringen diabetes gir én, evt. alkoholprob. & den generelle helsetilstand.

Jeg må si at jeg ikke bare føler meg ti år eldre, men blir forbasket sliten i alt jeg foretar meg. Jeg er takknemlig for gode råd fra liknende erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133631-pancreatitt-diabetes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...