Gjest Er lei nå Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 For to måneder siden begynte jeg å føle at jeg hadde en klump nederst i halsen. Jeg følte for å harke og hoste ganske mye. Dette varierte litt, men for det meste var det på det jevne. Det kom sjelden slim opp og når det gjorde det følte jeg det ikke bedre i halsen etterpå. Nå er det to måneder siden jeg begynte å merke dette. Nå har det begynt å komme lenger opp i halsen. Et ubehag/irritasjon/klump litt lenger oppe. Fremdeles føler jeg for å harke mye, nå mer i perioder av dagen. Gjerne når jeg legger meg merker jeg denne litt diffuse klumpen/ubehaget i halsen. Blir også hes eller sliten i stemmen innimellom nå. Det kommer og går. Når det først kommer slim opp er det oftest veldig seigt. Det kommer ikke store mengder heller. Var hos legen nylig og han vil sende meg til spesialist. Vet ikke når jeg får komme dit. Men jeg er bare så redd for at det skal være noe alvorlig. Jeg er bare 25 år. Røyker gjør jeg heller ikke. Tror du dette kan være noe alvorlig? Har forresten ellers fin allmenntilstand og har ikke hatt feber. Men jeg er selvsagt sliten p.g.a hostingen og litt dårlig søvn. Har forresten prøvd å ta Zyrtec, men det hjalp ikke, så det er ikke allergi som ligger bak plagene mine. hilsen Minni 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133639-er-bekymret-f%C3%A5r-ikke-sove/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Vanskelig å si noe sikkert. Tegn på kreft kan være blodig oppspytt, heshet som øker gradvis på, evt. hovne lymfekjertler som ikke roer seg ned. Slapphet, nattesvette og vektnedgang kan også være symptomer på noe alvorlig. est sannsynlig har du en godartet hevelse i nærheten av stemmebåndene. Prøv å dusj nesen med rikelig saltvann 3-4 g/dag. På apoteket har de et skylleapparat som kalles "neshorn", dette er effektivt. Synes du kan mase litt på fastlegen din så du slipper å vente mange ukene på spesialist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133639-er-bekymret-f%C3%A5r-ikke-sove/#findComment-826725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.