micky Skrevet 24. desember 2000 Del Skrevet 24. desember 2000 Tenkte jeg bare skulle ønske alle en god jul sånn tidlig på julaften morgen...! Er på vei ut på min daglige joggetur...Må ta den tidlig i dag, siden det skjer så mye etterpå! Og hva er det egentlig som skjer? Samme tradisjonene hvert år...Stooor julefrokost med hele familien...Masse godterier mellom måltidene...Julegrøt på formiddagen...Masse godterier igjen...Og så endelig; julemiddagen...mmm, ribbe og surkål og medisterkaker! Og alt dette skjer før kvelden avsluttes med pakker og selvfølgelig kaker og masse godterier... Er det rart jeg har gruet meg til dette så lenge? Det som alle gleder seg til i mange uker er for meg det jeg bruker hele livet mitt på å unngå...nemlig MAT! Nå kan jeg vel kanskje på en måte si at jeg er "heldig". Mamma vet om sf'n min og prøver alt hun kan å gjøre det beste for meg. For hvor mange her har fått mini - gulrøtter i julestrømpa si i år?!? Dessuten slipper jeg unna både ribba og julepølsa, må bare holde ut med familiens skjeve blikk og kommentarer...Men det har jeg jo gjort i et par år allerede! Nei, julen skal jo være en fin tid og jeg elsker alle lysene i vinduene og nissene i bokhylla... Så kanskje jeg skal bare prøve å gjøre det beste ut av det og rett og slett kose meg med familien og gulrøttene mine? Håper de fleste får det fint i julen. Tenker på dere og vet det er mange som sliter spesilelt i disse dagene... Stå på og tenk positivt! Juleklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13370-o-jul-med-din-glede/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille tulla Skrevet 24. desember 2000 Del Skrevet 24. desember 2000 hei du.. gjør bare d beste ut av d som j har sagt før..du trenger jo ikke stappe innpå med masse masse ribbe og sånn.men litt kan du spise..d blir du jo aldeles IKKE feit av vettu.. prøv å ha en god jul da,d skal j=) *varm stor juleklem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13370-o-jul-med-din-glede/#findComment-65085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnien Skrevet 25. desember 2000 Del Skrevet 25. desember 2000 Sant det er betryggendes at fanmilien vet om sf-en din??? Jeg orlet ikke tanken på det før, tenkte at hvis DE fikk vite det, ja da kunne jeg like godt dø...men de fant det jo ut da...og nå er alt mye bedre!! Ingen forventer at jeg skal spise kakene som står på bordet, de spør meg ikke hvorfor mamma plukker av alt fettet på ribba og koker kålrabistappe uten smør og fløte bare til meg, eller at jeg spiser fruktsalat til dessert i stedet for riskrem. Frukt er julegodtet mitt, og de ser ikke dumt på meg mens jeg propper i meg ananas og mango mens de andre spiser sjokolade og smågodt. Litt snop har jeg hatt i meg da, JULAFTEN er dagen ALLE har rett til å unne seg det lille ekstra!! Uten dårlig samvittighet....og siden jeg ikke har hatt i meg så mye kalorier gjennom julemiddagen som jeg pleier, går det fint å spise litt snop også... Herlig ikke sant micky?? Syns flere burde snakke med sine foresldre om problemet, spesielt hvis forelsdrene allerede har mistanker...de kan faktisk gjøre alt mye lettere!! GOD JUL ALLE SAMMEN!!! klemmer, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13370-o-jul-med-din-glede/#findComment-65141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
micky Skrevet 27. desember 2000 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2000 Sant det er betryggendes at fanmilien vet om sf-en din??? Jeg orlet ikke tanken på det før, tenkte at hvis DE fikk vite det, ja da kunne jeg like godt dø...men de fant det jo ut da...og nå er alt mye bedre!! Ingen forventer at jeg skal spise kakene som står på bordet, de spør meg ikke hvorfor mamma plukker av alt fettet på ribba og koker kålrabistappe uten smør og fløte bare til meg, eller at jeg spiser fruktsalat til dessert i stedet for riskrem. Frukt er julegodtet mitt, og de ser ikke dumt på meg mens jeg propper i meg ananas og mango mens de andre spiser sjokolade og smågodt. Litt snop har jeg hatt i meg da, JULAFTEN er dagen ALLE har rett til å unne seg det lille ekstra!! Uten dårlig samvittighet....og siden jeg ikke har hatt i meg så mye kalorier gjennom julemiddagen som jeg pleier, går det fint å spise litt snop også... Herlig ikke sant micky?? Syns flere burde snakke med sine foresldre om problemet, spesielt hvis forelsdrene allerede har mistanker...de kan faktisk gjøre alt mye lettere!! GOD JUL ALLE SAMMEN!!! klemmer, Takk for koselig svar! Er helt enig med deg i at ting faktisk ble litt bedre etter at familien min fikk greie på sf'n min...Stemningen ble litt lettere liksom! De hadde jo hatt mistanke lenge om at jeg hadde fått det tilbake, men nå som alt er framme i lyset kan jeg slappe mer av å være meg selv. Før brukte jeg masse krefter på å unngå og være hjemme, spesielt under middager o.l. Nå har jeg riktig nok flyttet for meg selv, men er mer hjemme enn noen gang! For som du selv skriver; nå er det ingen som tvinger i meg noe, mamma lager fruktfat i tillegg til kakene i selskaper, og jeg blir tilbudt kaffe og te i stedet for brus og sjokolade...Deilig å kunne si "ja takk" i stedet for alltid å måtte ha en unnskyldning på lur! Så selv om det kan virke umulig å fortelle noen om problemene dine, kan det ofte være at ting faktisk blir bedre etterpå! Jeg vet det ikke er lett og jeg har selv hatt en lang vei å gå... Men i år er det første gang jeg slapp å kaste opp julemiddagen! Jeg "koste" meg i stedet med poteten og gulrøttene mine og et stort glass vann! Og jeg er ikke lenger helt alene... Juleklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13370-o-jul-med-din-glede/#findComment-65527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Takk for koselig svar! Er helt enig med deg i at ting faktisk ble litt bedre etter at familien min fikk greie på sf'n min...Stemningen ble litt lettere liksom! De hadde jo hatt mistanke lenge om at jeg hadde fått det tilbake, men nå som alt er framme i lyset kan jeg slappe mer av å være meg selv. Før brukte jeg masse krefter på å unngå og være hjemme, spesielt under middager o.l. Nå har jeg riktig nok flyttet for meg selv, men er mer hjemme enn noen gang! For som du selv skriver; nå er det ingen som tvinger i meg noe, mamma lager fruktfat i tillegg til kakene i selskaper, og jeg blir tilbudt kaffe og te i stedet for brus og sjokolade...Deilig å kunne si "ja takk" i stedet for alltid å måtte ha en unnskyldning på lur! Så selv om det kan virke umulig å fortelle noen om problemene dine, kan det ofte være at ting faktisk blir bedre etterpå! Jeg vet det ikke er lett og jeg har selv hatt en lang vei å gå... Men i år er det første gang jeg slapp å kaste opp julemiddagen! Jeg "koste" meg i stedet med poteten og gulrøttene mine og et stort glass vann! Og jeg er ikke lenger helt alene... Juleklem fra Kjære micky ! Fint å høre at du har kunnet feire julen med glede. For de fleste er det en lettelse å åpne opp, fortelle om sin SF for de nærmeste. Det er likevel viktig å huske på at mange blir rådville når de får beskjed at deres barn lider av en spiseforstyrrelse,- og ofte ikke vet hvordan de skal forholde seg. Det kan ofte være til god støtte å søke hjelp utenfra, spesielt for foreldre, få råd og veiledning for hvordan de best mulig kan hjelpe sitt barn/familien videre til en positiv forandring.Det er som regel foreldrene som kjenner sitt barn best og derfor også kan være til best hjelp. For deg ser det ut som om din mor er på god vei til å være en hjelper for deg, lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13370-o-jul-med-din-glede/#findComment-65593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.