Gå til innhold

Billig, men sunn mat.. Havregrøt.. yeah yeah

Anbefalte innlegg

Gjest Thor Divel
Skrevet

Hei!

Jeg er en halvseriøs idrettsutøver som er avhengig av god og sunn mat for å henge med i svingene. Jeg trener ca. 15 timer i uka. Jeg er samtidig fulltidsstudent, boende på studenthybel, og med all treningen har jeg ikke tid eller overskudd til å jobbe, men lever av studielånet.

Derfor blir det en del havregrøt til middag, etc... Noen som har noen forslag til hvordan å "spæise" opp havregrøten? Bananer og rosiner er greit nok, men skulle gjerne hatt flere tips.

Jeg har et stort behov for karbohydrater, så å begrense disse (bortsett fra sukker, selvsagt) er ikke bekymring nr. 1.

Forslag til andre matvarer? Pliz, spytt ut. Det går mye i tunfisk også. :P

Skrevet

Kanel og rosiner i havregrøten synes jeg er godt.Likeså epler og nøttekjerner.

Av tunfisk synes jeg det er best å lage tunfiskrøre. Slik kan du få masse forsjellige retter av en røre. Altså- du tar tunfisk fra boks og rører inn majones til det blir passe konsistens. Ha i hakket løk viss du liker, og gjerne mais pluss litt salt og pepper og evnt annet krydder som du liker.

Dette kan brukes til pålegg på brød(f. eks. kjempegodt under egg.)

- blandes i kokt pasta som pastasaus(Bør ikke koke),

eller fylles i nystekte pitabrød sammen med salat...........

Kjempegodt, ikke så værst sunt, og ikke minst billig.

Gjest Raggarpoket
Skrevet

Hvis du vil sprite opp havre-grøten, så går det jo an å bruke alt mulig av syltetøy... Nudler er jo også noe som mange syns er godt, og heller ikke dyrt... ;o)

Eller kanskje du rett og slett burde få noen kamerater som ahr litt bedre tid, til å ut å fiske for deg.... Fisk er sunt og godt!!!

Gjest heistad
Skrevet

Heistad har syltetøy uten sukker(diabetiker syltetøy het det før).

Både jordbær,blåbær, appelsin og tytebærsyltetøy.

Mager kesam er jo også noe man kan bruke ved siden av havregrøten.

Hvis ikke vil jeg anbefale og blande kesam med masse kanel,blande det godt sammen og spis som en slags grøt.

Gjest Thor Divel
Skrevet

Kanel og rosiner i havregrøten synes jeg er godt.Likeså epler og nøttekjerner.

Av tunfisk synes jeg det er best å lage tunfiskrøre. Slik kan du få masse forsjellige retter av en røre. Altså- du tar tunfisk fra boks og rører inn majones til det blir passe konsistens. Ha i hakket løk viss du liker, og gjerne mais pluss litt salt og pepper og evnt annet krydder som du liker.

Dette kan brukes til pålegg på brød(f. eks. kjempegodt under egg.)

- blandes i kokt pasta som pastasaus(Bør ikke koke),

eller fylles i nystekte pitabrød sammen med salat...........

Kjempegodt, ikke så værst sunt, og ikke minst billig.

Takk!

Gjest Thor Divel
Skrevet

Hvis du vil sprite opp havre-grøten, så går det jo an å bruke alt mulig av syltetøy... Nudler er jo også noe som mange syns er godt, og heller ikke dyrt... ;o)

Eller kanskje du rett og slett burde få noen kamerater som ahr litt bedre tid, til å ut å fiske for deg.... Fisk er sunt og godt!!!

Takk!

Gjest Thor Divel
Skrevet

Heistad har syltetøy uten sukker(diabetiker syltetøy het det før).

Både jordbær,blåbær, appelsin og tytebærsyltetøy.

Mager kesam er jo også noe man kan bruke ved siden av havregrøten.

Hvis ikke vil jeg anbefale og blande kesam med masse kanel,blande det godt sammen og spis som en slags grøt.

Takk!

Gjest Thor Divel
Skrevet

Cottage Cheese er kjempegodt i havregrøt.

Takk!

Gjest heistad
Skrevet

Takk!

Takk for at du takker! Gjør det ekstra koslig å skrive svar på innlegg her!

Heistad har også andre produkter som passer for de som er opptatt av mat og kalorier. Sviskekompott og aprikoskompott, gele, vanlijesaus og sjokoladepudding(lavkalori alt sammen) som jeg kommer på akkurat nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...