Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rund oktober i fjor ble jeg syk. Fikk først en diagnose på halsbetennelse, og fikk en pencilin-kur. Men den måtte jeg avbryte fordi jeg fikk en bivirkning i form av diare. Begynte å bli bedre etter vel en uke og trodde jeg var blitt frisk, inntil jeg våknet en natt med sperret luftveier. Fikk ikke puste overhodet. Fikk puste normalt igjen etter vel ett minutt med anstrengelser. Gjerne fulgt av brekninger, og av og til oppkast. Fikk diagnose kikhoste hos min fastlege, og fikk en ny pencilin-kur som jeg fullført. Var vel syk i rundt 5 uker. Var mye plaget med seigt slim i halsen da jeg hadde kikhoste. Problemet er at jeg fortsatt ikke er kvitt slimet. Dette er slim som sitter i halsen som ikke lar seg hoste opp. Prøver å harke det vekk, men det kan igjen føre til sperrete luftveier som ved kikhosten. Har også problemer med å svelge. Lurer på om det kan være astma. Trener til daglig, men har da ingen problemer med tung pust og seigt slim. Blir utrolig sliten og tungpustet av en så liten ting som å gå på butikken. Det jeg lurer på, er om dette kan være symptomer på astma? Har ett søskenbarn som har kronisk astma. Lurer også på hva dette slimet kommer av? Er det forbigående eller blir det værende? Og finnes det noen medisin som faktisk hjelper? Har prøvd flere brusetabletter, en ved navn Bronkyl. Har også prøvd Solvipect. Men det har ikke hjulpet så mye.

Fortsetter under...

Skrevet

Bare for å si at mannen min og jeg hadde kikhoste for tre år siden - og vi hadde det fra august og nesten til jul!

Legen skjønte ikke hva det var, og vi gikk på diverse antibiotikakurer, til slutt "kiket" jeg skikkelig, og slo opp i en gammel barnesykdomsbok, og der var det jo. Men det kan altså ta veldig lang tid, trass i antibiotika.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...