Gå til innhold

Hvilken tittel får partneren til Ingrid Alexander?

Anbefalte innlegg

Kizza1365380506

Jeg tenker det slik: skal homofile først likestilles med heterofile, så fins det vel praktiske løsninger for det meste.

Nå jah ce la vie. Når hun blir "gifteferdig" er jeg gammal og grå og sikkert enda mindre interessert enn jeg er nå.

Hei det rimte. Gud eg e flinke

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• damedame

24

• Pappa Bjørn

15

• favn

7

• BMS!

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Likestilling 2004

Jojo :) Kone må hun da kalle konen sin for, men jeg tenkte som så at de begge ikke kan hete Dronning. Men det kan de kanskje?

Det handler jo bare om vaner. Og innrømmer vi homofile samme rettigheter som heterofile, burde det jo ikke være noe problem?

Vi får se i hvor stor grad HKH Ingrid Alexandra (-- håper navnet ble stavet riktig nå!) virkelig moderniserer kongedømmet. Kanskje hun fremstår som en moderne bi- eller homofil? Kanskje hun fremstår som en mer gammeldags (og kjedelig?) heterofil...

Men når "kong y" kler seg ut som "dame", kanskje "hun" da vil bli anerkjent som "kvinne" -- som "queen"?

Jeg har IKKE linket lysten til å kle seg i det annet kjønns klær til homofili; men jeg utelukker det heller ikke.

Ville det ikke vært fargerikt og flott med en konge (regent) og hans utkårede "Drag Queen" vinkende til oss på 17. mai?

"Men når "kong y" kler seg ut som "dame", kanskje "hun" da vil bli anerkjent som "kvinne" -- som "queen"?"

Får du en annen tittel når du morer deg hjemme? Er du fru Elskerinne når du har sex med mannen din, eller er du fortsatt fru Hansen?

Poenget mitt er at man ikke gjør noe ut av det at en kongen eller hvem det måtte være som er drag queen, rent begrepsmessig.

"Jeg har IKKE linket lysten til å kle seg i det annet kjønns klær til homofili; men jeg utelukker det heller ikke."

Nei. Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sa at det ikke har med legning eller kjønn å gjøre. Enkelt og greit :)

Forøvrig: Lysten til å kle seg i motsatt kjønns klær forekommer like ofte hos heterofile, som homofile.

"Ville det ikke vært fargerikt og flott med en konge (regent) og hans utkårede "Drag Queen" vinkende til oss på 17. mai?"

Tror vedkommende drag queen ville kledd seg "i kongens klær" den dagen. Man er da ikke skrullete i hodet, selv om man drag'er.

Kizza1365380506

Problem ift hva?

"kongeblodet"?

Det har man jo gått bort fra. Takk og pris.

Hva tid ble det bestemt? Sønnen til Mette Marit ble jo ikke innlemmet i kongefamilien med tittel engang.

Men da har jo alt med det kongelige forsvunnet. Da er det bare ett pengesluk. Har man ikke blodlinjen engang kan de bare pakke sammen.

Mvh

Gjest Likestilling 2004

Fortsetter å kommentere språkbruken din? Ja, jeg gjør det, for du ser ikke ut til å ha noe handicap. Det er ingen feil i noen av innleggene dine annet enn det ene komisk, så jeg skjønner ikke hvorfor du kan drive å klage på at jeg mobber ditt handicap? Ta nå et kompliment når det kommer da.

Jeg vet ikke om jeg kan forholde meg seriøst til at du hevder at jeg ikke har noe handikap. Hva vet du om det? (Er du sakkyndig?)

Å ikke bli trodd når jeg frimodig forteller om et handikap, som mange med meg har følt tungt å bære, mye på grunn av kommenterer av den typen "Pappa Bjørn" kommer med, kan vanskelig oppfattes som en kompliment.

Jeg tillater meg å betvile din kompetanse mht. diagnostisk å evaluere innslag av verbale vansker.

Annonse

Gjest '!-o-!'

Det som kan forekomme deg å være enkelt, kan være en stor utfording for meg.

Men jeg skal undersøke om jeg er bemidlet til å anskaffe meg et slikt program. Kan det hjelpe meg mot å bli mobbet av personer som "Pappa Bjørn", er det absolutt noe å tenke på.

Jeg syns ærlig talt ikke han har mobbet deg.

Det handler jo bare om vaner. Og innrømmer vi homofile samme rettigheter som heterofile, burde det jo ikke være noe problem?

Vi får se i hvor stor grad HKH Ingrid Alexandra (-- håper navnet ble stavet riktig nå!) virkelig moderniserer kongedømmet. Kanskje hun fremstår som en moderne bi- eller homofil? Kanskje hun fremstår som en mer gammeldags (og kjedelig?) heterofil...

*s*

Om man er hetrofil eller homofil, kan vel ikke kalles moderne eller ikke.

Legning kalles det.

Man er ikke homofil kun for og være "hip"

Gjest Likestilling 2004

Nå jah ce la vie. Når hun blir "gifteferdig" er jeg gammal og grå og sikkert enda mindre interessert enn jeg er nå.

Hei det rimte. Gud eg e flinke

Ja, du er litt av en rimsmed...

Som du sier: den som lever får se -- jeg tenker vi får konkludere med det. Og hvem vet -- kanskje denne tråden får en og annen til både å smile og le...

Men dersom en ønsker at homofile skal ha disse rettighetene, så bør vel det gjelde for monarkiet også?

Selvfølgelig :)

...ellers ville jo vi opplevd at kongefamilien ble forskjellsbehandlet i negativ retning. Dét kommer vel aldri til å skje! :)

Gjest ChiengMai

Kan det være fordi jeg er lett behåret og har passert 3 siffer på vekta?*L*

Dersom du vil ha et ansikt å sette til nicket blir jeg stadig spurt av små barn om det er jeg som er Asgeir?

Når har jeg en sønn på fem som syns Asgeir ser skikkelig skummel ut. :-)

Annonse

En liten bemerkning: at heterofili skal fremstå som "kjedelig" er heterofile selv som står for. Det er heterofile kvinner som kysser andre kvinner for å tenne menn :)

Så... hvis den type homoseksuell adferd får heteroseksuell adferd til å fremstå som kjedelig, så vet ikke jeg :)

Jeg har aldri hørt begrepet "mote" brukt om homofili fra andre enn heterofile. Homofile selv vet at det er mer enn som så :)

Likelønn kommer selvsagt ikke bare med ord... men kanskje det hjalp litt at vi fikk "ledere" og ikke bare "formenn"?

Jeg synes det hadde vært flott om Norge kunne fremgå med et godt eksempel, og likestillie "dronning" og "konge" -- fullt ut.

Mennesker lever ikke av likelønn av alene -- og en skal ikke undervurdere symbolets makt.

Spesielt språk er viktig for vår begrepsforståelse -- for vår måte å tenke på.

Det kunne vært interessant å få en lingvists syn på denne saken.

...any takers?

Helt enig!!!

Gjest Likestilling 2004

"Men når "kong y" kler seg ut som "dame", kanskje "hun" da vil bli anerkjent som "kvinne" -- som "queen"?"

Får du en annen tittel når du morer deg hjemme? Er du fru Elskerinne når du har sex med mannen din, eller er du fortsatt fru Hansen?

Poenget mitt er at man ikke gjør noe ut av det at en kongen eller hvem det måtte være som er drag queen, rent begrepsmessig.

"Jeg har IKKE linket lysten til å kle seg i det annet kjønns klær til homofili; men jeg utelukker det heller ikke."

Nei. Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sa at det ikke har med legning eller kjønn å gjøre. Enkelt og greit :)

Forøvrig: Lysten til å kle seg i motsatt kjønns klær forekommer like ofte hos heterofile, som homofile.

"Ville det ikke vært fargerikt og flott med en konge (regent) og hans utkårede "Drag Queen" vinkende til oss på 17. mai?"

Tror vedkommende drag queen ville kledd seg "i kongens klær" den dagen. Man er da ikke skrullete i hodet, selv om man drag'er.

Er det skrullete å drag-e på 17. mai?

Ville ikke det vært flott markering av at "drag" ikke oppleves som noe spesielt, men som noe moderne og naturlig?

Interessant er det også om en tronarving skulle ha en seksualitet av den typen E. E. P. Benestad representerer -- da hadde vi måttet forholde seg til konge/droning samtidig... hun/han kunna da være både dronning og konge?

Tenk hvor moderne og lite fordomsfullt d e t ville ha vært.

I denne sammenheng kunne jo navnet "Ingrid Pirelli Alexander" (sic!) ha vært aktuelt?

Gjest Likestilling 2004

*s*

Om man er hetrofil eller homofil, kan vel ikke kalles moderne eller ikke.

Legning kalles det.

Man er ikke homofil kun for og være "hip"

Du sier noe... men er det ikke liksom litt gammeldags, bakstreversk, reaksjonært eller i det minste litt "out" å være hetero?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...