Gå til innhold

Hvilken tittel får partneren til Ingrid Alexander?

Anbefalte innlegg

Når har jeg en sønn på fem som syns Asgeir ser skikkelig skummel ut. :-)

Jeg har faktisk skrevet autografer. En gang var det noen barn som ikke ville tro meg selv om ikke jeg hadde rødt hår, og ble lei seg og gråt fordi jeg var så dum og løy for dem! Det endte med at jeg skrev autografer og ba dem om å holde det hemmelig så ikke alle barna kom dit jeg skulle på besøk og ringte på.

De ble passe stolte ja, og jeg ville heller ha en slik løgn på meg enn å gå fra gråtende barn.*L* Ikke si det til noe da.

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• damedame

24

• Pappa Bjørn

15

• favn

7

• BMS!

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Likestilling 2004

En liten bemerkning: at heterofili skal fremstå som "kjedelig" er heterofile selv som står for. Det er heterofile kvinner som kysser andre kvinner for å tenne menn :)

Så... hvis den type homoseksuell adferd får heteroseksuell adferd til å fremstå som kjedelig, så vet ikke jeg :)

Jeg har aldri hørt begrepet "mote" brukt om homofili fra andre enn heterofile. Homofile selv vet at det er mer enn som så :)

Jeg vet ikke. Så her er det fin tmed litt "input"...

Trodde det var litt på mote å fremstå som litt mer variert -- også mht. sexualitet.

Gjest Likestilling 2004

...da skulle du brukt et annet ord enn "håpe"

- siden vi diskuterer begreper i dag! ;)

Om du føler jeg bruker et galt ord, så beklager jeg det. Har litt verbale vansker, nemlig. Så det er ikke meningen å uttrykk meg på en inadekvat måte... :)

"Konge" går ikke over "dronning" i betydning regent - de er helt likestilte. Men det går over "dronning" i betydning "gift med regent". Problemet er at ordet dronning har to ulike betydninger. Her har fortiden lagt ut en skikkelig nøtt for oss.

Skikkelig nøtt? *humrer*

Ja, hvis vi har vanskelig for å gjøre ting enkle ;)

Jeg vet ikke. Så her er det fin tmed litt "input"...

Trodde det var litt på mote å fremstå som litt mer variert -- også mht. sexualitet.

Det jeg registrerer som "hipt" er at en kvinne er biSEKSUELL, men ikke bifil.

To damer i senga, sammen med én mann.

Noe annet enn det har jeg ikke oppfattet som "hipt", men så må det også tilføyes at jeg ikke har øynene så veldig åpne for hva andre måtte finne hipt.

Annonse

Gjest Likestilling 2004

Det jeg registrerer som "hipt" er at en kvinne er biSEKSUELL, men ikke bifil.

To damer i senga, sammen med én mann.

Noe annet enn det har jeg ikke oppfattet som "hipt", men så må det også tilføyes at jeg ikke har øynene så veldig åpne for hva andre måtte finne hipt.

Jeg er veldig gammeldags, så jeg vet ikke noe om hva som er "in" eller "out".

Det overlater jeg til dem som kan noe som slikt.

Er det skrullete å drag-e på 17. mai?

Ville ikke det vært flott markering av at "drag" ikke oppleves som noe spesielt, men som noe moderne og naturlig?

Interessant er det også om en tronarving skulle ha en seksualitet av den typen E. E. P. Benestad representerer -- da hadde vi måttet forholde seg til konge/droning samtidig... hun/han kunna da være både dronning og konge?

Tenk hvor moderne og lite fordomsfullt d e t ville ha vært.

I denne sammenheng kunne jo navnet "Ingrid Pirelli Alexander" (sic!) ha vært aktuelt?

"Er det skrullete å drag-e på 17. mai?"

Ja, hvis man skal representere kongehuset.

"Ville ikke det vært flott markering av at "drag" ikke oppleves som noe spesielt, men som noe moderne og naturlig?"

Det er nok ikke folk klar for :), ei heller jeg - som jeg anser som ekstremt tolerant.

Som jeg sa: drag'ing handler ikke om kjønn eller legning. Tilfredsstillelsen ligger på et annet nivå. Da synes jeg ikke det skal nødvendigvis trenger å infiltreres i alle henseender.

"Interessant er det også om en tronarving skulle ha en seksualitet av den typen E. E. P. Benestad representerer -- da hadde vi måttet forholde seg til konge/droning samtidig... hun/han kunna da være både dronning og konge?"

Han ville vel hatt en offisiell tittel.

Vdr navnet: ja, hvorfor ikke?

Det skulle ikke plage noen.

Om du føler jeg bruker et galt ord, så beklager jeg det. Har litt verbale vansker, nemlig. Så det er ikke meningen å uttrykk meg på en inadekvat måte... :)

Ikke noe problem for meg.

Tror nok bare at du ikke tenkte helt over hva du skrev, innholdsmessig altså.

Som favn sier, det ER viktigere ting innen likestilling du heller burde engasjere deg i, om du virkelig er så opptatt av likestilling som du hevder.

Fordelen med at folk har forkjellige interesser, er at de får brukt evnene sine til å jobbe for fremgang på hver sine områder :)

Annonse

Gjest Likestilling 2004

"Er det skrullete å drag-e på 17. mai?"

Ja, hvis man skal representere kongehuset.

"Ville ikke det vært flott markering av at "drag" ikke oppleves som noe spesielt, men som noe moderne og naturlig?"

Det er nok ikke folk klar for :), ei heller jeg - som jeg anser som ekstremt tolerant.

Som jeg sa: drag'ing handler ikke om kjønn eller legning. Tilfredsstillelsen ligger på et annet nivå. Da synes jeg ikke det skal nødvendigvis trenger å infiltreres i alle henseender.

"Interessant er det også om en tronarving skulle ha en seksualitet av den typen E. E. P. Benestad representerer -- da hadde vi måttet forholde seg til konge/droning samtidig... hun/han kunna da være både dronning og konge?"

Han ville vel hatt en offisiell tittel.

Vdr navnet: ja, hvorfor ikke?

Det skulle ikke plage noen.

To delaspekter:

a) Er ikke monarkiet også for dem som liker å drag-e? Er det ikke fordommer som gjør oss slik at vi opplever drag-ing som noe upassende (for en Drag Quenn) på 17. mai?

B) Herr/fru Benestad har kjempet mye for å få aksept for sin dualisme mht. kjønnsidentitet. H*n er altså ikke mer mann enn kvinne -- eller omvendt.

Dersom en tronarving er like moderne som herr/fru Benestad, vil det vel være hjerteløst å nekte denne regenten å være både "dronning" og "konge" -- nekte henne/ham å leve ut sitt personlige mangfold.

Tenk hvilken betydning det ville fått for alle som er like moderne som herr/fru Benestad -- hvilken aksept de kunne få, dersom vår egen regent, droning Y alias kong X, fremsto som like moderne og multidimensjonal.

To delaspekter:

a) Er ikke monarkiet også for dem som liker å drag-e? Er det ikke fordommer som gjør oss slik at vi opplever drag-ing som noe upassende (for en Drag Quenn) på 17. mai?

B) Herr/fru Benestad har kjempet mye for å få aksept for sin dualisme mht. kjønnsidentitet. H*n er altså ikke mer mann enn kvinne -- eller omvendt.

Dersom en tronarving er like moderne som herr/fru Benestad, vil det vel være hjerteløst å nekte denne regenten å være både "dronning" og "konge" -- nekte henne/ham å leve ut sitt personlige mangfold.

Tenk hvilken betydning det ville fått for alle som er like moderne som herr/fru Benestad -- hvilken aksept de kunne få, dersom vår egen regent, droning Y alias kong X, fremsto som like moderne og multidimensjonal.

1) jo

2) hvis man er fordomsfull; kanskje. Jeg vil si at 17. mai krever at man er pyntet. En drag er som regel mer enn pyntet. Når jeg sier at jeg ikke synes det er passende for kongen å drage på 17. mai, så sier jeg det på bakgrunn av pynte/klær/tradisjoner. Ikke på bakgrunn av fordommer.

"b) Herr/fru Benestad har kjempet mye for å få aksept for sin dualisme mht. kjønnsidentitet. H*n er altså ikke mer mann enn kvinne -- eller omvendt.

Tenk hvilken betydning det ville fått for alle som er like moderne som herr/fru Benestad -- hvilken aksept de kunne få, dersom vår egen regent, droning Y alias kong X, fremsto som like moderne og multidimensjonal."

Det ville være et enormt fremskritt for dem som deler Benestads legning.

Mange, mange liv ville blitt spart hvert år. Folk tar fortsatt selvmord fordi de føler at de ikke kan være seg selv i dagens samfunn.

Jeg vil igjen påpeke din ordbruk: "moderne". Det handler ikke om modernitet eller ei, men om naturen. Menneskets natur.

Man skal kanskje være forsiktig med å uttale seg om andres motiver?

Vel.

Nå er jeg redd at dette høres ut som kverrulering, det er ikke meningen. Håper vi deler intensjonen om å ville diskutere fremfor å kverulere.

Så, til svaret mitt:

Du sa selv at "der er vi enige..."

Så da blir "håp" feil ord i denne sammenheng.

Gjest Likestilling 2004

1) jo

2) hvis man er fordomsfull; kanskje. Jeg vil si at 17. mai krever at man er pyntet. En drag er som regel mer enn pyntet. Når jeg sier at jeg ikke synes det er passende for kongen å drage på 17. mai, så sier jeg det på bakgrunn av pynte/klær/tradisjoner. Ikke på bakgrunn av fordommer.

"b) Herr/fru Benestad har kjempet mye for å få aksept for sin dualisme mht. kjønnsidentitet. H*n er altså ikke mer mann enn kvinne -- eller omvendt.

Tenk hvilken betydning det ville fått for alle som er like moderne som herr/fru Benestad -- hvilken aksept de kunne få, dersom vår egen regent, droning Y alias kong X, fremsto som like moderne og multidimensjonal."

Det ville være et enormt fremskritt for dem som deler Benestads legning.

Mange, mange liv ville blitt spart hvert år. Folk tar fortsatt selvmord fordi de føler at de ikke kan være seg selv i dagens samfunn.

Jeg vil igjen påpeke din ordbruk: "moderne". Det handler ikke om modernitet eller ei, men om naturen. Menneskets natur.

Da får vi håpe at vi snarlig får et riktig moderne monarki, med dronning (regent) og dronning.

Gjest Likestilling 2004

Vel.

Nå er jeg redd at dette høres ut som kverrulering, det er ikke meningen. Håper vi deler intensjonen om å ville diskutere fremfor å kverulere.

Så, til svaret mitt:

Du sa selv at "der er vi enige..."

Så da blir "håp" feil ord i denne sammenheng.

Vi kan altså ikke enes i håpet? Neivel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...