Mirell Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hei, Jeg har en mor som er diabetiker og som dessverre tåler ikke insulin. Hun er skiftet 4 ulike typer av insulin hos sin egen lege og i samarbeid med en sykepleier ved nyremedisinsk polikklinik i Ulevåll sykehus. (Dessverre, spesialist Aud Høygen ved same polikklinik tar imot mora mi kun en gang i år - noe som jeg er veldig skuffet over!) Som sagt, hun føler seg utrulig dårlig ved å bruke insulin. Veldig ofte hun får en slags anfall rett etter hun har brukt insulinen. Blir veket vanligvis 04.00 om morgen i slike anfall. Dette er årsak at hun er bestandig plaget av urin infeksjon (smerter i urinar trakt og nyrene) Pga dette har jeg vært sammen med henne minst 50 ganger i legevakta i de siste 2 år. Dette forstyrer mitt liv såpass at jeg selv får psykiske problemer. Antibiotka nesten hjelper ikke lengre. Hva skal jeg gjøre???? Mirell Hadzic Jeg håper jeg får svar av en diabetes spesialist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133742-diabetes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hun bør henvises til toppkompetente spesialister. Trolig er det også svært viktig for henne med riktig kosthold ( Lindbergs diett vil trolig passe henne). Hun bør gå turer på minst 1 time dagglig, og prøve vektreduksjon. Mange diabetikere kommer til målet med tabletter. Hun bør vel også ha noe forebyggende for urinveisinfeksjoner. Dere bør snakke sammen om hennes pleiproblem. Viktig at hun ikke blir altfor avhengig av deg. Du kan snakke med fastlegen din om dette; forebygge at du går rundt med dårlig samvittighet. Trolig må en av hovedoppgavene vær at hun selv tar ansvar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133742-diabetes/#findComment-826730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.