Gå til innhold

en søt, liten mongoloid prinsesse?

Anbefalte innlegg

"Hva hadde skjedd hvis Ingrid Alexandra var en søt, liten mongoloid prinsesse?"

"Jeg er provosert. I det uendelige har politikere og andre stått fram i mediene og sagt at det «viktigste er at ungen er velskapt» i forbindelse med prinsessefødselen.

Jeg fatter ikke at noen våger å legge en slik mal før en fødselen. Det fødes mange unger i Norge som ikke er «velskapte», som har fysiske og psykiske handicap. Vi er mange som har erfart at disse ungene er akkurat like kjekke å ha som de «velskapte»."

Fra Stavanger Aftenblad.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133940-en-s%C3%B8t-liten-mongoloid-prinsesse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Ulv I Faarikaal

9

• En_Mamma

7

• mrxx

6

Annonse

Det hadde vært en sorg, mest for foreldrene og familien. I dette tilfellet sorg for mange. Det betyr veldig mye å få velskapte barn, og skal ikke undervurderes

Jeg kjenner foreldre med to psykisk utviklingshemmede døtre. I mine tunge stunder tenker jeg noen ganger på hvor heldig jeg er som har fått to velskapte døtre. Når tenåringsrommet er fullt av rot, og hormonene flyter så vet jeg i hvert fall at de utvikler seg videre. I det andre tilfellet fortsetter foreldrene å gå sammen med døtrene sine på juletrefest sånn som de har gjort de siste tredve årene. De har gjennomgått en tung sorgprosess som aldri tar slutt.

Alle som har hatt et barn i magen vet om den uroen om alt kommer til å gå greit, og lettelsen å få et velskapt barn. Det kommer også til å bli min uro den gangen jeg kommer til å barnebarn i vente.

Det er god grunn til å takke for at den vesle prinsessen ikke er mongoloid eller har et annet handikapp, like mye som med alle andre barn som fødes så fine og velskapte som hun gjorde.

Ja, men hva mener du?

Jeg mener at vedkommende selvsagt har like mye verdi uansett.

Men for å sitere fra kommentaren:

"Det er rart å høre sentrale KrF-politikere snakke om «velskapte unger». Neste gang de snakker om at alle er like mye verd - at det er feil å velge bort de som har et handicap, så kommer jeg til å tenke på uttalelsen om at «det viktigste er at ungen er velskapt».

Det går faktisk ikke an å måle et menneske i velskapthet. En mongoloid jente er akkurat like velskapt som en annen jente, de er bare forskjellige."

Hva mener du?

Annonse

Tror du ikke de har sjekket ut det allerede tidlig i svangerskapet?

Jeg tror nok kronprinsparet har tatt sine forholdsregler. Jeg sier ikke at det er riktig eller feil, jeg har selv valgt bort fostervannsprøve fordi jeg ikke ønsket og måtte ta det vanskelige valget abort/ikke abort. Det var mitt valg, andre kan velge det de vil.

Ulv I Faarikaal

Jeg mener at vedkommende selvsagt har like mye verdi uansett.

Men for å sitere fra kommentaren:

"Det er rart å høre sentrale KrF-politikere snakke om «velskapte unger». Neste gang de snakker om at alle er like mye verd - at det er feil å velge bort de som har et handicap, så kommer jeg til å tenke på uttalelsen om at «det viktigste er at ungen er velskapt».

Det går faktisk ikke an å måle et menneske i velskapthet. En mongoloid jente er akkurat like velskapt som en annen jente, de er bare forskjellige."

Hva mener du?

Jeg mener at man tar det som kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...