Gå til innhold

en søt, liten mongoloid prinsesse?

Anbefalte innlegg

Antagelig ingenting, for det hadde ikke skjedd. Fostervannsprøve har antagelig blitt foretatt, og jeg tipper ingenting ville vært offentliggjort da. Det er nå en ting.

Hvorfor vil de ikke si hvordan fødselen foregikk? Jeg tipper hun fikk spinalbedøvelse/epidudral. Dere så vel at hun ble kjørt inn på båre i ambulansen, da hun forlot suiten?

Ingen sak å komme hjem til et palass som gjør alt for lørja, og hennes unge. Skulle det være noe å bli begeistret for.

Dette er en unge på lik linje med en annen unge. Alle er like mye verdt, og jeg ser ikke noe stort i at mm har plumpet ut en unge.

Kan man forresten være sikker på at det er krompen sin? DNA burde vært en selvfølge i hennes tilfelle.

"DNA burde vært en selvfølge i hennes tilfelle. "

Why??

Fortsetter under...

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Ulv I Faarikaal

9

• En_Mamma

7

• mrxx

6

Jeg var ikke en skuffelse for min bestefar fordi jeg var en jente, men fordi jeg ikke var som han mente at jenter skulle være. I dag så forstår jeg mer at han var oppriktig bekymret for en jente som gjorde så mye opprør. Jeg greier egentlig å smile av det, fordi jeg forstår at han ikke fulgte med i tiden.

Jeg kjenner en mor hvis eneste sønn ble satt i fengsel for å stikke en annen mann med kniv. Hun kommer aldri over den skuffelsen og sorgen. De greier ikke mange år etter på å forsone seg med hverandre. Det er synd på dem begge to, men samtidig så forstår jeg hennes følelser som mor. Det kan være noe lignende som foreldre opplever når de får handikappede barn. De kommer aldri over sorgen. Hvorfor skal jeg dømme dem for det?

Jeg får si som Ulv, velger man å få barn, velger man å ta det man får.

Det følger skuffelse og sorg med de fleste unger men aller mest glede.

Gjest Irritert på "sør"

SELVFØLGELIG må man få lov til å være glad for at datteren ble velskapt!! Uansett hvordan man vrir og vender på det ER det en belastning å få høre at datteren/sønnen er mongloid!!! Kanskje en blir vant til det, og innser etter en stund at man blir like glad i ungen som den er, selv om han/hun er mongloid, men det tar tid isåfall. Dessuten lever de et kortere liv, veldig ofte, og det er selvfølgelig en belastning for foreldrene!

Alle barn er like mye verdt, og man blir like glade i dem alle, men selvføgelig blir man letta over at barnet er velskapt!

SELVFØLGELIG må man få lov til å være glad for at datteren ble velskapt!! Uansett hvordan man vrir og vender på det ER det en belastning å få høre at datteren/sønnen er mongloid!!! Kanskje en blir vant til det, og innser etter en stund at man blir like glad i ungen som den er, selv om han/hun er mongloid, men det tar tid isåfall. Dessuten lever de et kortere liv, veldig ofte, og det er selvfølgelig en belastning for foreldrene!

Alle barn er like mye verdt, og man blir like glade i dem alle, men selvføgelig blir man letta over at barnet er velskapt!

Det er da ingen som påstår at Trisomi 21 ikke er en belastning for foreldrene.

Ellers virker det som om du tillegger meg en rekke holdninger som du ikke har grunnlag for.

Med vennlig hilsen

Annonse

Er det noe presse og media kan, så er det å skape holdninger i folk. Selvsagt fremelsker vi et idealbilde av en fremtidig regent, noe annet hadde vært rart.

Folk vil ikke høre om noe ubehagelig, de vil lulles inn i tryggheten om at «sånt rammer bare de andre, som sikkert også har fortjent det».

Forøvrig stiller jeg meg totalt indifferent til krompen og førkja hans. Kongehuset kjørte av seg et hjul da Laffen pakket sammen, og det siste hjulet begynner å rakle i eikene allerede. Jeg kan ikke for mitt bare liv se for meg dette odde paret som konge og dronning.

«Dronning Mette Marit»...? Negativ utvikling.

hehe

*flause*

Artikkelen er absolutt ikke smakløs, jeg er helt enig...

(liten misforståelse)

:-)

*klem*

Når man skriver en avis-artikkel i år 2004, og atpåtil for å kritisere ordvalget "velskapt", så bør man vel i det minste selv klare å bruke riktige begreper... Mongoloid er en utdatert betegnelse, det heter barn med Downs Syndrom (som er det samme som medisinsk begrep Trisomi 21 som Sør refererte til). Mongoloid er og blir feil i våre dager!

Gjest tamasin

Nå har vel aldri krf-politikere prestert å uttale noe intelligent, så det er ikke rart de går i baret også her. For det gjør de. Indirekte snakker de svært nedverdigende om mongoloide mennesker.

Men det spørres om hva som ville skjedd om jenta var født med hjerneskader:

Vel, vi trenger vel ikke å gå lengre enn til Sverige for å se hva som skjer da. Svenskekongen er vel mer eller mindre mongis, er han ikke?

"Indirekte snakker de svært nedverdigende om mongoloide mennesker." Det gjør du også. Jeg skal ha meg frabedt at min mongoloide, deilige sønn blir sammenlignet med Knugen.

"Indirekte snakker de svært nedverdigende om mongoloide mennesker." Det gjør du også. Jeg skal ha meg frabedt at min mongoloide, deilige sønn blir sammenlignet med Knugen.

Synes du det er greit å snakke nedverdigende om mennesker med dysleksi?

Nå har vel aldri krf-politikere prestert å uttale noe intelligent, så det er ikke rart de går i baret også her. For det gjør de. Indirekte snakker de svært nedverdigende om mongoloide mennesker.

Men det spørres om hva som ville skjedd om jenta var født med hjerneskader:

Vel, vi trenger vel ikke å gå lengre enn til Sverige for å se hva som skjer da. Svenskekongen er vel mer eller mindre mongis, er han ikke?

Men jenta kan jo fint ha en utviklingsforstyrrelse, hjerneskade, syndrom etc, selv om det ikke oppdages ved fødselen.

De fleste "bokstavbarn-diagnosene" blir jo ikke påvist før barna blir noen år gamle.

Annonse

Jeg mener at vedkommende selvsagt har like mye verdi uansett.

Men for å sitere fra kommentaren:

"Det er rart å høre sentrale KrF-politikere snakke om «velskapte unger». Neste gang de snakker om at alle er like mye verd - at det er feil å velge bort de som har et handicap, så kommer jeg til å tenke på uttalelsen om at «det viktigste er at ungen er velskapt».

Det går faktisk ikke an å måle et menneske i velskapthet. En mongoloid jente er akkurat like velskapt som en annen jente, de er bare forskjellige."

Hva mener du?

Kommentaren vdr. KrF er helt irrelevant. En kan mene at alle mennesker er like mye verd OG glede seg over at barnet ikke har noe handikap, er blind, alvorlig syk etc.

Jeg vil også anta at det ville være problematisk å ha en dronning som var sterkt psykisk utviklingshemmet.

Hehe, når jeg leser det jeg skrev så ser jeg at jeg gikk over streken. Ingen bør sammenlignes med knugen. Ingen.

:)

Synes du det er greit å snakke nedverdigende om mennesker med dysleksi?

"Synes du det er greit å snakke nedverdigende om mennesker med dysleksi?"

Hvis mennesket med dysleksi framstår som en amøbe, så er det selvsagt greit å snakke negativt om han.

Mener du vitterlig at vi skal frede mennesker med dysleksi?

Makan!

Gjest Nø vrøvler du mer enn vanlig

"Synes du det er greit å snakke nedverdigende om mennesker med dysleksi?"

Hvis mennesket med dysleksi framstår som en amøbe, så er det selvsagt greit å snakke negativt om han.

Mener du vitterlig at vi skal frede mennesker med dysleksi?

Makan!

Men kan du ikke heller fokusere på det som gjør personen til det du kaller "amøbe" -- eller er det selve dysleksien som gjør personen til "amøbe"?

Men kan du ikke heller fokusere på det som gjør personen til det du kaller "amøbe" -- eller er det selve dysleksien som gjør personen til "amøbe"?

Jeg liker å plage folk med dysleksi. Og nærsynte. Dette er mine favorittmobbeobjekter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...