Gå til innhold

en søt, liten mongoloid prinsesse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Ulv I Faarikaal

9

• En_Mamma

7

• mrxx

6

Hei,

*Jeg* vet at det heter Trisomi 21, men sitatet er et ...øh.. sitat!

Med vennlig hilsen

Regner med at du, av alle, har kontroll på hva som er pol.korr. å si, sør.

Men ettersom en bråte mennesker bruker begrepet fremdeles, syntes jeg det var på sin plass å påpeke det i en tittel.

Men trisomi 21 er vel bare en av tre varianter av Down's, er det ikke så? De andre heter..mosaikk..og..eeeh..noe.

Regner med at du, av alle, har kontroll på hva som er pol.korr. å si, sør.

Men ettersom en bråte mennesker bruker begrepet fremdeles, syntes jeg det var på sin plass å påpeke det i en tittel.

Men trisomi 21 er vel bare en av tre varianter av Down's, er det ikke så? De andre heter..mosaikk..og..eeeh..noe.

Du tenker nok på translokasjon. Såvidt jeg husker betyr det at det ekstra 21-kromosomet har festet seg på et annet kromosom. Denne typen er arvelig.

Mosaikk betyr at ikke alle kroppens celler har trisomi 21.

Annonse

Du tenker nok på translokasjon. Såvidt jeg husker betyr det at det ekstra 21-kromosomet har festet seg på et annet kromosom. Denne typen er arvelig.

Mosaikk betyr at ikke alle kroppens celler har trisomi 21.

A-ha!

Kompliserte greier å huske, det der.

*pugger*

Du har et skremmende menneskesyn.

Jeg prøver å gjøre noe med det, men det er ikke så lett når jeg har så mye hat innebygd i meg.

Jeg hater samepakk, bergensfaenskap, trønderjævler, niggere, pakkiser, innavl fra mjøsområdet og Østfold. Jeg kan ikke fordra muslimer, kristent pakk, disse jævla fittene med sjal rundt skallen og klær som får lakenet mitt til å se innbydene ut, mongiser og Gro Harlem Brundtland.

Det finnes også jævla mange stygge mennesker der ute. Jeg hater dem også.

Antagelig ingenting, for det hadde ikke skjedd. Fostervannsprøve har antagelig blitt foretatt, og jeg tipper ingenting ville vært offentliggjort da. Det er nå en ting.

Hvorfor vil de ikke si hvordan fødselen foregikk? Jeg tipper hun fikk spinalbedøvelse/epidudral. Dere så vel at hun ble kjørt inn på båre i ambulansen, da hun forlot suiten?

Ingen sak å komme hjem til et palass som gjør alt for lørja, og hennes unge. Skulle det være noe å bli begeistret for.

Dette er en unge på lik linje med en annen unge. Alle er like mye verdt, og jeg ser ikke noe stort i at mm har plumpet ut en unge.

Kan man forresten være sikker på at det er krompen sin? DNA burde vært en selvfølge i hennes tilfelle.

Det er igrunn imponerende hvor gjennomført platt og vulgært du klarer å uttrykke deg.

Det er da ingen som påstår at Trisomi 21 ikke er en belastning for foreldrene.

Ellers virker det som om du tillegger meg en rekke holdninger som du ikke har grunnlag for.

Med vennlig hilsen

Sitat:

"Ellers virker det som om du tillegger meg en rekke holdninger som du ikke har grunnlag for."

.........og det sier DU??...*lol*...

Sitat:

"Ellers virker det som om du tillegger meg en rekke holdninger som du ikke har grunnlag for."

.........og det sier DU??...*lol*...

Ja, det sier jeg.

Hvis du påstår at jeg har tillagt deg meninger, så ville det vært fint om du dokumenterte det, istedet for å tillegge meg slike ting.

Med vennlig hilsen

Ja, det sier jeg.

Hvis du påstår at jeg har tillagt deg meninger, så ville det vært fint om du dokumenterte det, istedet for å tillegge meg slike ting.

Med vennlig hilsen

Du har dårlig hukommelse Sør. Jeg har svart deg på det, jeg kan ikke huske at du har gjort det mot meg, men det betyr ikke at du ikke at du er noe bedre for det.

Jeg kan forresten huske at du antydet at jeg hadde rasistiske tendenser fordi jeg ikke har skrevet noe innlegg til forsvar for innvandrere. Det er å trekke ting veldig langt Sør og såpass burde du ha forstått. Man trenger ikke å være rasist fordi man er kritisk til innvandrerpolitikken. Det du driver med er rett og slett idioti.

Du innrømmer det selv etter mange,mange innlegg her. Dette har jeg forsøkt å få deg til å se selv. Hva slags grunnlag har du for å si slikt om andre uten bevis? Du som er så opptatt av at ingen skal dømmes før de har en dom??

Det gjelder kanskje ikke deg dette? Det er utrolig hva du kan lire av deg av beskyldninger, men når du blir beskyldt for noe selv, som du blir lenger opp her, så er helvete ute. Jeg har nesten blitt målløs av enkelte tråder hvor du plutselig øser beskyldninger ut av deg uten grunnlag. Hvordan kan du mene at du skal bli tatt alvorlig når du slenger i fra deg slike beskyldninger?

Synes du det er rart at jeg ler av deg?

Annonse

Å være en kronprinsesse er en jobb med ansvar, oppgaver og plikter - som alle andre jobber.

Hvis hun hadde blitt født med et handikap som gjorde at hun ikke kunne ivareta ovennevnte, så synes jeg at hun godt kunne vært prinsesse i tittel men med de nødvendige begrensninger i ansvar og oppgaver.

Kronprinsesse burde hun i så fall ikke kunne bli, nettopp fordi hun ikke ville være i stand til å utføre de oppgaver som ligger til en dronning. Da burde den rollen gått til den 2. fødte.

Alt det ovennevnte gjelder så fremt hun ikke ville vært i stand til å ivareta oppgavene og ansvaret som ligger til en kronprinsesse - etter min mening.

Jeg kan godt kommentere dette sitatet.

Dette er tanker som alle vordende foreldre har - noen sier det høyt, andre bare tenker det. Dessuten VET man at man blir akkurat like glad i et barn med et handicap - men man ønsker det ikke på forhånd. Livet blir tyngre med et handicapet barn, det er noe alle vet. Det har ingenting med kjærlighet å gjøre.

Om en tronarving hadde blitt født med Downs, hadde nok bare arveretten gått til neste barn. Det er sikker sånn de gjør det de som har store gårder med odel også. Sikkert ikke den med DOwns som får odelen heller.

So what`?

man kan jo bli handicapet ETTER man er født også - bli hjerneskadet i en bilulykke, -etter et fall i dumplehuska etc. Liver er ikke sånn at man kan forsikre seg mot alt som kan skje.

Det tenker jeg *bank i bordet* hver gang jeg bestiller noe på forhånd - som feriehus til sommeren etc. - "om jeg lever" :)

Du har dårlig hukommelse Sør. Jeg har svart deg på det, jeg kan ikke huske at du har gjort det mot meg, men det betyr ikke at du ikke at du er noe bedre for det.

Jeg kan forresten huske at du antydet at jeg hadde rasistiske tendenser fordi jeg ikke har skrevet noe innlegg til forsvar for innvandrere. Det er å trekke ting veldig langt Sør og såpass burde du ha forstått. Man trenger ikke å være rasist fordi man er kritisk til innvandrerpolitikken. Det du driver med er rett og slett idioti.

Du innrømmer det selv etter mange,mange innlegg her. Dette har jeg forsøkt å få deg til å se selv. Hva slags grunnlag har du for å si slikt om andre uten bevis? Du som er så opptatt av at ingen skal dømmes før de har en dom??

Det gjelder kanskje ikke deg dette? Det er utrolig hva du kan lire av deg av beskyldninger, men når du blir beskyldt for noe selv, som du blir lenger opp her, så er helvete ute. Jeg har nesten blitt målløs av enkelte tråder hvor du plutselig øser beskyldninger ut av deg uten grunnlag. Hvordan kan du mene at du skal bli tatt alvorlig når du slenger i fra deg slike beskyldninger?

Synes du det er rart at jeg ler av deg?

Du skriver: "Hva slags grunnlag har du for å si slikt om andre uten bevis?"

Hva er "slikt"? Konkret.

Hva er det du påstår jeg har skrevet?

Ja, helt enig!

Og man diskriminerer heller ikke folk med handicap selv om man er glad for at barnet er velskapt.

Enig, det gjør man ikke. Ingen ønsker seg vel et barn med handicap? Selv om de sikkert er like velkomne når de først kommer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...