Gå til innhold

Noe rart i halsen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en slags klump i halsen som verken vil opp eller ned, når jeg svelger så føles det ut som om jeg gjør det, men så er den der igjen, er livredd for at det er noe farlig...så irriterende.Jeg merker ingenting når jeg spiser eller drikker!!merket den plutselig en dag i høst, men så var den borte igjen, kom tilbake i jula og vært der så og si siden....Ringt med legen min men han mente det bare var noen muskel-spenninger!Knne ikke være noe alvorlig i min alder!!!!

Er 20 år hvis det hjlper!!!

Håper på svar

På forhånd tusen takk

Fortsetter under...

Skrevet

Hei! I fjor en gang foeltes det ut som jeg svelgte ett eller annet....noe som kom ifra nesen...som ble liggende som en klump i halsen! Var fryktelig ubehagelig, fikk ikke puste skikkelig og kastet opp. var til legen me det var ikke noe galt med meg... var som sagt veldig ubehagelig og det forsvant ikke foer noen dager ettterpaa.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Det finnes ange årsaker til klumper eller følelse av slike i eller på halsen. De fleste er godartede. Vanlige årsaker kan være forstørret skjoldbruskkjertel, vanncyster, sputtstener, eller utposnig på spiserøret. Noen har klumpfølelse fordi slimhinnene er for tørre. Prøv med saltvannspray i rikelige doser via nesehulen; slik at saltvannet renner ned i halsen. Lymfekjerler er mulig årsak, disse bør undersøkes. Synes fastlegen din bør gi deg en time til undersøkelse, eventuelt henvise deg til øre-nese-halslege og man ikke er sikre på årsak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...