diddle_ Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Jeg har en slags klump i halsen som verken vil opp eller ned, når jeg svelger så føles det ut som om jeg gjør det, men så er den der igjen, er livredd for at det er noe farlig...så irriterende.Jeg merker ingenting når jeg spiser eller drikker!!merket den plutselig en dag i høst, men så var den borte igjen, kom tilbake i jula og vært der så og si siden....Ringt med legen min men han mente det bare var noen muskel-spenninger!Knne ikke være noe alvorlig i min alder!!!! Er 20 år hvis det hjlper!!! Håper på svar På forhånd tusen takk 0 Siter
84mod Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Hei! I fjor en gang foeltes det ut som jeg svelgte ett eller annet....noe som kom ifra nesen...som ble liggende som en klump i halsen! Var fryktelig ubehagelig, fikk ikke puste skikkelig og kastet opp. var til legen me det var ikke noe galt med meg... var som sagt veldig ubehagelig og det forsvant ikke foer noen dager ettterpaa. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Det finnes ange årsaker til klumper eller følelse av slike i eller på halsen. De fleste er godartede. Vanlige årsaker kan være forstørret skjoldbruskkjertel, vanncyster, sputtstener, eller utposnig på spiserøret. Noen har klumpfølelse fordi slimhinnene er for tørre. Prøv med saltvannspray i rikelige doser via nesehulen; slik at saltvannet renner ned i halsen. Lymfekjerler er mulig årsak, disse bør undersøkes. Synes fastlegen din bør gi deg en time til undersøkelse, eventuelt henvise deg til øre-nese-halslege og man ikke er sikre på årsak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.