Gå til innhold

Han slo seg i munnen :o(


Gjest Knipsa

Anbefalte innlegg

Hei.

Sønnen min datt i barnehagen og slo seg i munnen. Det er et par uker siden. Han bet seg kraftig, og slo den ene tanna litt innover og bakover... Jeg ringte min mor, som sa at vi ikke trengte gå til tannlegen med han.

Problemet er at han blør i tannkjøttet der den aktuelle tannen er hver gang vi pusser tenner...

Skal vi bare la det være eller burde vi ta en tur til tannlegen? Han er 3 år.

God romjul :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...for nå begynner de søte, små tannebissene å bli missfarget!! Det er fortennene i overkjeven. De som var så hvite og fine :o((

Jeg tar allikevel imot gode råd med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Knipsa.

Jeg ser at du har besluttet å ta en tur til tannlege og det er bra. Unger slår seg uavlatelig og det går ofte ut over tennene. Når melketenner er blitt slått ut av stilling er det all grunn til å være på vakt. Dersom uhellet er ute og retningen på slaget er ugunstig, kan de permanente tennene som nå danner seg i kjeven skades. Man må også følge med etter som tiden går. Komplikasjoner kan utvikle seg etter hvert og en tannlege bør være konsultert.

Mødres råd kan være gode og ta med seg, men denne gang tok hun feil.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...