He_Th Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hei! Jeg er ei jente i 20 årene som siden i sommmer har hatt noen "omganger" med skikkelig diarè(helt 100% rennende) og magesmerter så fort jeg får i meg noe som helts mat. Første gangen jeg fikk dette, varte det i ca 2 uker, og jeg følte jeg klarte å kurere det med "idoform", den andre gangen jeg opplevde dette(1 mnd før jul) tok det 3 uker før jeg klarte å bli kvitt dette, da med "imodium", men nå har jeg begynt igjen. Denne gangen begynte det med noe influensalignende greier; en hel dag med frysing, svetting, og feber. Dagen etter var dette over, og diarèen og mageknipene meldte seg. Mageknipene gir seg med en gang jeg får kommet på do, men når de oppstår så må jeg bare fly for å finne en do, siden det er forholdsvis sterke smerter. Noen som har opplevd noe lignende? Eller som vet råd? var hos legen begge de første gangene, men de sa at det var noe omgangssyke eller en slags mageinfeksjon, og at det ville gå over, men jeg vet ikke helt hva jeg skal tro..! Er vel ikke normalt med så kraftige omgangssyker så ofte!? Håper på kloke svar fra dere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134074-diar%C3%A8-og-magesmerter-i-lang-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vet hvordan du har det.... Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei ;o) Vet veldig godt hvordan du har det.. Fortvilende situasjon. Har nemlig holdt på sånn i to år. Når jeg har vært hos legen får jeg bare beskjed om at alt er i skjønneste orden-kan til nød strekke seg til å si at jeg kanskje har et virus... Problemet oppstod etter at jeg begynte med p-piller(tror jeg)!? Byttet merke, og det ble bedre.. Men det er som du sier, man må bare springe avgårde i full fart.. Og det gjør jæ...g vondt! Har visst siden jeg var liten at jeg har melkeallergi, men har klart å holde det i sjakk ved å spise ost, men ikke ren melk, og heller ikke yoghurt. Har prøvd å underslke på egenhånd hva som kunne fremkalle smertene, trodde en stund det var svinekjøtt, men det var like vondt allikevel... Nå har jeg ikke spist ost på ca 3 uker, og har heller ikke hatt vondt! Det er en helt utrolig merkelig følelse, ihvertfall når man har holdt på så lenge... Jeg har hatt disse smertene så godt som hver dag! Vet ikke om dette gjorde deg klokere, men det er iallefall ikke bare du som har dette problemet.. Anbefaler deg å teste ut litt med forskjellige matvarer-kan ha en allergi for et eller annet. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134074-diar%C3%A8-og-magesmerter-i-lang-tid/#findComment-829470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AB 41 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Slå opp på søkemotoren kvasir. blotypedietten eller kjøp boka BLOTYPEDIETTEN. Dette vil hjelpe spis mat etter din blotype O-A-B eller AB LYKKE TIL 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134074-diar%C3%A8-og-magesmerter-i-lang-tid/#findComment-829859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
He_Th Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Hei ;o) Vet veldig godt hvordan du har det.. Fortvilende situasjon. Har nemlig holdt på sånn i to år. Når jeg har vært hos legen får jeg bare beskjed om at alt er i skjønneste orden-kan til nød strekke seg til å si at jeg kanskje har et virus... Problemet oppstod etter at jeg begynte med p-piller(tror jeg)!? Byttet merke, og det ble bedre.. Men det er som du sier, man må bare springe avgårde i full fart.. Og det gjør jæ...g vondt! Har visst siden jeg var liten at jeg har melkeallergi, men har klart å holde det i sjakk ved å spise ost, men ikke ren melk, og heller ikke yoghurt. Har prøvd å underslke på egenhånd hva som kunne fremkalle smertene, trodde en stund det var svinekjøtt, men det var like vondt allikevel... Nå har jeg ikke spist ost på ca 3 uker, og har heller ikke hatt vondt! Det er en helt utrolig merkelig følelse, ihvertfall når man har holdt på så lenge... Jeg har hatt disse smertene så godt som hver dag! Vet ikke om dette gjorde deg klokere, men det er iallefall ikke bare du som har dette problemet.. Anbefaler deg å teste ut litt med forskjellige matvarer-kan ha en allergi for et eller annet. Lykke til! Hei! Hvilke p-piller brukte du? Begynte vel ca 1/2 år etter at jeg startet på p-piller dette her. opplvede noe rart nå da, er midt på et bredt og har mensen nå.... har vært regelmessig resten av gangene jeg har brukt pillen da. Men jeg vet at jeg var litt sløv forrige måned.. og tok nok flere mye senere enn jeg skulle(hadde ikke sex da) Tilbake til magen, så merker jeg at jeg reagere på fløtegratinerte poteter....reagerer veldig... må alltid på do rett etter middag da.. !!slitsomt..! Håper du svarer igjen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134074-diar%C3%A8-og-magesmerter-i-lang-tid/#findComment-830895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggarpoket Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hei! Hvilke p-piller brukte du? Begynte vel ca 1/2 år etter at jeg startet på p-piller dette her. opplvede noe rart nå da, er midt på et bredt og har mensen nå.... har vært regelmessig resten av gangene jeg har brukt pillen da. Men jeg vet at jeg var litt sløv forrige måned.. og tok nok flere mye senere enn jeg skulle(hadde ikke sex da) Tilbake til magen, så merker jeg at jeg reagere på fløtegratinerte poteter....reagerer veldig... må alltid på do rett etter middag da.. !!slitsomt..! Håper du svarer igjen! Jeg startet på synfase.... Nå går jeg på yasmin. Fløtegratinerte poteter har jeg og reagert veldig mye på... Det kan da kanskje være at det er både fløte, og veldig ofte mye ost(det er jo SÅ godt!!!) det jeg kan anbefale deg er at du prøver ut litt med forskjellig mat. Skal man til legen nå for tiden, må man jo vite hvordan syk man er for å få hjelp!!! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134074-diar%C3%A8-og-magesmerter-i-lang-tid/#findComment-831031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.