Gå til innhold

Ny tråd - ny debatt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

6

• Sør

5

• Dorthe

3

• Matthea

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Selvsagt er det forkastelig med menn som avskriver seg ansvaret for sitt eget barn.

MEN, kan du si meg hvilken mann i dagens samfunn som kan være sikker på at avkommet virkelig er sitt? med tanke på hvordan de fleste kvinner i dag lufter trusene sine for hvem som helst..

Du ønsket debatt, ikke sant:-)

Gjest venninna hennes

Nei - det er ikke greit. Jeg har to barn fra før, og har betalt bidrag for dem. Jeg synes heller ikke at det er greit at noen mødre i kampens hete på død og liv skal forandre på navet til barnet etter skilsmisse.

Å forandre på navnet er bare en bagatell i forhold til å ikke ta ansvar for eget barn.

Gjest venninna hennes

Selvsagt er det forkastelig med menn som avskriver seg ansvaret for sitt eget barn.

MEN, kan du si meg hvilken mann i dagens samfunn som kan være sikker på at avkommet virkelig er sitt? med tanke på hvordan de fleste kvinner i dag lufter trusene sine for hvem som helst..

Det må vel være de mennene som får barn som ligner på dem? Ellers så er det jo fritt fram å ta en test hvis tvilen gnager.

Og hvordan kan moren være sikker på at det virkelig er hennes unge?

Annonse

Og hvordan kan moren være sikker på at det virkelig er hennes unge?

I følge såpeoperaene så er det slik at en mor kan føle det på hele seg om et barn er i fare eksempel... og det gjelder såklart bare ekte barn, ikke barn som utgir seg for å være hennes, eller er en dobbeltgjenger.

Her må jo adoptivforeldrene kaste seg på diskusjonen.

For det spiller da ingen rolle om du er den biologiske faren eller ikke, så lenge du har oppdratt barnet og levd sammen med det hele livet dets?

Her må jo adoptivforeldrene kaste seg på diskusjonen.

For det spiller da ingen rolle om du er den biologiske faren eller ikke, så lenge du har oppdratt barnet og levd sammen med det hele livet dets?

For noen er blodets bånd viktig, for andre betyr det lite eller ingenting.

Men det blir jo litt på siden av utgangspunktet. Har man oppdratt et adoptivbarn har man jo alt tatt sitt ansvar.

Som en eller annen påpekte - det betyr ikke så mye om barnet er biologisk ditt, så lenge du elsker det som ditt eget :-))

Jeg vet forresten om en far som ikke er biologisk far, som vet det, men som fremdeles har 50% omsorg for ungen. De bodde sammen fra før barnet ble født og i 1 år. Siden ungen ble lagt før han ble kjent med barnet, så vet han veldig godt at han ikke er den biologiske faren, men han elsker tydeligvis barnet som sitt eget.

Jeg synes sånn er flott, jeg :-)

....og siden dette skal være debatt, må du selvfølgelig være veeeldig uenig med meg ;o)

Men NB! Siden jeg har et liv utenfor DOL, så har jeg ikke tid til å følge opp diskusjonen ;o))

Beste hilsen fra

For noen er blodets bånd viktig, for andre betyr det lite eller ingenting.

Men det blir jo litt på siden av utgangspunktet. Har man oppdratt et adoptivbarn har man jo alt tatt sitt ansvar.

Altså, vi oppdrar ikke barna våre som adoptivbarn, vi oppdrar dem som _barn_. Og alle som får unger påtar seg samem ansvaret, uavhenging av hvordan man fikk barna.

Ellers har du rett i resten - for noen er blodbånd viktige, for andre er det andre bånd som er viktige.

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...