Gjest Røykfri2... Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Nå er jeg røykfri på andre dagen... Føler meg litt sjelven, men samtidig stolt! Har snart lest ut Carr boken og begynte med plaster i går. Tenkte å ha plasteret noen dager for å se om det er nødvendig. For meg tror jeg mye av avhengigheten ligger i alle de tillagte vanene. Stå opp og røyke, ta en røykepause på jobben, etter lunsj osv. Håper og tror at etter noen uker har jeg lært å endre disse vanene... Jeg vil, og SKAL klare det... Noen som kan sende meg noen oppmuntrende historier ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134161-trenger-oppmuntring-sluttet-%C3%A5-r%C3%B8yke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest professor drøvel Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei, vet ikke om dette er deg til hjelp men jeg har iallefall nå vært røykfri i over en uke.Dette har jeg greid helt uten hjelpemidler(plaster etc.),har bare vært ekstremt dyktig tilå kjøpe små gaver til meg selv (bøker,cd osv)så en kan vel si at dette foreløpig har vært et økonomisk tapsprosjekt for meg:-) Uansett,jeg har røyka i over tjue år ,eneste problemene jeg har opplevd etter røykeslutt er søvnløshet de første dagene,dette har nå ordnet seg.Skal ikke unnslå at trangen til å småspise er sterk,men prøver å holde meg i skinnet. Tror at motivasjonen er helt avgjørende for om du lykkes.Ønsker du å slutte er jeg helt sikker på at du greier det uten å tilføre kroppen nikotin i avveningsfasen. Ønsker deg lykke til og håper du greier å takle røykesuget,tro meg det går ganske fort over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134161-trenger-oppmuntring-sluttet-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-829477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Røykfri2... Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei, vet ikke om dette er deg til hjelp men jeg har iallefall nå vært røykfri i over en uke.Dette har jeg greid helt uten hjelpemidler(plaster etc.),har bare vært ekstremt dyktig tilå kjøpe små gaver til meg selv (bøker,cd osv)så en kan vel si at dette foreløpig har vært et økonomisk tapsprosjekt for meg:-) Uansett,jeg har røyka i over tjue år ,eneste problemene jeg har opplevd etter røykeslutt er søvnløshet de første dagene,dette har nå ordnet seg.Skal ikke unnslå at trangen til å småspise er sterk,men prøver å holde meg i skinnet. Tror at motivasjonen er helt avgjørende for om du lykkes.Ønsker du å slutte er jeg helt sikker på at du greier det uten å tilføre kroppen nikotin i avveningsfasen. Ønsker deg lykke til og håper du greier å takle røykesuget,tro meg det går ganske fort over. Tusen takk for svaret... Jeg tror kanskje også at jeg ville klart det uten nikotinplaster,men vil så gjerne lykkes og har derfor tenkt og trodd at det blir enklere å venne seg av med røyken med plasteret... Jeg kjenner allerede nå at det er merkelig å gå inn på kontoret til en kollega og kjenne den sure eimen av gamell røyk. Det sammen med å se bilder av mennesker gående gatelangs i 20 minus med røyken i munnviken er med på å holde motivasjonen oppe!! Lykke til videre for deg også, høres ut som om du klarer det! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134161-trenger-oppmuntring-sluttet-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-829484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en ikke-røyker Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei. Jeg har vært røykri i TRE uker nå !!!!!!! Uten noe som helst hjelpemiddel. Vi kjøpte boken før jul, men den boken var ikke noe for oss, leste noen kapittel .... i julen røyka vi ...... før i første helge i januar bare brått bestemte oss at NÅ ER DET SLUTT. Vi har vært røykere i over 20 år, og nå er vi ikke-røykere ). Jeg tenker ikke på røyk i det hele tatt, bortsett fra når arbeidskamerater maser om hvordan det går ..... jeg har prøvd å si ifra at eneste gangene jeg tenker på røyk, er når de minner meg på den, og det gjør de hver eneste dag ..... grrrrrr, det hjeelper ikke, de maser like jævlig. Merker at jeg har fått VELDIG/ingen lunte ..... blir SÅ rasende over egentlig ingenting ..... DET bekymrer meg ...... for det går ut over de som er HELT uskyldige rundt meg ..... Lykke til fremover, dette klarer vi !!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134161-trenger-oppmuntring-sluttet-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-829650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Røykfri2... Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei. Jeg har vært røykri i TRE uker nå !!!!!!! Uten noe som helst hjelpemiddel. Vi kjøpte boken før jul, men den boken var ikke noe for oss, leste noen kapittel .... i julen røyka vi ...... før i første helge i januar bare brått bestemte oss at NÅ ER DET SLUTT. Vi har vært røykere i over 20 år, og nå er vi ikke-røykere ). Jeg tenker ikke på røyk i det hele tatt, bortsett fra når arbeidskamerater maser om hvordan det går ..... jeg har prøvd å si ifra at eneste gangene jeg tenker på røyk, er når de minner meg på den, og det gjør de hver eneste dag ..... grrrrrr, det hjeelper ikke, de maser like jævlig. Merker at jeg har fått VELDIG/ingen lunte ..... blir SÅ rasende over egentlig ingenting ..... DET bekymrer meg ...... for det går ut over de som er HELT uskyldige rundt meg ..... Lykke til fremover, dette klarer vi !!!!!! Tenkte du litt på det de aller første dagene? Sitter her nå og kjenner meg litt småsvimmel og "rar" i hele kroppen... Det plasteret jeg har på, må jeg si jeg er litt usikker på... Begynte på det i går, - men i dusjen skled det nesten av, så jeg tok det av i løpet av dagen. Satt på et nytt i går kveld, og når jeg dusjet i dag tidlig, merker jeg at det "sitter dårlig" (har det på magen). Kanskje det ikke virker som det skal? Men uansett, plaster eller ei - JEG SKAL KLARE DET!! Lykke til videre til deg også, 3 uker er jammen ikke verst,! Nå skal det jo være ute av kroppen din også og bare sitte i hodet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134161-trenger-oppmuntring-sluttet-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-829656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en ikke-røyker Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Tenkte du litt på det de aller første dagene? Sitter her nå og kjenner meg litt småsvimmel og "rar" i hele kroppen... Det plasteret jeg har på, må jeg si jeg er litt usikker på... Begynte på det i går, - men i dusjen skled det nesten av, så jeg tok det av i løpet av dagen. Satt på et nytt i går kveld, og når jeg dusjet i dag tidlig, merker jeg at det "sitter dårlig" (har det på magen). Kanskje det ikke virker som det skal? Men uansett, plaster eller ei - JEG SKAL KLARE DET!! Lykke til videre til deg også, 3 uker er jammen ikke verst,! Nå skal det jo være ute av kroppen din også og bare sitte i hodet! Det jeg tenkte på de første dagene var at det er ikke nikotinen jeg savner, det er "kosen" med røyken, så vi la om vanene våre litt. Kokte ikke kaffe like etter middagen o.l. (det gjør vi idag), satte oss andre steder enn ved "røykebordet" etter middagen, fant på andre ting til andre tider rett og slett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134161-trenger-oppmuntring-sluttet-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-829661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iiihaa Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Du sier du har lest Carr-boken, men hvorfor bruker du plaster da? Nikotin lindrer ikke suget, men skaper det. Og røyking er ikke en vane, det er en nikotinavhengighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134161-trenger-oppmuntring-sluttet-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-831421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Røykfri2... Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du sier du har lest Carr-boken, men hvorfor bruker du plaster da? Nikotin lindrer ikke suget, men skaper det. Og røyking er ikke en vane, det er en nikotinavhengighet. Hei! Jeg trodde jeg trengte plaster og brukte det første dagen... Av en eller annen grunn, satt ikke plasteret ordentlig på (spesielt etter jeg hadde dusjet, selvom det sto at du kunne dusje med det..). Jeg tok derfor plasteret av på mandag og har klart meg både uten plaster og røyk siden det. Er kjempestolt, glad, men har litt abstinenser innimellom. Regner med at når det har gått noen dager til, blir ihvertfall abstinensene mindre, og da sitter det mer i hodet...ø 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134161-trenger-oppmuntring-sluttet-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-831722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iiihaa Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei! Jeg trodde jeg trengte plaster og brukte det første dagen... Av en eller annen grunn, satt ikke plasteret ordentlig på (spesielt etter jeg hadde dusjet, selvom det sto at du kunne dusje med det..). Jeg tok derfor plasteret av på mandag og har klart meg både uten plaster og røyk siden det. Er kjempestolt, glad, men har litt abstinenser innimellom. Regner med at når det har gått noen dager til, blir ihvertfall abstinensene mindre, og da sitter det mer i hodet...ø Bra! Gled deg til øyeblikket du er kvitt fysiske suget. Selv om du ikke vil merke noe særlig at det er borte, så vil det ihvertfall føles bra å vite at du ikke har noen abstinenser lengere. Resten er bare i hodet ditt, og nå vet du jo at alle positive tanker du evt. måtte få om røyk bare er illusjoner. Nå må jeg bort i biblioteket med Carr-boka mi. Selv om jeg har over en uke igjen av lånetida mi, så vet jeg det er mange som venter på å få låne den.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134161-trenger-oppmuntring-sluttet-%C3%A5-r%C3%B8yke/#findComment-832322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.