Gå til innhold

Nå trenger støtte jeg litt støtte her..

Anbefalte innlegg

Gjest Vrang og vanskelig

Skal prøve å gjøre historien kort:

Jeg er gravid, kunne ikke utføre mine vanlige arbeidsoppgaver pga det, men måtte til lege og få erklæring på at jeg skulle omplasseres. (Vanskelig arbeidsgiver, de driter i hva de er pliktige til.) Det ble litt ståk ut av omplasseringen min, arbeidsgiver mener jeg er vrang og vanskelig, at det kun går p åat jeg ikke "vil" jobbe med mine gamle oppgaver, og hinter frampå om at de tror jeg bruker graviditeten for å oppnå fordeler som enklere jobboppgaver osv. Legen min var forøvrig sjokkert over deres holdninger og støttet meg fullt ut..

Jeg har nå en enkel kontorjobb i bedriften, men et nytt problem har oppstått. Ryggen slår seg vrang. Jeg har bitende smerter, blir stressa og får migrene. Har hatt det sånn i 3 uker nå og bare måtte til lege i forrige uke. Syntes det var fryktelig flaut - "nå har de endelig omplassert meg, men jeg kan ikke gjøre den jobben heller.."

Fikk sykmelding 2 dager i uka for å kunne gå til fysioterapeut og trene opp ryggen, men jeg tror ikke det er nok. Så - Skal jeg prøve å holde ut, eller skal jeg gå til legen og klage min nød nok en gang? Synes det er så ille å klage, men jeg har virkelig vondt, og jeg trenger noen oppmuntrende ord.. Er så red legen skal mene det samme som min arbeidsgiver, at jeg er vrang og vanskelig og spekulerer i å bli sykemeldt... Gjør ikke det..

Fortsetter under...

Gjest Vrang og vanskelig

Du har samvittghet -og det er den som plager deg nå :)

En graviditet er ikke evigvarende.

Ja, samvittigheten er såvisst til stede, men det skal jeg hilse og si at ryggsmertene er også.. Takk og lov for at en graviditet ikke er evigvarende, men så har ikke ryggsmertene med det å gjøre heller.

Gjest Vrang og vanskelig

Prøv å holde ut i hvertfall denne uka. Du må gi opplegget med to dager fri til trening og behandling en sjanse før du gir opp.

Er det like ille i neste uke så kan du jo snakke med legen din igjen.

Lykke til!

Ja, det var noe sånt jeg også tenkte. Takk for svar!

Annonse

Ja, samvittigheten er såvisst til stede, men det skal jeg hilse og si at ryggsmertene er også.. Takk og lov for at en graviditet ikke er evigvarende, men så har ikke ryggsmertene med det å gjøre heller.

Da skal du bare legge fra deg den dumme dame-samvittigheten din og sørge for at du klarer å gå igjennom svangerskap på en vettug måte - nemlig sykemeldt.

Gjest Vrang og vanskelig

Da skal du bare legge fra deg den dumme dame-samvittigheten din og sørge for at du klarer å gå igjennom svangerskap på en vettug måte - nemlig sykemeldt.

Jeg vet det er dumt med for mye samvittighet også. Men på den annen side - hva skal jeg finne på om jeg blir 100% sykmeldt? Som du ser er det ikke noe vanskelig å lage problemer ut av ting! *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...