Gå til innhold

Parkeringsbot - hensikt å klage?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synd du har betalt parkeringsbota..

Parkeringsselskapet har sitt på det tørre, billetten skal ligge synlig i ruta.

Da jeg var arbeidsledig og fikk p-bot så sendte jeg utskrift fra meldekort på aetat, kopi av bot og skrev at jeg ikke hadde inntekt. Jeg fikk boten sletta!! Utrolig!

Det er lov å prøve seg. Skriv et profft brev og send med kopi av parkeringsbilletten og kanskje har du noen vitner som så at du fylte på p-automaten?

Ikke ha for store forhåpninger om å få tilbakebetalt bota.

Gjest bordeaux

Ja det kan lønne seg å klage. Jeg gjorde det samme engang, la billetten med baksiden frem. Lå bot på ruta når jeg kom tilbake, og jeg ringte samme dag til firmaet og snakket med en hyggelig mann som ba meg fakse kopi av biletten. Ikke noe problem, og alt ble slettet. Selv om du allerede har betalt kan det la seg ordne. Håper det løser seg for deg. Lykke til.

Jeg har klaget på parkeringsbot, og fått pengene tilbake, men var rimelig overrasket når så skjedde.. :o)

Jeg hadde dårlig tid, og la ikke merke til at billetten antageligvis blåste ned på gulvet da jeg slengte bildøren igjen. Jeg sendte inn billetten med forklaring, fikk pengene tilbake og en sånn plastlomme til å lime på innsiden av frontruten, til å putte p-billetter i. Men egentlig er det jo vårt ansvar å se til at billetten ligger synlig, så jeg tror det avhenger litt av hvilken person du treffer på i systemet.

mvh

Annonse

Gjest parkering

Forutsatt at satsene er lik i hele landet, noe jeg tror de er: Har du fått bot på kr. 500,- har du stått feilparkert, ikke glemt å legge parkeringslappen synlig.

Feilparkering = kr. 500,-

Ikke bet / ikke synlig billett: Kr. 300,-

Les boten din en gang til du...

Hadde du hatt billett opp ned hadde parkeringsvakten skrevet av nummeret som står bakpå billetten, og du kunne tatt den med og bevist at du hadde betalt..men altså, du har nok gjort noe mer galt gitt.

Forutsatt at satsene er lik i hele landet, noe jeg tror de er: Har du fått bot på kr. 500,- har du stått feilparkert, ikke glemt å legge parkeringslappen synlig.

Feilparkering = kr. 500,-

Ikke bet / ikke synlig billett: Kr. 300,-

Les boten din en gang til du...

Hadde du hatt billett opp ned hadde parkeringsvakten skrevet av nummeret som står bakpå billetten, og du kunne tatt den med og bevist at du hadde betalt..men altså, du har nok gjort noe mer galt gitt.

Beklager. Det står kun på boten min at billetten at den ikke kunne leses.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...