Gå til innhold

Jehovas vitner - og pedofili

Anbefalte innlegg

Var det noen av dere som så det svenske programmet om Jehovas Vitner på NRK i går?

Det er mange årsaker til at jeg ikke er "spesielt begeistret" for JV, og begeistringen steg ikke akkurat etter det programmet.

Jeg fatter ikke at det er mulig å drive misjonering basert på "moral, renhet og gode etiske prinsipper", og samtidig fungere som et fristed for pedofile!

Det var direkte kvalmende å se hvordan de beskytter sine barneovergripere (som det virker å være usedvanlig mange av), samtidig som de bidrar til å ødelegge sine egne barn - for så å skyve de ut av JV når de ikke er i stand til å leve opp til de usedvanlige strenge reglene de er pålagt å leve etter.

Noe mer egoistisk, urettferdig, sykt og kvalmende religiøst samfunn skal du lete lenge etter!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134303-jehovas-vitner-og-pedofili/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

17

• Vincent

10

• Mistera

10

• Ulv I Faarikaal

5

Mest aktive i denne tråden

I patriarkalske, tungt religiøse samfunn utvikler det seg gjerne slike tendenser. Menn med makt beskytter hverandre i lukkede systemer, kombinert med omfattende sanksjonsmuligheter.

I Iran er det ganske vanlig å gifte bort døtrene sine når de fyller 9 år.

(En setning i dette innlegget har blitt fjernet av webmaster)

I patriarkalske, tungt religiøse samfunn utvikler det seg gjerne slike tendenser. Menn med makt beskytter hverandre i lukkede systemer, kombinert med omfattende sanksjonsmuligheter.

I Iran er det ganske vanlig å gifte bort døtrene sine når de fyller 9 år.

(En setning i dette innlegget har blitt fjernet av webmaster)

Det finnes nok store likhetstrekk til JV i en del andre patriarkalske tungt religiøse samfunn ja.

En god grunn til å være svært skeptisk til et hvert forsøk på å bygge opp slike her i Norge....

For de som ikke så programmet kan det sees i sin helhet her:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4480&a=90072

Jeg kan ikke med 100 % sikkerhet si om denne versjonen er den samme som ble sendt på NRK1 igår, siden programmet ble "dømt" usakelig av "radionämden". Versjonen som NRK sendte var en bearbeidet utgave.

Det finnes nok store likhetstrekk til JV i en del andre patriarkalske tungt religiøse samfunn ja.

En god grunn til å være svært skeptisk til et hvert forsøk på å bygge opp slike her i Norge....

Vel, vi finner det hos oss allerede:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/2003/12/768565.shtml

I tillegg vet jo om hvordan unge jenter med muslimsk innvandrerbakgrunn som hovedregel tvangsgiftes.

Det er mange skrullinger som går inn i religiøse sekter, folk som egentlig burde vært innelåst på lukket avdeling. Du har sett mange saker fra USA med katolske prester som har begått overgrep mot mindreårige gutter, du har sett det i Storbritania osv...

Jeg tror ikke at JV er noe verre enn andre sekter, og det er en skremmende tanke....

Annonse

Det er mange skrullinger som går inn i religiøse sekter, folk som egentlig burde vært innelåst på lukket avdeling. Du har sett mange saker fra USA med katolske prester som har begått overgrep mot mindreårige gutter, du har sett det i Storbritania osv...

Jeg tror ikke at JV er noe verre enn andre sekter, og det er en skremmende tanke....

"Jeg tror ikke at JV er noe verre enn andre sekter, og det er en skremmende tanke...."

Og det har du helt rett i. Samtidig så er det nesten uforståelig at det finnes så mange mennesker som likevel går inn i dette med åpne øyne.

Det viser vel bare hvor kort vi mennesker har kommet i utviklingen til "noe bedre"....

Vel, vi finner det hos oss allerede:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/2003/12/768565.shtml

I tillegg vet jo om hvordan unge jenter med muslimsk innvandrerbakgrunn som hovedregel tvangsgiftes.

Tese:

Det er et proposjonalt forhold mellom den åpne syntesen religion / kjønnsskiller / seksuelt tabu / rituell rensing av kroppen - og den skjulte syntesen religiøst vanvidd / kjønnsdiskriminering / seksuelle og perverse overgrep / skam over kroppen.

Tese:

Det er et proposjonalt forhold mellom den åpne syntesen religion / kjønnsskiller / seksuelt tabu / rituell rensing av kroppen - og den skjulte syntesen religiøst vanvidd / kjønnsdiskriminering / seksuelle og perverse overgrep / skam over kroppen.

Ny tese: Det er en entydig sammenheng mellom religiøs tilknytning i overgrepssaker og hvor store presseoppslagene blir.

Ny tese: Det er en entydig sammenheng mellom religiøs tilknytning i overgrepssaker og hvor store presseoppslagene blir.

Saken er at denne sektens har en intern behandling av slike saker. Disse sier at det må være to vitner som har sett overgrepet.

Sekten dysser saken ned, og det blir følgelig aldri noen politisak av hendelsen.

Den misbrukte part i saken blir stemplet som løgner og utstøtt fra menigheten, mens overgriperen blir "dømt/belønnet" til misjonering gjennon tradisjonell dør-bankings-metode.

Tese:

Ja, det er nok mye reaksjonsdannelse i "tung" religion, hvorfor skulle man ellers styre sånn med det?

Gjest what the...

Saken er at denne sektens har en intern behandling av slike saker. Disse sier at det må være to vitner som har sett overgrepet.

Sekten dysser saken ned, og det blir følgelig aldri noen politisak av hendelsen.

Den misbrukte part i saken blir stemplet som løgner og utstøtt fra menigheten, mens overgriperen blir "dømt/belønnet" til misjonering gjennon tradisjonell dør-bankings-metode.

Alle må misjonere ved dørene i JV. Han har ikke fått noen "straff/belønning" !

Annonse

Alle må misjonere ved dørene i JV. Han har ikke fått noen "straff/belønning" !

Jeg refererer kun det som kom fram i programmet:

Den/de misbrukte så på dør-banking som en belønning, siden overgriperen burde ha blitt utstøtt. Ikke den/de misbrukte.

Gjest what the...

Jeg refererer kun det som kom fram i programmet:

Den/de misbrukte så på dør-banking som en belønning, siden overgriperen burde ha blitt utstøtt. Ikke den/de misbrukte.

Ok. Synes det er merkelig at han ikke meldte seg ut?! (han som ble misbrukt altså)

Ok. Synes det er merkelig at han ikke meldte seg ut?! (han som ble misbrukt altså)

Synes det er merkligere at ikke alle, som har litt egen moral og vett mellom ørene og i tillegg er voksne, melder seg ut.

Hvordan kan selvstendige mennesker finne på å frivillig la seg styre på en slik måte?

«-Noe mer egoistisk, urettferdig, sykt og kvalmende religiøst samfunn skal du lete lenge etter!-»

Nei, det behøver du ikke. Hvis du, i din moralske og rettferdige harme, tror at dette er særegent for JV, da tar du skammelig feil.

Det er «sosialt

akseptert» av en drøy milliard muslimer, og tar jeg ikke mye feil, så er ikke hinduene det spøtt bedre.

Pedofili er ikke verken verre eller bedre, uansett om det lensmann eller prest som er det.

Gjest Tåkeluren

Nå kjenner jeg en del som er JH og de er helt alrigthe mennesker, de er verken mer eller mindre ulike oss, de har bare en annen tro...

Det som er med JH er selve plassen de tilhører, noen menigheter er værre enn andre...

Slik er det i alle religioner,

Moren til en venninne av meg er JH, verdens snilleste menneske, hun prøver hverken å få sin datter, eller sønn med, hun prater bare om det visst vi vil snakke om det, hun har heller ikke støtt ut mannen sin etter at han gjikk ut av JH, og heller ikke sin sønn etter at han gjikk ut...

Hun har flere venninner/venner som har meld seg ut men holder fortsatt kontakten med desse...

JH er en religion på lik linje med alle andre, det er bare måtene menighetene bringer det frem på, som kan virke litt spesiell på mange...

Det finnest de som er værre...

Som Livets Lys, Livets Kjilde, Smiths Venner o.s.v

Og de finnest i like stor omfang i norge!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...