Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ga min datter en reise i gave til konfirmasjonen i høst. Opprinnelig var det London som var målet. Så var det slik at sas hadde en julekalender gående, og vi kastet oss på et av tilbudene der.

Hun fikk velge, og av alle de tilgjengelige reisemålene valgte hun altså Chicago. 19. mars bærer det avgårde. Vi skal være der fra fredag til tirsdag.

Spørsmålet mitt er da: Hva gjør men i Chicago? Jeg har søkt masse på nettet, og har funnet masse info. Men jeg skulle gjerne hørt noens personlige erfaringer.

So, anyone...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134310-har-du-v%C3%A6rt-i-chicago/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd der. Det er mange ålreite utesteder og slikt, men hun er vel gjerne i yngste laget for det.

Nordsiden av byen har mange spennende alternative butikker - ta banen til Belmont avenue som utgangspunkt.

Dere bør absolutt få med dere skuespillet Too Much Light Makes The Baby Go Blind" ( http://www.neofuturists.org/ ). Still opp i god tid, det er alltid lang kø.

Ellers er det jo stadig festivaler og slikt, du kan sikkert finne info på nett om hva som skjer akkurat mens dere er der.

Shedd Aquarium er verdens største innendørs akvarium, sett gjerne av en hel dag til det. Såvidt jeg husker har de ikke matservering, men de har et lunsjrom der man kan spise medbrakt mat.

Jeg har bodd der. Det er mange ålreite utesteder og slikt, men hun er vel gjerne i yngste laget for det.

Nordsiden av byen har mange spennende alternative butikker - ta banen til Belmont avenue som utgangspunkt.

Dere bør absolutt få med dere skuespillet Too Much Light Makes The Baby Go Blind" ( http://www.neofuturists.org/ ). Still opp i god tid, det er alltid lang kø.

Ellers er det jo stadig festivaler og slikt, du kan sikkert finne info på nett om hva som skjer akkurat mens dere er der.

Shedd Aquarium er verdens største innendørs akvarium, sett gjerne av en hel dag til det. Såvidt jeg husker har de ikke matservering, men de har et lunsjrom der man kan spise medbrakt mat.

Tusen takk for svar.Tipsene du kom med skal studeres nøye.

Må egentlig si at jeg gru/gleder meg litt til denne turen. Det blir spennende, men er redd vi ikke finner ut hvordan vi skal ta oss frem. Kanskjer vi ender opp med å spasere rundt kvartaler hotellet ligger i. ;)

Ulv I Faarikaal

Shedd akvariet er et godt tips. Ellers er finner du byadminstrasjonen på:

http://www.cityofchicago.org/

Der finner du saklig info. Andre nettsteder er stappa med misvisende reklame og surr.

Ulv I Faarikaal

Må egentlig si at jeg gru/gleder meg litt til denne turen. Det blir spennende, men er redd vi ikke finner ut hvordan vi skal ta oss frem. Kanskjer vi ender opp med å spasere rundt kvartaler hotellet ligger i. ;)

Riv i noen taxier hvis du bare har et par dager. Stå opp tidlig og besøk det mest kjente først.

Annonse

Gjest Jolly Roger

Drar opp i baren på topppen av John Hankock Building og nyter utsikten! (Kanskje det finnes noe liknende i Sears tower forresten?) Dere bør vel også få med dere pizza chicago style og en blues-bar eller to.

(Ellers var noe av det som gjorde mest inntrykk på meg å kjøre inn til downtown fra flyplassen nattestid. Skyskraperne kom så nær på at de virket uendelig høye, og du forventet å møte Batman rundt nærmeste hjørne.)

Riv i noen taxier hvis du bare har et par dager. Stå opp tidlig og besøk det mest kjente først.

Har problemer med å se meg selv stå å veive på fortauer: "TAXIII".

Men det går vel bra. Må innrømme at da min datter foretok valget, hadde jeg liten formening om hva en kunne forvente av Chicago. De andre store byene vet jeg litt om, men Chicago... ingenting. Den eneste assosiasjonen jeg fikk innledningsvis var Dicki Dick Dickens. :)

Chicago har et godt banesystem, og du er aldri langt fra en stasjon. Det er bare å titte på oversiktskartet og hoppe på en bane i retningen du skal. Havner du feil, så er det bare å hoppe på en bane i motsatt retning for å komme tilbake der du kom fra. Og om du mot formodning skulle gå deg vill er ikke taxi spesielt dyrt.

Stikk forresten innom Greek Town også, de har noen skikkelig gode restauranter der. Nam.

Drar opp i baren på topppen av John Hankock Building og nyter utsikten! (Kanskje det finnes noe liknende i Sears tower forresten?) Dere bør vel også få med dere pizza chicago style og en blues-bar eller to.

(Ellers var noe av det som gjorde mest inntrykk på meg å kjøre inn til downtown fra flyplassen nattestid. Skyskraperne kom så nær på at de virket uendelig høye, og du forventet å møte Batman rundt nærmeste hjørne.)

Åh, nå gleder jeg meg litt. Vet du hvordan det er med aldersgrenser og slikt. På utesteder og slikt. Dattra mi er bare 15. Hadde jo lyst å få med litt blues.

Chicago har et godt banesystem, og du er aldri langt fra en stasjon. Det er bare å titte på oversiktskartet og hoppe på en bane i retningen du skal. Havner du feil, så er det bare å hoppe på en bane i motsatt retning for å komme tilbake der du kom fra. Og om du mot formodning skulle gå deg vill er ikke taxi spesielt dyrt.

Stikk forresten innom Greek Town også, de har noen skikkelig gode restauranter der. Nam.

Nå begynner det nesten å krible litt...

Pizza er et must! Anbefaler Chicago Pizza and Oven Grinder Co. ( http://www.chicagopizzaandovengrinder.com/default.htm )

Få gjerne med dere en Chicago Bulls-kamp også hvis det er noen mens dere er der, det er en opplevelse selv for dem som ikke er interessert i sport.

Åh, nå gleder jeg meg litt. Vet du hvordan det er med aldersgrenser og slikt. På utesteder og slikt. Dattra mi er bare 15. Hadde jo lyst å få med litt blues.

De fleste utesteder har 21-års-grense, men forhør deg gjerne med utestedet i forkant. Mange tillater yngre å komme inn dersom de har med foreldre som passer på at de ikke drikker alkohol.

Annonse

Nå begynner det nesten å krible litt...

Det bør det absolutt, Chicago er en flott by :) Husk forresten på vindtette klær, det blåser!

En rusletur langs bryggen er også en flott opplevelse - Lake Michigan på den ene siden og skyskrapere på den andre. Om sommeren er det mange som går på rollerblades der.

Ulv I Faarikaal

Har problemer med å se meg selv stå å veive på fortauer: "TAXIII".

Men det går vel bra. Må innrømme at da min datter foretok valget, hadde jeg liten formening om hva en kunne forvente av Chicago. De andre store byene vet jeg litt om, men Chicago... ingenting. Den eneste assosiasjonen jeg fikk innledningsvis var Dicki Dick Dickens. :)

Bare ikke fly rundt i byen eller ta subwayen om natta. Spør på hotellet hvor det er trygt å være i byen. Ikke la fremmede "guide" dere, _hyggelige_ mennesker er ikke alltid hyggelige. Helst ikke dra opp og les kart på gata, det er å innby til "guiding".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...