Gå til innhold

full disk, sletting og flytting av filer

Anbefalte innlegg

C-disken er ganske full.

Hva er trygt å flytte over på min andre hardisk(D) som har god plass?

Kan jeg f.eks flytte programmene til digital kameraet mitt(når bildene mine ligger i i egne mapper til bilder)uten at noe blir ødelagt?

Hva med andre program?

Ofte etter at jeg har avinstallert et program og vil slette mappen. får jeg beskjed om at da kan det hende at andre program ikke blir å funke, hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134369-full-disk-sletting-og-flytting-av-filer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Normal prosedyre hos oss er å sette inn en harddisk til, sette den gamle som slave og den nye som master. Deretter installere operativsystemet på nytt på den nye disken. Så lage en mappe og kopiere alt fra den gamle til den nye mappen på den nye disken.

Alle programmer må i praksis installeres på nytt fra programdisketter og CDer til den nye disken.

Så kan du slette partisjoner og formatere den gamle.

Sikkerhetskopier av alle data i form av brente CDer er lurt å ta før du i det hele tatt gjør noe.

Normal prosedyre hos oss er å sette inn en harddisk til, sette den gamle som slave og den nye som master. Deretter installere operativsystemet på nytt på den nye disken. Så lage en mappe og kopiere alt fra den gamle til den nye mappen på den nye disken.

Alle programmer må i praksis installeres på nytt fra programdisketter og CDer til den nye disken.

Så kan du slette partisjoner og formatere den gamle.

Sikkerhetskopier av alle data i form av brente CDer er lurt å ta før du i det hele tatt gjør noe.

Hardiskene var begge i da jeg kjøpte den og er like store. Finnes det ikke en enklere måte å gjøre det på?

Å bare flytte noen program f.eks?

Ulv I Faarikaal

Hardiskene var begge i da jeg kjøpte den og er like store. Finnes det ikke en enklere måte å gjøre det på?

Å bare flytte noen program f.eks?

Nei, en programinstallasjon er en uhyre komplisert prosedyre, og må gjøres av automatikken på installasjondisketter eller CD.

Nei, en programinstallasjon er en uhyre komplisert prosedyre, og må gjøres av automatikken på installasjondisketter eller CD.

Ok, får ta det da. Men jeg er ikke ekspert på data, men får det meste til likevel. Er dette noe jeg selv kan gjøre?

Har ikke allverdens råd til å få andre til å gjøre det og kunne sikkert hatt godt av å lære det.

Et problem, jeg hadde WinME før, var misfornøyd og *kremt* fikk piratkopi av en kompis av winxp som funker flott, blir det å fortsatt funke da?

Ulv I Faarikaal

Ok, får ta det da. Men jeg er ikke ekspert på data, men får det meste til likevel. Er dette noe jeg selv kan gjøre?

Har ikke allverdens råd til å få andre til å gjøre det og kunne sikkert hatt godt av å lære det.

Et problem, jeg hadde WinME før, var misfornøyd og *kremt* fikk piratkopi av en kompis av winxp som funker flott, blir det å fortsatt funke da?

Ja.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...