Gå til innhold

HVA KAN DET VÆRE?

Anbefalte innlegg

Gjest bergen30

Heisann! er for tiden i sør amerika og er bekymret for att jeg kan ha pådratt meg en infeksjonsykdom HIV.I 2002 var jeg sammen med en dame her i Sør amerika jeg i ettertid tror er hivsmittet og som jeg var sammen med i ca 2uker.4 ukers tid etter att forholdet tok slutt fikk jeg insektslignende utslett over hele kroppen,deretter fikk jeg utrolig vondt i halsen i ca 3 dager,noen dager etterpå fikk jeg ett røde hunder lignende utslett over hele kroppen som varte noen dager,og hele lysken var hvit av candida sopp jeg gikk til legen som tok ett blodbilde som viste lett forhøyete lymfocytter noe som indikerer virusinfeksjon.Noen dager etterpå begynte jeg og få røde flekker på ansiktet som i ca 10 min og forsvant og kløende byller over hele kroppen,nå ble jeg skremt så jeg reiste til Norge for evaluering.der tok jeg hiv elisa og alle kjønnsykdomtester inkludert hepatitt alle negative inkludert Lupus test og autoimmunetester reumatiske tester jeg tok også hiv pcr RNA i Norge og den viste utedektbart under 50 ml,siste Elisatesten har jeg tatt her i sør amerika 1 år etter risiko og fortsatt negativ,mine CD4 tall er høyere en normalt 2000 normalt mellom 500-1400,cd8 er forhøyet 950 noramlt 150-750,cd4/cd8 relasjonen er normal med 2.17,jeg har tatt 2 CD 4 tester med så og si samme resultat,i forrige uke tok jeg en T/B celle test der t celle nivået er normalt men B celle nivået er forhøyet 1080 normalt er fra 150-450.Hvorfor er tallene forhøyet?Jeg har fortsatt en rekke symptomer som endring av tunge røde flekker i ansiktet sopp i neglene på beina,sopp i lysken,stygg hud over hele kroppen som bare blir verre for hver måned,legene her nede sier att det er ett eller annet men de vet ikke hvorfor,håper du har ett tips for hva neste steg jeg bør ta?og ett spørsmål er hiv pcr rna utedektbart -50ml det samme som negativt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134370-hva-kan-det-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

De vanligste symptomer under den tidlige fasen av en HIV infeksjon beskrives som ukarakteristiske febersykdommer, halsesyke, muskelsmerter. Det med utslett, som du beskriver, hører egentlig ikke med i tidlige (uker etter infeksjon) faser av sykdommen. Disse symptomer går typisk over etter relativt kort tid, og man blir som regel symptomfri. Alle prøveresultater du beskriver, i første rekke negativ HIV PCR og ELISA mange mndr etter mulig smitteoverføring, alt taler meget sterkt imot at du har HIV. Jeg ville rett og slett utelukke at du har HIV smitte. (Ja den HIV PCR undersøkelsen du beskriver er ensbetydelig med at det er negativt. Jeg ville anta at du har soppinfeksjon, eventuelt parasitter, som vi har relativct lite greie på her i landet. Det går an å ta prøve og dyrke på sopp, og dette vil kunne gi et godt grunnlag for å velge et antisoppterapi. Dette er bare en tanke, fordi jeg har ingen mulighet til å stille diagnose.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134370-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-833828
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...