Gå til innhold

I et formelt brev...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hvor skal min adresse stå,og hvor skal mottakers adresse stå?

Gjest bella bulimi
Skrevet

Mottaker øverst.

Din nederst.

(og husk sted og dato helt til venstre på arket, på den linjen hvor ditt poststed står)

Skrevet

Ditt navn og din adresse øverst i venstre hjørne. Så sted og dato i høyre hjørne noen linjer nedenfor det(husker ikke akkurat linjeantallet).

Mottakers navn og adresse skal så stå til venstre igjen, noen linjer nedenfor sted og dato, rett over selve brevet.

Hvis det ikke har skjedd endringer siden Handel-og kontorkurset jeg tok for få år siden.

Skrevet

Du skal øverst, etter norsk standard for maskin på linje 4,5 og seks. Så skal du ha 4 innrykk til mottaker på linje 10 og nedover.

Når du bruker pc begynner du bare øverst i et dokument så vil det bli likt 4 linje på en skrivemaskin. Skriv derfor ditt navn og din adresse fra starten av og ta 4 gagner enter etterpå før du begynner på mottakeren.

Gjest bella bulimi
Skrevet

Skjønner at jeg sannsynligvis har gitt feil svar.

Husker jeg fann riktig svar og noen eksempler ved å søke på nettet for noen år siden.

kakki1365380609
Skrevet

ditt øverst, fordi det da blit lettere å finne i et arkiv, lærte jeg en gang.....

Skrevet

Bruker alltid maler i word, jeg. Da havner ting der de skal være. (Håper jeg)

Skrevet

Jeg mener at det er avsender som skal stå øverst, ivertfall det jeg har gjordt i alle år. Det jeg lærte på skolen ivertfall, hvis ikke jeg her helt på jordet nå da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...