Gå til innhold

Hvis du aldri spiste middag...

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Og var over 70, og ikke kunne spise "hard" mat. hva ville du hatt da? Til middag altså.. Får besøk av en som er alene og ikke gidder lage middag til seg selv. Og tenkte å servere noe ekstra godt.

Men hva skal det bli? jeg liker mye jeg vet vedkommende ikke liker. Hvis jeg spør hva jeg skal lage får jeg til svar at jeg ikke trenger å lage mat..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134435-hvis-du-aldri-spiste-middag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

"myk middag"?

fløtepudding eller fiskekaker med råkost

laks og ertepuré (frosne grønne erter kokes et par minutter, kjører med stavmixer og litt smør til puré)

eller noen av de andre tipsene du har fått...

hils!

Vel.. Ikke så myk! ; 9 Tenkte mer på seig biff, tacoskjell, hard brokolli og sånne ting.. men ellers kan han spise normalt..

Ville helst prøve å lage noe godis da, siden han ikke lager seg noe sjøl... Går mest i mariekjeks og brødskiver stakkars...

kan hende jeg satser på indrefilet, bakt potet med tilbehør...

Annonse

Gryterett? Gjerne med hjemmelaget potetstappe ved siden av? Potetstappen her i huset lages til fest og er knallgod, så det trenger ikke være noe dårlig valg. Gjerne vedsiden av orientalsk gryte. Den orientalske gryten kan lages på kjøttdei i stedet for kjøtt så det blir lett å spise uten noe særlig med tenner.

Vel.. Ikke så myk! ; 9 Tenkte mer på seig biff, tacoskjell, hard brokolli og sånne ting.. men ellers kan han spise normalt..

Ville helst prøve å lage noe godis da, siden han ikke lager seg noe sjøl... Går mest i mariekjeks og brødskiver stakkars...

ahh.. da er jeg med.

Jeg ville uansett ha satsa på fisk. "Alle" spiser for lite fisk - og særlig de som "aldri" spiser middag.

Hva med en saltbakt ørret?

Gjest Pricilla

ahh.. da er jeg med.

Jeg ville uansett ha satsa på fisk. "Alle" spiser for lite fisk - og særlig de som "aldri" spiser middag.

Hva med en saltbakt ørret?

Vet han spiser en del makrell i tomat og kjøper seg laks og makrell av og til, så han får ikke det! ; )

Dessuten liker ikke jeg fisk.. og kan i hvert fall ikke tilberede det! hehe... Ungdommen nå til dags, hva? ; )

Skjell med fiskepudding, hvitsaus og reker skal han jammen få til forrett (med hvitvin)! Det var et godt forslag... Men ikke særlig mektig, og så holder det med et skjell - kan bli kvalmende...

Og biff og masse rødvin til middag! ; ) Blir så kos så...

Vet han spiser en del makrell i tomat og kjøper seg laks og makrell av og til, så han får ikke det! ; )

Dessuten liker ikke jeg fisk.. og kan i hvert fall ikke tilberede det! hehe... Ungdommen nå til dags, hva? ; )

Skjell med fiskepudding, hvitsaus og reker skal han jammen få til forrett (med hvitvin)! Det var et godt forslag... Men ikke særlig mektig, og så holder det med et skjell - kan bli kvalmende...

Og biff og masse rødvin til middag! ; ) Blir så kos så...

Ikke dumt.

Som fyll til terteskjell kan du fint bruke dypfrysk fiskesuppe fra Findus som basis - det står anvisning på pakka for slikt bruk.

Husk å varme skjellene før du har i fyllet...

*dæven - det er godt det*

Annonse

på lørdagen så har vi ofte risengrøt på formiddagen, det er godt!

Deg om det! ; )

Neida.. tenkte å lage en god middag på kvelden som vi kan kose oss med litt vin til, synes ikke det passer seg med grøt da. Men som formiddagsmat er det ok..

ok :) tenkte kanskje dere skulle spise noe på formiddagen, grøt passer vel heller dårlig sammen med vin hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...