Gå til innhold

Hvis du aldri spiste middag...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jatakk! ; )

Jeg kjøper ferdig butterdeig, kjevler ut til runding o legger oppi paiform. Blander sammen 5 egg og en boks cottage cheese, salt, pepper, hvitløk? og provence krydder (ta det dere liker). Så legger jeg sopp og skinke (eller salami) i bunnen og heller eggegørra over. Stek på 200 grader i ca 40 min. Gjerne ost på toppen!

Gjest Pricilla

Jeg kjøper ferdig butterdeig, kjevler ut til runding o legger oppi paiform. Blander sammen 5 egg og en boks cottage cheese, salt, pepper, hvitløk? og provence krydder (ta det dere liker). Så legger jeg sopp og skinke (eller salami) i bunnen og heller eggegørra over. Stek på 200 grader i ca 40 min. Gjerne ost på toppen!

Nam nam! ; ) Hørtes kjempesnadder ut! Masse ost på toppen tenker ejg vi sier!

Blir søndagsmat tenker jeg... : )

vi har det ofte på lørdag, server med gresk salat hvis du liker det...vel bekomme...å nå ble jeg sulten

Pai er kjempegodt og fyllet kan varieres etter smak og tilgang på rester etc. Jeg synes det er veldig godt å bruke biter av grillet kylling og hakket løk i "eggerøren", foruten fløte. (Jeg bruker færre egg enn deg).Også bruker jeg en hel pose med revet ost, 200 gram.

Men jeg lager alltid bunnen selv, og bytter ut deler av smøret med kesam. Ulempen ved dette er at bunnen ikke blir så sprø som ren butterdeig blir - men: Etter forsteking pensler jeg med litt eggehvite slik at det dannes en "vegg" mellom bunnen og det våte fyllet. Så da blir den ganske sprø likevel.

Smaken på bunnen blir veldig god med kesam og ikke så mektig. Jeg bruker også en eggeplomme i stedet for vann som fuktighet i deigen til bunnen. Har også en oppskrift med revet ost i bunndeigen, det blir også godt.

I det hele tatt: Mat er godt. Og det er veldig moro å komponere og eksperimentere.

Annonse

Pai er kjempegodt og fyllet kan varieres etter smak og tilgang på rester etc. Jeg synes det er veldig godt å bruke biter av grillet kylling og hakket løk i "eggerøren", foruten fløte. (Jeg bruker færre egg enn deg).Også bruker jeg en hel pose med revet ost, 200 gram.

Men jeg lager alltid bunnen selv, og bytter ut deler av smøret med kesam. Ulempen ved dette er at bunnen ikke blir så sprø som ren butterdeig blir - men: Etter forsteking pensler jeg med litt eggehvite slik at det dannes en "vegg" mellom bunnen og det våte fyllet. Så da blir den ganske sprø likevel.

Smaken på bunnen blir veldig god med kesam og ikke så mektig. Jeg bruker også en eggeplomme i stedet for vann som fuktighet i deigen til bunnen. Har også en oppskrift med revet ost i bunndeigen, det blir også godt.

I det hele tatt: Mat er godt. Og det er veldig moro å komponere og eksperimentere.

Hørtes godt ut, men ikke så kjapt og enkelt som min oppskrift da.

Hørtes godt ut, men ikke så kjapt og enkelt som min oppskrift da.

Sant nok. Jeg har ikke "food professor", så jeg smuldrer smøret med fingrene, og deigen må stå kaldt en times tid. Men jeg har god tid i helgene og elsker å skjemme bort kjæresten med noe godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...