Gå til innhold

FORUM for syke mennesker????


Gjest Normal

Anbefalte innlegg

Har lest en del av innleggene på dette forumet og jeg spør meg om de fleste her er syke mennesker som ber om hjelp?

Mye personlighetsforstyrrelser, kverulanter (psykos) og bordeline mennesker her! Er dere pasienter noe sted?

Er dette et forum for friske menesker også som vil ha svar eller....

...synes langt mellom de friske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe så forunderlig kjent over dette innlegget... Hva kan det være? *Tenke* Hm, nei jeg må nok gå i meg selv, jeg er nok litt paranoid, helt frisk er jeg nå i hvert fall ikke, mon tro om jeg kan være psykopat, for hvorfor skulle jeg ellers skrive slike usaklige svar?

Normal, du har min dypeste medfølelse - det må være fryktelig slitsomt å være så frisk og normal som deg på dette forumet, og så bli utsatt for så usaklige og forstyrra svar som dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Alle er velkommen på forum for psyiatri - i særdeleshet de som selv plages med psykiske lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flammefugel

Så du karakteriserer deg som normal, du? Kan du forklare hva som er normalt?

Jeg synes personlig at du driter deg loddrett ut ved å skrive slike innlegg som det jeg nettopp leste.

Forbanna hekktråler!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan i all verden har du klart å rote deg inn på dette forumet, her er jeg nesten aldri. Et lite uhell kanskje. Fort deg ut igjen, du kan få problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det er mest ett forum for oss psyke. Men det er jo noen pårørende og studenter som også er innom her for å få svar. Jeg har iallefall fått veldig god hjelp herinne. Samt en del som jeg også vil kalle cyper-venner.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heller gal enn normal

Stakkar deg..er det ikke veldig kjedelig å være helt normal? A-4 format. Jeg hadde tatt det som en fornærmelse dersom noen hadde kalt meg normal iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på dette som et forum for mennesker som har psykiske problemer, for venner og pårørende og for andre medmennesker.

Kverulanter fins i alle disse gruppene! Og grensen mellom å være frisk/"psyk" er i mange tilfeller ganske flytende.

De fleste mennesker sliter vel periodevis, og finner støtte i fora som dette.

Er sikker på at dette forumet har stor betydning for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anormal

Hm... Du kan kanskje banke på døren til forumet for astmatikere og spørre om hvorfor det nesten bare er astmatikere der? Og vet du, jeg åpnet allergiforumet.Tenk! Det var nesten bare allergikere der. Jeg undres sannelig på hvorfor? Hva KAN det komme av? For disse allergikerne og astmatikerne er jo ikke normale. De feiler jo noe, og ber om hjelp og råd. Tror til og med de må være pasienter! Hva skal vi andre gjøre da, vi som er normale og som vil stille spørsmål? For disse syke menneskene tar jo opp all plassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bella bulimi

Alle er velkommen på forum for psyiatri - i særdeleshet de som selv plages med psykiske lidelser.

Flott at du fjernet de tre unødvendige spørsmålstegnene :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Flott at du fjernet de tre unødvendige spørsmålstegnene :0)

Straight forward:

På et psykiatrisk sykehus finner du mennesker med sykdommer i psykiatri-kategorien.

På psykiatriske diskusjonsfora vil du finne akkurat det samme. Det være seg deprimerte, personlighetsforstyrrede, psykotiske osv.

På et somatisk sykehus vil du finne folk med somatiske sykdommer.

Just det samme vil være å finne i fora for somatiske sykdommer. Det være seg diabetes, astma, epilepsi, hudproblemer osv.

Kanskje burde man ha et eget PSYKOLOGI forum til de som vil diskutere "det friske sinn."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flammefugel

Straight forward:

På et psykiatrisk sykehus finner du mennesker med sykdommer i psykiatri-kategorien.

På psykiatriske diskusjonsfora vil du finne akkurat det samme. Det være seg deprimerte, personlighetsforstyrrede, psykotiske osv.

På et somatisk sykehus vil du finne folk med somatiske sykdommer.

Just det samme vil være å finne i fora for somatiske sykdommer. Det være seg diabetes, astma, epilepsi, hudproblemer osv.

Kanskje burde man ha et eget PSYKOLOGI forum til de som vil diskutere "det friske sinn."

Jeg kan ikke helt tenke meg at det finnes noen helt friske sinn. Med mindre "Normal" anser seg selv for å være det.

Snerrr....

Ja, jeg er ironisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kverulant (psyko)

"Har lest en del av innleggene på dette forumet og jeg spør meg om de fleste her er syke mennesker som ber om hjelp?"

Du har lest noen innlegg på et forum der mange er psyisk syke og søker hjelp i forbindelse med dette. På grunnlag av din lesning ressonnerer du deg fram til at mange her er psyksik syke, og at de søker hjelp. Du antar ihvertfall at det er slik.

Jeg tror teorien din er riktig.

"Mye personlighetsforstyrrelser, kverulanter (psykos) og bordeline mennesker her! Er dere pasienter noe sted?"

Ja, det stemmer. Mange av oss er pasienter noen steder. Selv har jeg for eksempel vært hos øyelege, og har også gått til psykolog.

Ang. personlighetsforstyrrelser, kverulanter, psykopati og borderline som du nevner, så har det ganske riktig vært mye skriving om dette.

Nicket "undrende_far" sto sentralt i noen av trådene. "undrende_far" (som også benyttet andre nick) var opptatt av personlighetsforstyrrelser, psykopati, borderline og delvis av kverulanter. Han argumenterte sterkt for en diskusjon om dette og lyktes godt med sin ambisjon. Her er årsaken til at tilstandene du omtaler har vært i fokus. Dessverre syntes mange av oss at "undrende_far" virket useriøs.

"Er dette et forum for friske menesker også som vil ha svar eller...."

Ja, det er nok mange friske mennesker som skriver her. Jeg tror de fleste vil ha svar. Du er jo normal selv; det gir egentlig svar på spørsmålet ditt.

...synes langt mellom de friske!

Ja, jeg synes også det virker som de fleste innleggene på psykiatriforum dreier seg om psykiske plager og sykdommer.

Håper mitt innlegg ga deg svar på det du lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen psykopaten.

Kan bare svare for meg selv.

Jeg har lest kun av nysgjerrighet noen ganger, og svarer aldri på spørsmål fra folk som trenger råd og hjelp.

Dette fordi jeg ikke vet hva jeg skal svare.

Jeg greier ikke helt (tror jeg) å sette meg inn i situasjonen til som er alvorlig deprimert, da jeg ikke har opplevd det selv. Har aldri hørt om de forskjellige diagnosene her heller, og vet ikke hva de forskjellige betyr.

Noen problemer virker så store, at jeg føler det blir for dumt om jeg skal komme med et lettvindt råd.

Derfor overlater jeg til noen andre som kan gi bedre svar.

Men jeg har nå greid å la meg provosere av en viss person da, og greide av den grunn ikke å la være.

Ellers er det sikkert mange friske som har satt seg inn i ting og har bedre innlevelsesevne enn meg som kan gi gode svar. Men jeg tror man bør trå litt mer varsomt her enn i andre forum.

Ikke svare i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...