Gå til innhold

Gravid og vond tann


runi

Anbefalte innlegg

Har verk i ei tann og jeg er 36 uker gravid. Er litt usikker på hvilken tann det er, klarer ikke helt å lokalisere smerten. Kan være ei tann som er rotfylt eller ei med ei dyp fylling. Tannlegen min er lite lysten på å begynne å åpne den rotfylte tanna når jeg er så langt gravid. Kan det være skadelig med omfattende tannbehandling når man er så langt gravid eller...?

Hilsen runi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei runi.

Jeg er ikke uten videre enig i at du ikke skal få tannbehandling fordi du er gravid i 36 uke.

Fysisk smerte, psykisk belastning og fare for infeksjon taler jo for at en behandling bør settes i gang.

Det er ikke sikkert den behøver å bli omfattende i første omgang, men jeg synes noe bør gjøres for å hjelpe i den akutte situasjoen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...