Gjest Jeanette20 Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Hei! For noen uker siden ble jeg voldtatt på en do på et utested, og dette har gått ganske inn på meg. Jeg har hatt psykiske problemer i årevis, men denne hendelsen gjorde det ikke akkurat lettere. Mest sannsynlig ble jeg dopet, men det kan ikke bevises. Jeg har anmeldt gjerningsmannen til politiet, men mest sannsynlig finner de han ikke. Dette plager meg veldig. En ting jeg har tenkt en del på også, er noe som hendte meg tidligere i høst. Jeg lurer på om dette også kan kalles en voldtekt. Jeg var veldig full, og hadde med noen folk hjem på nachspiel. Jeg hadde ikke tenkt til å ha sex med noen, men la meg på senga fordi jeg var så sliten. Hvordan det skjedde, vet jeg ikke, men plutselig var det en type som hadde tatt av meg klærne og prøvde å trenge inn i meg. Jeg forsøkte å skyve han vekk, men da det ikke gikk, lot jeg han bare holde på. Jeg tror jeg til slutt besvimte. Dette har jeg ikke kalt en voldtekt tidligere, for jeg kunne ropt på venninna mi som var i nærheten. Jeg tok dessuten denne personen med meg hjem frivillig, og har i ettertid tenkt at jeg burde skjønt hva han var ute etter. Jeg har altså lagt skylden på meg selv, men nå er jeg litt i tvil. Kan dette kalles en voldtekt? Hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13486-voldtatt-en-eller-to-ganger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 La meg først si at både voldtekt og incest er "sterke" ord som innebærer alvorlige forbrytelser. Jeg er tilhenger av at ordene forblir "sterke" ved at de forbeholdes kun de klareste og alvorlige tilfellene jrf. innlegg på Forum for overgrep og innlegget "Er det incest?" hvor jeg definerer dette smalere/strengere enn endel andre bidragsytere. Selv med en streng definisjon av voldtekt synes jeg det du beskriver kan defineres som nettopp det - voldtekt. Vedkommende tar av deg klære mens du sover, du våkner, prøver å skyve han bort og tilkjennegir tydelig at du ikke ønsker dette. Det er hans større fysiske styrke som gjør at han gjennomfører samleie med deg mot din vilje. Han forsto/burde forstått at du ikke ønsket sex med han. Likevel brukte han sin større fysiske styrke til å ha samleie med deg. Min vurdering er klar: voldtekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13486-voldtatt-en-eller-to-ganger/#findComment-65580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.