Gjest minnien Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 uff...trodde alt var blitt så mye bedre nå, med tanke på at venner og familie liksom "skjønte" hvordan jeg hadde det, at de visste jeg ikke hadde det så lett...med maten. Nå virker det som om de har glemt hele greia, siden jeg spiser ganske normalt og sånn, og ikke ser så forbaska syk ut lenger. F.eks, så har venninna mi begynt å slanke seg, hun var den første som fikk vite om meg og mitt, og hjalp meg veldig. Hun advarte meg hele tiden mot å gjøre som jeg gjorde, sa det var livsfarlig og at hun var kjemperedd for meg osv...og nå har hun begynt sånn selv! Ikke er hun feit heller, hun er helt slank og fin! Jeg orker ikke være så mye med henne lenger, blir helt gal i hodet av å høre klagingen hennes over hvor feite lår hun har og hvor lite hun har trent denne uka og hvor mye hun har spist osv osv...og når jeg spør henne hva hun har spist så er det liksom en HEL skive til frokost, og pittelitt middag i løpet av dagen....det var liksom altfor mye, og så har hun BARE trent litt styrketrening. Hun har hatt SF selv en gang, og sier hun vet veldig mye om det. Når jeg påstår at hun holder på å få det igjen sier hun at hun at hun har full kontroll og vet akkurat hva hun gjør og at det er 100% bevisst det hun gjør. DA syns jeg det er litt merkelig at hun forteller det til meg, hva er vitsen hvis hun har såpass kontroll?? Jeg mener, hun vet jo hva jeg har holdt på med i det siste, og hvis hun absolutt vil slanke seg og har så god kontroll trenger hun vel ikke hinte om det til meg hele tiden?? Vet jeg sikkert holdt på sånn selv, men da visste jeg jo ikke at hun hadde hatt SF. Da hadde jeg ikke sagt sånne ting til henne. Nå har jeg prøvd å oppmuntre henne og si positive ting om henne, men hun bare skyver det vekk og fortsetter med klagingen. Hun klager over ALT!! Alt er galt for henne!! Jeg skjønner det ikke, hun er pen, er flink på skolen, har masse venner osv osv!! Jeg holder meg mer og mer på avstand fra henne nå, og hun blir sur. Sier hun ikke har det så bra, og at jeg har brukt henne som et lommetørkle når jeg hadde vondt, og så driter jeg i henne når hun har det vanskelig liksom. Jeg har jo prøvd å få ut av henne hva som er galt , men hun nekter jo å si noe!!! Jeg blir så deprimert av å være i nærheten av henne, orker ikke mer styr med problemer nå som tingene begynner å ordne seg for meg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hva syns dere om dette?? Er jeg egoistisk (som hun sier) siden jeg holder meg på avstand?? Bare si hvis jeg er det, jeg tåler sannheten.....trenger bare å høre den fra noen andre enn henne... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Kjære minnien! Du beskriver i ditt innlegg mange følelser og tanker som veldig mange som sliter med en SF,- alle de motsridende tankene. Tror det er viktig at du "hører på deg selv", dersom du føler overskudd til å prøve å hjelpe din venninne er det flott, men når du selv sliter med problemet kan det selvsagt bli vel mye for deg; det er lov til å si nei, selv om det ofte er vanskelig, lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lonelygirl Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Kjære deg!! Det høres ikke noe artig ut det du er midt oppi.. Jeg har vært oppi noe lignene selv, og det ER plagsomt - jeg vetd et!! Det hjelper deg lixåm ikke til å bli bedre! Så det jeg synes du skal gjøre, er å sankee med henne, og fortell akkurat hvordan du føler det! Jeg synes du skal si at det går veldig inn på deg, og hvis det fortsetter, så vil du ikke ha så mye kontakt. Dette er jo fordi du vil bli frisk, og at du ikke trenger mer av dette helvetes greiene!! Ikke sant...? Stå på ditt, og tenk på DINE behov!!!!!!!!!!!! Kom med tilbakemeldinger da vennen, og husk at jeg tenker på deg!!! *kos* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille tulla Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Kjære minnien! Du beskriver i ditt innlegg mange følelser og tanker som veldig mange som sliter med en SF,- alle de motsridende tankene. Tror det er viktig at du "hører på deg selv", dersom du føler overskudd til å prøve å hjelpe din venninne er det flott, men når du selv sliter med problemet kan det selvsagt bli vel mye for deg; det er lov til å si nei, selv om det ofte er vanskelig, lykke til videre! heisann.. j tror også at hvis venninna di begynner å blande dg oppi dette så er ikke d så bra for dg,så j synes IKKE du er egoistisk som trekker dg litt fra henne..hvis du skulle hjelpet henne samtidig som du selv jobber med dg selv så vil d nok bli for mye for dg,og d kan være litt farlig siden du nettopp er litt på bedringens vei kanskje.. så bare gjør d du føler er rett,men viktigs;pass godt på dg selv!!!=) lykke til videre,tenker masse på dg!!! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnien Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 heisann.. j tror også at hvis venninna di begynner å blande dg oppi dette så er ikke d så bra for dg,så j synes IKKE du er egoistisk som trekker dg litt fra henne..hvis du skulle hjelpet henne samtidig som du selv jobber med dg selv så vil d nok bli for mye for dg,og d kan være litt farlig siden du nettopp er litt på bedringens vei kanskje.. så bare gjør d du føler er rett,men viktigs;pass godt på dg selv!!!=) lykke til videre,tenker masse på dg!!! *klem* takk for svar alle dere!! Veldig viktig for meg dette, er veldig glad for at dere hjelper meg litt her.. Det er litt vanskelig, for venninna mi sier ofte at hun aldri skulle sagt det til meg, at hun angrer på det osv...men hun fortsetter jo å snakke om det!! Hun sier selv at hun ikke har SF, og det er egentlig ikke så veldig mye som peker på det, siden hun fint klarer å spise snop og sånn, hun klager bare etterpå liksom. Hun har LOVT meg at hun ikke kaster opp, så det stoler jeg på. Dessuten spiser hun nesten helt normalt de dagene hun trener, og når hun har viktige prøver på skolen og sånn, og hun har ikke noe problem med det sier hun. jeg ser ikke bort fra at det kan gå gale veien, men det var ikke pointet mitt. Det er bare så rart at hun sier hun angrer på det, for hinn dagen skrev hun i en melding: "Nå har jeg spist kjempemye usunt, føler jeg eser ut..og du vet hva jeg vil gjøre..." Da mente hun sefølgelig at hun ville kaste opp. Syns på en måte det er litt dårlig gjort av henne jeg...men samtidig vil jeg ikke at hun skal ha det vondt!! Begynner å lure på hva hun egentlig vil med det...har snakkt litt med en annen venninne om det, (som ikke kjenner denne venninna mi så veldig godt) og hun tror hun er sjalu på meg siden jeg fikk så mye oppmerksomhet, og nå vil hun ha det selv. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro... Nå har hun spurt om jeg vil komme ut til henne en dag, og jeg finner på unnskyldninger for å slippe. Har litt dårlig samvittighet, tenk hvis det går til helvete med henne, og så kunne jeg hjulpet henne!! Jeg er nemlig den eneste av hennes "nærmeste" som vet det. Tror bare det er jeg og den ene venninna jeg har snakkt med det om det som vet det. Jeg hadde egentlig ikke lov til å si noe, men jeg klarte bare ikke å gå holde det for meg selv. Har truet henne med at jeg skal snakke med helsesøster om det, (hun som hun gikk til forrige gang hun hadde SF), men da sa hun at hun aldri kom til å tilgi meg, hvis jeg sa det til noen som helst. Så det tør jeg ikke. uff, det er så vanskelig. Mye mas fra meg nå....sorry...sikkert veldig uintresangt for dere dette. unnskyld 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
haidama Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 takk for svar alle dere!! Veldig viktig for meg dette, er veldig glad for at dere hjelper meg litt her.. Det er litt vanskelig, for venninna mi sier ofte at hun aldri skulle sagt det til meg, at hun angrer på det osv...men hun fortsetter jo å snakke om det!! Hun sier selv at hun ikke har SF, og det er egentlig ikke så veldig mye som peker på det, siden hun fint klarer å spise snop og sånn, hun klager bare etterpå liksom. Hun har LOVT meg at hun ikke kaster opp, så det stoler jeg på. Dessuten spiser hun nesten helt normalt de dagene hun trener, og når hun har viktige prøver på skolen og sånn, og hun har ikke noe problem med det sier hun. jeg ser ikke bort fra at det kan gå gale veien, men det var ikke pointet mitt. Det er bare så rart at hun sier hun angrer på det, for hinn dagen skrev hun i en melding: "Nå har jeg spist kjempemye usunt, føler jeg eser ut..og du vet hva jeg vil gjøre..." Da mente hun sefølgelig at hun ville kaste opp. Syns på en måte det er litt dårlig gjort av henne jeg...men samtidig vil jeg ikke at hun skal ha det vondt!! Begynner å lure på hva hun egentlig vil med det...har snakkt litt med en annen venninne om det, (som ikke kjenner denne venninna mi så veldig godt) og hun tror hun er sjalu på meg siden jeg fikk så mye oppmerksomhet, og nå vil hun ha det selv. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro... Nå har hun spurt om jeg vil komme ut til henne en dag, og jeg finner på unnskyldninger for å slippe. Har litt dårlig samvittighet, tenk hvis det går til helvete med henne, og så kunne jeg hjulpet henne!! Jeg er nemlig den eneste av hennes "nærmeste" som vet det. Tror bare det er jeg og den ene venninna jeg har snakkt med det om det som vet det. Jeg hadde egentlig ikke lov til å si noe, men jeg klarte bare ikke å gå holde det for meg selv. Har truet henne med at jeg skal snakke med helsesøster om det, (hun som hun gikk til forrige gang hun hadde SF), men da sa hun at hun aldri kom til å tilgi meg, hvis jeg sa det til noen som helst. Så det tør jeg ikke. uff, det er så vanskelig. Mye mas fra meg nå....sorry...sikkert veldig uintresangt for dere dette. unnskyld man kan GODT ha sf fordi om man spiser godteri uten problemer!!!!!!!!!! jeg åt godteri hele tiden da jeg hadde bulimi, og folk trodde jeg var den som var så glad i meg selv og mat å jeg gjorde folk rundt meg lykkelige og glade i mat!! det fikk jeg høre, å da klikka det for meg, og jeg oppførte meg sånn som venninna di! dessuten kan man også ha tvangsspising å gomle i seg, og alt man gjør etterpå er å klage fordi man har d for jævlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnien Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 man kan GODT ha sf fordi om man spiser godteri uten problemer!!!!!!!!!! jeg åt godteri hele tiden da jeg hadde bulimi, og folk trodde jeg var den som var så glad i meg selv og mat å jeg gjorde folk rundt meg lykkelige og glade i mat!! det fikk jeg høre, å da klikka det for meg, og jeg oppførte meg sånn som venninna di! dessuten kan man også ha tvangsspising å gomle i seg, og alt man gjør etterpå er å klage fordi man har d for jævlig! Unnskyld hvis jeg skrev noe du ikke likte. Hun spiser ikke mye snop og godterier, bare sånn litt av og til, så hun OVERSPISER ikke. Og hun klager bare hvis hun ikke har trent, eller hvis hun har spist mett. Det kan jo godt tenkes at hun har en SF, men jeg stoler såpass på henne når hun sier hun har kontroll, det er bare det. Men jeg er jo redd for henne da!! Unnskyld igjen...det var virkelig ikke meningen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lonelygirl Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 man kan GODT ha sf fordi om man spiser godteri uten problemer!!!!!!!!!! jeg åt godteri hele tiden da jeg hadde bulimi, og folk trodde jeg var den som var så glad i meg selv og mat å jeg gjorde folk rundt meg lykkelige og glade i mat!! det fikk jeg høre, å da klikka det for meg, og jeg oppførte meg sånn som venninna di! dessuten kan man også ha tvangsspising å gomle i seg, og alt man gjør etterpå er å klage fordi man har d for jævlig! jeg oxo gomler godteri hele tiden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
haidama Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Unnskyld hvis jeg skrev noe du ikke likte. Hun spiser ikke mye snop og godterier, bare sånn litt av og til, så hun OVERSPISER ikke. Og hun klager bare hvis hun ikke har trent, eller hvis hun har spist mett. Det kan jo godt tenkes at hun har en SF, men jeg stoler såpass på henne når hun sier hun har kontroll, det er bare det. Men jeg er jo redd for henne da!! Unnskyld igjen...det var virkelig ikke meningen... det er jo en grunn til at hun klager, ikke sant? hun klager sansynligvis ikke bare for å være jævlig mot deg, eller hva? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnien Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 det er jo en grunn til at hun klager, ikke sant? hun klager sansynligvis ikke bare for å være jævlig mot deg, eller hva? nei det er d jeg ikke skjønner helt!! Jeg tror ikke hun klager for å være jævli mot meg, hun trenger nok bare støtte og en god venn!! Men jeg har prøvd og prøvd, men jeg når ikke helt inn til henne!! Blir helt utslitt!! Vet ikke om jeg klarer å være den vennen hun trenger nå, og det plager meg!! Føler meg dårlig pga det, men jeg klarer ikke å hjelpe henne!! Prøver å "få lov" til å si det til en annen venninne av henne, men hun nekter!! Sorry dere...jeg har nok tatt feil, det at hun spiser snop er nok ikke noe tegn på at hun IKKE har en SF...sorry, det var ikke meningen å si noe som traff dere mitt i fleisen. Håper dere kan tilgi meg. Unnskyld 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lonelygirl Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 nei det er d jeg ikke skjønner helt!! Jeg tror ikke hun klager for å være jævli mot meg, hun trenger nok bare støtte og en god venn!! Men jeg har prøvd og prøvd, men jeg når ikke helt inn til henne!! Blir helt utslitt!! Vet ikke om jeg klarer å være den vennen hun trenger nå, og det plager meg!! Føler meg dårlig pga det, men jeg klarer ikke å hjelpe henne!! Prøver å "få lov" til å si det til en annen venninne av henne, men hun nekter!! Sorry dere...jeg har nok tatt feil, det at hun spiser snop er nok ikke noe tegn på at hun IKKE har en SF...sorry, det var ikke meningen å si noe som traff dere mitt i fleisen. Håper dere kan tilgi meg. Unnskyld Det går helt bra!!! Men du..? spiser du ikke snop i det hele tatt?? Det går vel uikke?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engelen Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Kjære Minnien. Nei, du er ikke egoistisk med å holde deg unna henne. Du må også tenke på deg selv, og DITT liv! Fei det lit unna teppet. Fortell henne at du blir deprimert av å være med henne. Hun vil nok ikke inrømme at hun har en sf, hvis hun har det. Men hvorfor sier hun da til deg at hun ikke har det vanskelig?? Ble litt forvirret.. Håper du får et bedre forhold til henne. Får hun noen form for hjelp?? Vet lixom ikke helt hva jeg skal si til det.. Vet både hvordan det er for deg og henne. Har vært i begge situasjonene selv. Da ei venninne bare skapte problemer for meg, holdt jeg meg unna. Det går bedre med oss. Kan lixom ikke si til deg at det vil gå over heller, men vi får håpe det!! Fortsett å vær hyggelig mot henne, bare på litt mer avstand. Men husk, du må bestemme hvor dine grenser går!! Særlig siden du holder på å bli bedre, er det viktig at de rundt deg oppmuntrer deg på veien for å bli frisk. Stå på vennen! *oppmuntringsklem* fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragazza Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Det går helt bra!!! Men du..? spiser du ikke snop i det hele tatt?? Det går vel uikke?? Nja, det er vel mange med anoreksi som ville freake ut av den minste bit smågodt eller sjokolade...men hva angår den venninnen til minnien, så høres det jo ut som at hun har hatt et labilt forhold til mat lenge, og at det er i full ferd med å "blomstre" opp til en "ordentlig" SF igjen. Mitt råd til minnien er i allefall å holde seg unna, *selv' om det kan oppfattes som egoistisk. Selv unngår jeg enda folk med anoreksi, det er jo faktisk ganske smittsomt mener jeg... Du må tenke på ditte eget beste selv, disse greiene er for destruktive! jeg fatte rikke at venninnen din ikke skjønner at hun ikke burde holde på sånn ovenfor deg - bare at hun gjør det, tyder jo på at hun ER syk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnien Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Nja, det er vel mange med anoreksi som ville freake ut av den minste bit smågodt eller sjokolade...men hva angår den venninnen til minnien, så høres det jo ut som at hun har hatt et labilt forhold til mat lenge, og at det er i full ferd med å "blomstre" opp til en "ordentlig" SF igjen. Mitt råd til minnien er i allefall å holde seg unna, *selv' om det kan oppfattes som egoistisk. Selv unngår jeg enda folk med anoreksi, det er jo faktisk ganske smittsomt mener jeg... Du må tenke på ditte eget beste selv, disse greiene er for destruktive! jeg fatte rikke at venninnen din ikke skjønner at hun ikke burde holde på sånn ovenfor deg - bare at hun gjør det, tyder jo på at hun ER syk? Joda, jeg spiser litt snop innimellom jeg også, men det er veldig lite og sjelden. Det er ikke fordi jeg tror jeg vil legge på meg av litt snop innimellom, men jeg tør rett og slett ikke, vet ikke hvilke følger det får hvis jeg spiser "normal" mengde snop, slik jeg gjorde før. Er redd jeg vil få panikken og da er det påan igjen. DET orker jeg ikke risikere, da er det bedre å holde seg unna, selv om det er vanskelig. Takk til alle dere som har svart meg!!! klemmer, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13487-de-skj%C3%B8nner-det-ikke/#findComment-65814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.