Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jenta vår på 2 år har fått (husker ikke helt når det kom, men har ikke hatt det siden fødselen.) Hun har tørr hud steder på armene, og itillegg noen røde, mindre, mye tørrere områder noen steder. Det er en slags overflate på de.

Det samme gjelder kinnene, ikke så markante overflater, men tørr, rød. Kan noen ganger se ut som mange røde prikker i et område.

Det er de på armene som er verst, de er veldig markante. Kinnene ble kanskje der og da litt bedre av å bruke Weleda bodylotion, men ikke armene.

Hva er dette?

Har hun fått eksem? Og i så fall vokser det de gjerne av seg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135039-v%C3%A6r-s%C3%A5-snille-og-les-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan høres litt ut som psoriasis, men det er vanskelig å si utifra en beskrivelse bare. Du kan jo søke litt på psoriasis, og se om du finner noen bilder av dette. Ellers er det veldig vanlig at små barn har røde og tørre området i ansikt og på kroppen. Vær nøye med å smøre, og passe henne litt for kulde. Sitrusfrukter kan gjøre det verre. Det kan også komme av allergi mot f.eks melk eller annet, men da bør dere nok kontakte en lege som hjelper dere.

Hei.

Det kan være barne-eksem. Sjekk om barnet har allergi. Jeg hadde barne-eksem og masse allergier da jeg var liten, og er blitt mye verre i voksen alder selv om de sier at man vokser det av seg.

Hvis barnet ditt har eksem/allergi, anbefaler jeg deg på det sterkeste å oppsøke homeopat!! Hvis barn blir behandlet i ung alder kan de bli helt friske. Vanlige legemidler tar bare bort symptomene, ikke årsakene.

Håper selvfølgelig at barnet ditt bare har fått et uskyldig utslett, men hvis ikke så husk at jo tidligere det får behandling, jo bedre. Og min erfaring med allmenn-leger er at de som oftest bare skriver ut en resept og ferdig med det. Ikke gi deg før du får ordentlig hjelp!!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...