Gå til innhold

prikking i kroppen

Anbefalte innlegg

FOTBALL1365380589
Skrevet

Hei,jeg har siden 01.10.03 kjent prikking i kroppen.Det er både rundt munnen,fra magen og nedover bena. Av og til er jeg tørr i munnen og på leppene.Prikkingen kommer bare når jeg er i ro.Jeg er 44 år og trener ca 3 ganger i uken.Min fastlege har ikke noe svar til meg om hva dette kan være.Han sier bare at det sikkert ikke er noe farlig.Jeg ønsker å vite hva det er og om det er noe jeg kan ta for å bli kvitt disse plagene.

Fortsetter under...

Skrevet

Hei.

Slå opp på søkemotoren kvasir og søk på blotdtypedietten eller kjøp boka .

Følger du dietten så blir blodomløpet og muskler og ledd bedre.

Den maten som er medisink for en person er gift for en annen blodtype.

O-A-B-AB det er 4 blodtyper.

Jeg reagerte også med prikling i hele kroppen.

Kona mi prikler i føttene etter hun har spist hvitost og det skal ikke mye til.

God bedring

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Dersom det er prikking/stikking rundt munn og særlig fingre og/eller ben og kun innimellom er det mest sannsynlig orårsaker av såkalt "hyperventilasjon". Dette betyr at man ubevisst puster dypere og raskere enn normalt, slik at gassmengden i blodet forskyves. Dette er ufarlig, vil gå over om du bevisst puster mer overfladisk, gjerne holde pusten innimellom. Årsaken er ofte angst eller stress som du ikke nødvendigvis er klar over selv. Stressreduksjon er beste behandling, eventuelt samtaler med f.eks psylolog for å finne frem til ubevisste årsaker til angst. Dersom plagene øker markant, eller endrer karakter, kan legen din ta en grundigere sjekk, inklusiv sjekk av nervesystemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...