Gå til innhold

for første gang (litt langt?)

Anbefalte innlegg

Hei...

Dette er litt vanskelig å skrive om... men jeg prøver, trenger nemlig noen svar som jeg håper på å kunne få her.

Jeg går på medisin mot angst. Går til samtaler med en psykiatrisk sykepleier. Han sier at angsten nå går over til depresjon. Angsten er sosialangst, panikkangst(eller noe sånt) og en svært sterk angst for prøver (bl.a. i skolesammenheng)Har vist tegn til GAD. Alle tror jeg holder på å bli bedre, men jeg tror jeg spiller. Det at jeg tror jeg spiller, og ikke vet, sier vel også noe om meg. Har ikke gått på medisin så veldig lenge, så noen mener det kan være medisinen som gjør meg bedre, men jeg aner ikke. Føler meg slett ikke så bra. Ambivalens er i tillegg noe jeg føler for en rekke av lærerne ved skolen. Jeg føler meg så trøtt hele dagen(det kommer ikke av for lite søvn), noen har nevnt at det kan være psykisk, altså asenti.

Dette ble mye babling, men jeg lurer bl.a. på om noe av dette kan være farlig? Er det mulig at medisinen kan hjelpe på mer enn bare angst og depresjon? Hva vil det egentlig si at angsten går over til depresjon?

Og til sist: Jeg har nettopp fått vite at to mennesker har dødd. Jeg kjente dem ikke godt, men visste hvem de var. Dette er veldig hardt for meg. Har tenkt mye på at hun ene døde dagen før jeg fikk sommerferie. Og jeg visste ikke om det! Jeg løp rundt og var glad(?) Kan dette ha noe å si for depresjonen min, og kan depen ha noe å si for at jeg tar det så tungt?

Dette ble veldig langt, men jeg må bare skrive ned det jeg tenker.. Har ikke snakka ordentlig med noen om dette før, så det er vanskelig.

Håper noen kan hjelpe meg.

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13536-for-f%C3%B8rste-gang-litt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes det høres ut som om du har et fornuftig behandlingsopplegg. Funksjonen (hvor mye du får til) er en god facit på om du er blitt bedre eller ikke.

Det er ikke farlig å ta slik medisin.

Det å oppleve tap av personer en kjenner kan lett forsterke en depresjon. Jeg synes også at tankene du beskriver høres litt depressive ut ( du bebreider deg selv for at du var glad når en annen var død , men du visste ikke om det).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...