Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene sett noe blod i avføringen, til og fra. noen ganger er det der, andre ganger ikke. blodet er friskt,rødt og i små mengder på papiret når jeg tørker meg. tidligere synes jeg å huske å ha sett noe slim også, men da har det aldri vært blod sammen med dette.jeg har tenkt at dette slimet kan komme fra skjeden også, men nå som jeg leser at slim kan være farlig, velger jeg å nevne det. idag hadde jeg noe hard avføring, og da var det litt mer blod enn tidligere.før har jeg såvidt kunne skimte det på papiret, ida så jeg det godt. men ikke slim.hva kan dette være? jeg har også noe uregelmessig avføring, da jeg var på do idag hadde jeg ikke vært det på 4 dager. nå er jeg bekymret! jeg er nesten 23 år, og jente. har også hatt endel magesmerter den siste tiden, og spesielt nederst på venstre side. legen min sa ifjor at dette kunne være smerter fra en cyste. kan dette ha noe med blod i avføringen å gjøre også?

Hilsen rix :-)

alle råd mottas med takk.

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Plagene høres ganske ufarlige ut. Friskt blod i forbindelse med avføring er oftest en liten hemoide ( oftest smerteløs) eller en sprekk, analfissur ( oftest smerter etter avføring). Mye er skrevet om dette her i dette forumet på DOL, prøv å søk litt. Uansett bør du tilsttrebe daglig og myk avføring. Scheriproct salve e.l kan forsøkes. Sannsynligvis har ikke smertene i magen noe med det andre å gjøre, men synes du skal be om en sjekk; helst gynekologisk også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...