Gå til innhold

Jentekveld, savner homofil venn

Anbefalte innlegg

Gjest homovenninne
Skrevet

I kveld skal jeg på venninnekveld med en gjeng barndomsvenninner. Det er alltid koselig, men det er alltid en jeg savner på disse samlingene, og det er vår homofile venn.

Før var han som regel med, men det var før han kom ut av skapet og vi også hadde gutter med på fest. Men nå som vi er blitt eldre, og mange har mann og barn, så har det liksom blitt oss jentene som samles, og da tenker jeg at han også skulle ha vært der.

Jeg er litt usikker på om han ville bli glad eller fornermet over å bli invitert på jentekveld også da... Har prøvd å hinte litt, men han svarer litt unnvikende, så dermed har jeg liksom ikke gått videre med temaet. Har jo ikke lyst til å tråkke i salaten heller og fornerme ham.

Hva mener dere om dette? Er det helt feil å skulle invitere ham på venninnekveld? Han blir jo ikke akkurat invitert på guttetingene denne gjengens gutter gjør heller. Men han har jo nok av andre venner så klart, så han er langt fra ensom. Det er bare det at vi gamle venner sjelden samles alle sammen lenger utenom disse venninnekveldene. Og vi pleier ofte å snakke om ham, for å høre hvordan han har det.

Hva mener dere?

Skrevet

Han er jo gutt, og dere er jenter da...

Finner vel ikke ut av hva han vil uten å bare spørre han ordentlig på tomannshånd en gang kanskje.

Skrevet

vet du hva, jeg skjønner hva du mener. jeg har også en guttevenn som jeg mange ganger nesten har kommet til å invitere til jentekveld, men så slår det meg plutselig at, søren, han er da ikke jente. og ikke vet jeg om han er homofil heller, så det kunne blitt salattråkking. men jeg _tror_ han hadde likt det, har enda ikke turt å prøve...

lykke til

Gjest AntiRasisten
Skrevet

Hva med å ha et inkluderende selskap hvor alle -- uavhengig av kjønn -- kan få være med?

Tilsvarende råd ga jeg til noe "etniske nordmenn" som ville ha en "ren hvit" kveld. Jeg sa: hva med å inkludere mennesker uavhengig av rase.

Skrevet

Hva med å ha et inkluderende selskap hvor alle -- uavhengig av kjønn -- kan få være med?

Tilsvarende råd ga jeg til noe "etniske nordmenn" som ville ha en "ren hvit" kveld. Jeg sa: hva med å inkludere mennesker uavhengig av rase.

Hvordan kan du sammenligne det å ha jentekveld med å ha ren hvit-kveld?

Jeg får ingenting ut av å bare være hvite, men det er deilig å bare være jenter av og til.

Skrevet

Er han en god venn så blir han vel ikke fornermet om dere spør ?

Du kan jo si at du savner å ha ham der som i gamle dager...

Lykke til.

Hilsen...

Gjest strandhai
Skrevet

Lurer på hvor gammel han er jeg....:P hihihi..;D

Gjest AntiRasisten
Skrevet

Jeg får ingenting ut av å bare være hvite, men det er deilig å bare være jenter av og til.

Det er mange rasister som får noe ut av bare å være med "hvite"... see my point?

Skrevet

Det er mange rasister som får noe ut av bare å være med "hvite"... see my point?

Ikke helt. Kan du sammenligne dette med jentekvelder? Hva har rasister med dette å gjøre?

Gjest en dol-bruker
Skrevet

Jeg syns du skal si det som det er, at dere virkelig savner ham og gjerne vil ha ham med, og hva med å kalle det noe annet isteden, feks "Petter-med-venninner-kveld" (eller hva han nå heter). Jeg skulle tro han bare ville sette pris på dette.

Ellers har jeg en veldig god homsevenn som jeg i fleip kaller for min "bestevenninne" og det bare ler han av. Så enkelte kan jo ta det humoristisk (men ikke alle liker det).

Lykke til!

Skrevet

Hvorfor ekskluderes han fra guttetingene som guttengjengen gjør? Svært stygt.

Gjest AntiRasisten
Skrevet

Men en rasist får masse av bare å være med "hvite". På samme måte som du får masse av å være med bare jenter. Likheten er at du/dere tillegger egenskaper til mennesker basert på hhv. kjønn/rase.

Gjest AntiRasisten
Skrevet

Ikke helt. Kan du sammenligne dette med jentekvelder? Hva har rasister med dette å gjøre?

En rasist mener at det er forskjeller mellom mennesker av ulik rase. Og hun/han mener at hun/han kommuniserer best med en av samme "rase".

Slik er det vel med en som velger sitt selskap ut fra kjønn også?

Skrevet

Men en rasist får masse av bare å være med "hvite". På samme måte som du får masse av å være med bare jenter. Likheten er at du/dere tillegger egenskaper til mennesker basert på hhv. kjønn/rase.

Jajajaja, jeg er en patetisk egoistisk, utolerant person.

Ikke narr meg til å tro at du virkelig kan sammenligne disse tingene.

Skrevet

En rasist mener at det er forskjeller mellom mennesker av ulik rase. Og hun/han mener at hun/han kommuniserer best med en av samme "rase".

Slik er det vel med en som velger sitt selskap ut fra kjønn også?

Jeg velger jo ikke konsekvent selskap avhengig av kjønn. Men noen ganger er det morsomt å bare være jenter.

På dildoparty f.eks hehehe

Gjest AntiRasisten
Skrevet

Jajajaja, jeg er en patetisk egoistisk, utolerant person.

Ikke narr meg til å tro at du virkelig kan sammenligne disse tingene.

Jeg forsøker ikke å narre deg til noe. Jeg presenterer et rasjonelt argument. Hvordan du velger å forholde deg til det, blir din sak.

Gjest AntiRasisten
Skrevet

Jeg velger jo ikke konsekvent selskap avhengig av kjønn. Men noen ganger er det morsomt å bare være jenter.

På dildoparty f.eks hehehe

Det fins også rasister som ikke konsekvent velger seg selskap utfra "rasetilhørighet". Men felles for dere er at dere vurderer mennesker ut fra hhv. rase eller kjønn.

Hvorfor ikke inkludere en gutt på et dildoparty?

(Hvorfor ha et dildoparty i det hele tatt?)

Skrevet

Det fins også rasister som ikke konsekvent velger seg selskap utfra "rasetilhørighet". Men felles for dere er at dere vurderer mennesker ut fra hhv. rase eller kjønn.

Hvorfor ikke inkludere en gutt på et dildoparty?

(Hvorfor ha et dildoparty i det hele tatt?)

Fordi (!)

Jeg nekter å bli satt i samme bås som rasister.

Gjest AntiRasisten
Skrevet

Fordi (!)

Jeg nekter å bli satt i samme bås som rasister.

Det forstår jeg godt. Og derfor håper jeg du for fremtiden vil behandle mennesker som individer, ikke som medlem av en bestemt gruppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...