Gå til innhold

Vondt i magen ved stort inntak av hvetemel

Anbefalte innlegg

Har i en god stund hatt problemer med magen ved stort inntak av hvetemel.

Har vært fin i 3 uker nå, men på onsdag spiste vi pannekaker, torsdag boller og i går begynte problemene.

Jeg blir oppblåst, promper, mageknip og litt løs mage, men ikke direkte diarè. Får stikkende smerter øverst i magen på høyre side. Det går greit når jeg sitter rolig, men er vondt når jeg beveger meg.

Jeg har vondt i noen dager så går det over.

Det kan gå dager eller uker mellom hver gang jeg har vondt, spørs hva jeg putter i munnen tror jeg da!

Sånn er det hver gang jeg spiser mat med masse hvetemel, jeg vet det så godt men jeg er så glad i det.

Noen som har vært borti liknende?

Fortsetter under...

Sånn har jeg vært i veldig mange år. Faktisk så er det slik at den før så deilige lukta fra bakerier, nå gjør meg litt kvalm! Det er jo psykisk, da.

Pannekaker eller vafler spiser jeg nesten aldri mer.

Hadde du ikke tålt gluten i hvetemel, ville du vel blitt sjukere. Så det er nok en intoleranse, dårlig tåle-evne.

Jeg har det greit når jeg spiser daggammelt brød, enten grovt, eller lyst rugbrød.

Det er ganske vanlig å reagere sånn, tror jeg. I alle fall kjenner jeg flere som plages av slikt.

Annonse

Sånn har jeg vært i veldig mange år. Faktisk så er det slik at den før så deilige lukta fra bakerier, nå gjør meg litt kvalm! Det er jo psykisk, da.

Pannekaker eller vafler spiser jeg nesten aldri mer.

Hadde du ikke tålt gluten i hvetemel, ville du vel blitt sjukere. Så det er nok en intoleranse, dårlig tåle-evne.

Jeg har det greit når jeg spiser daggammelt brød, enten grovt, eller lyst rugbrød.

Det er ganske vanlig å reagere sånn, tror jeg. I alle fall kjenner jeg flere som plages av slikt.

Hei og takk for fyldig svar!

Jeg kan spise vanlig kneip, men noe finere enn det går dårlig!

Jeg er innmari glad i mat da, så når vi har pannekaker så spiser jeg innimellom 10 stk. Det blir litt tøft!

Det er nesten så jeg har vært litt bekymret for at det skal være noe alvorlig, men så lenge smertene holder seg borte så lenge om gangen så er vel det lite trolig!

Synes også det er et mønster med magen og hvetemelet!

Hilsen

Jeg hadde også dette problemet. Løsningen var å trappe veldig ned ting som inneholder hvetemel.

Hvis du prøver dette hadde det vært interessant om dette hjalp deg også.

Når jeg spiste ting med mye hvetemel ble jeg oppblåst i magen og ble øm i magen.

Når det gjelder brød så er grovt rugbrød en veldig god erstatning (Baker Hansen har et Dansk rugbrød som er veldig godt. ICA har også et rugbrød med solsikke frø (?) som også er veldig godt).

:)

Hei DU har med meget stor sannlighet cøliaki jeg har hatt det i mange år og går nå på glutenfri kost Unngå hvetmel ,rug,og bygg Mat som pizza kaker ,spagetti og pasta er fy mat

Du bør gå til lege som kan ta blodprøve

jeg hadde mageknip før men er fin nå

er også my mindre iritabel og mindre slapp

du kan lse mer om cølika på www.ncf.no

arne45

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...