Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det finnes så mye forskjellige kosttilskudd (nå tenker jeg på vitamineralpiller), også er det så store prisforskjeller på dem. Hvilke merker er bra og hvilke er dårligere. Er det prisen det kommer an på? Jeg vil gjerne bruke noe av god kvalitet, men som ikke koster for mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135764-kvalitet-p%C3%A5-kosttillskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte er det en sammenheng mellom kvalitet og pris. Grunnen til det er at vitaminer og mineraler kan lages syntetisk - og det blir billigere. Men biotilgjengeligheten - hvor mye av det som blir tatt opp og brukt riktig i kroppen - er mye mindre.

Det finnes flere merker som er bra, men min erfaring er at det ikke lønner seg å satse på det billigste, og ikke nødvendigvis det man kjøper i dagligvaren.

Ofte er det en sammenheng mellom kvalitet og pris. Grunnen til det er at vitaminer og mineraler kan lages syntetisk - og det blir billigere. Men biotilgjengeligheten - hvor mye av det som blir tatt opp og brukt riktig i kroppen - er mye mindre.

Det finnes flere merker som er bra, men min erfaring er at det ikke lønner seg å satse på det billigste, og ikke nødvendigvis det man kjøper i dagligvaren.

Hvilke merker er bra og hvilke er mindre bra? Det er visstnok store prisforskjeller opp mot hundre kroner og mer på de billigste og dyrere.

Hvilke merker er bra og hvilke er mindre bra? Det er visstnok store prisforskjeller opp mot hundre kroner og mer på de billigste og dyrere.

Jeg sverger til Spektro fra Solaray, ellers er multi'ene fra NAture's Sunshine og BioNature veldig bra. BioNAture sin har delt vitaminer og mineraler i to tabletter og dermed økt biotilgjengeligheten betraktelig. Ulempe at man må ta flere piller.

Når det gjelder fettsyrer liker jeg Eskimo-3, Udo's Choice og BioNAture sin. Men der finnes det flere gode. Det viktige med fiskeoljer er at det er tilsatt e-vitamin for å forhindre harskning. Dessuten bør det være så ferske oljer som mulig.

Jeg sverger til Spektro fra Solaray, ellers er multi'ene fra NAture's Sunshine og BioNature veldig bra. BioNAture sin har delt vitaminer og mineraler i to tabletter og dermed økt biotilgjengeligheten betraktelig. Ulempe at man må ta flere piller.

Når det gjelder fettsyrer liker jeg Eskimo-3, Udo's Choice og BioNAture sin. Men der finnes det flere gode. Det viktige med fiskeoljer er at det er tilsatt e-vitamin for å forhindre harskning. Dessuten bør det være så ferske oljer som mulig.

Jeg kjøper tran fra Møller ekstra beriket med omega 3 fettsyrer. Er Udos Choice bedre? Men den mangler fiskeoljen da. Den er veldig dyr og man må vel ta flere spiseskjeer daglig. Så kapsler er dårligere en flytende?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...