Gå til innhold

Forbrytelse og STRAFF

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gamlebarbie

ja og de burde samles opp på glassbeholdere med sprit til almen beskuelse??

Hehe, tror ikke det nytter, dessverre. Om du kapper av ting, som en "kuk" på en seksualforbryter, så finner han andre ting å bruke. Det sitter ikke nede, det sitter oppe. Det beste, syns JEG, er å la dem oppleve den skrekken selv, som de påfører andre. Og det tror jeg kan gjøres på mange måter.Bare det å sitte inne en stund KAN hjelpe. Jeg sier ikke at det HJELPER, men om de der får kjenne redselen, hvem vet?

Å kappe av hendene på en tyv, tja.......da hadde sikkert tyven funnet en annen måte å stjele på..

Så.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847413
Del på andre sider

Annonse

Hehe, tror ikke det nytter, dessverre. Om du kapper av ting, som en "kuk" på en seksualforbryter, så finner han andre ting å bruke. Det sitter ikke nede, det sitter oppe. Det beste, syns JEG, er å la dem oppleve den skrekken selv, som de påfører andre. Og det tror jeg kan gjøres på mange måter.Bare det å sitte inne en stund KAN hjelpe. Jeg sier ikke at det HJELPER, men om de der får kjenne redselen, hvem vet?

Å kappe av hendene på en tyv, tja.......da hadde sikkert tyven funnet en annen måte å stjele på..

Så.....

Å sitte inne noen år og være nederst på rangstigen av alle fangene og gå rundt og være redd for å bli voldtatt høres akkurat passe ut

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847468
Del på andre sider

Å sitte inne noen år og være nederst på rangstigen av alle fangene og gå rundt og være redd for å bli voldtatt høres akkurat passe ut

ja ikke sant. Jeg tenker på den forferdelige saken i Baneheia, han ene fikk vel 11 år og han andre 18 i forvaring, (husker ikke helt korrekt da) si at han ene slipper ut når han er 30 og han andre kanskje 40, da har de altså muligheten til å gifte seg , starte på ny, få barn (gud forby) og leve som ting aldri har skjedd. Uansett så får de vel slippe hjem på helgeperm innimellom regner jeg med. Hvorfor skal disse to sadistene få friheten sin tilbake i det hele tatt??? jeg kan ikke forstå det, mener dere andre at dere kan forstå det? Hadde jeg vært moren til en av de to jentene så hadde jeg drept de guttene hvis jeg hadde fått muligheten til det, ja jeg er en hevnlysten person, og ja jeg er vel kanskje ikke et bedre menneske om jeg tar livet av noen, men jeg ville heller sittet i fengsel og visst at de hadde fått sin virkelige straff.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847483
Del på andre sider

Gjest gamlebarbie

ja ikke sant. Jeg tenker på den forferdelige saken i Baneheia, han ene fikk vel 11 år og han andre 18 i forvaring, (husker ikke helt korrekt da) si at han ene slipper ut når han er 30 og han andre kanskje 40, da har de altså muligheten til å gifte seg , starte på ny, få barn (gud forby) og leve som ting aldri har skjedd. Uansett så får de vel slippe hjem på helgeperm innimellom regner jeg med. Hvorfor skal disse to sadistene få friheten sin tilbake i det hele tatt??? jeg kan ikke forstå det, mener dere andre at dere kan forstå det? Hadde jeg vært moren til en av de to jentene så hadde jeg drept de guttene hvis jeg hadde fått muligheten til det, ja jeg er en hevnlysten person, og ja jeg er vel kanskje ikke et bedre menneske om jeg tar livet av noen, men jeg ville heller sittet i fengsel og visst at de hadde fått sin virkelige straff.

Skjønner hva du mener Tiga. Jeg forstår ikke at ikke straffene her er større. Noen få år i fengsel, eller det er vel egentlig ikke noe fengsel heller, er for lite. Her sitter de, med TV, tre, fire måltider pr dag, med "lønn" for å sitte inne, er jo nesten som å få BETALT for å ødelegge andres liv.

Jotakk, la dem sitte i en kjeller, slik som før i tiden, på vann og brød.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847786
Del på andre sider

Jepp. Og kort etter blir det samme straff for voldtektsforbrytere. Og etter en stund begynner man å kappe hendene av de som blir tatt for å stjele. Og med et religiøst styre, så kapper man tungen av de som spotter "gud".

Åpne for en barbarisk, uintelligent og gammeldags straffemetode, og barrieren for andre "modifiseringer" i lovverket er brutt.

Dette er rimelig elementært, og ingen som har skjønt noe av historien, menneskeheten og det som følger med, kan foreslå noe slikt i fullt alvor.

"...................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847823
Del på andre sider

" og leve som ting aldri har skjedd."

Det sier seg selv at det kan de ikke. De skal langt vekk for å komme unna det stempelet de har fått.

"...................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847825
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener Tiga. Jeg forstår ikke at ikke straffene her er større. Noen få år i fengsel, eller det er vel egentlig ikke noe fengsel heller, er for lite. Her sitter de, med TV, tre, fire måltider pr dag, med "lønn" for å sitte inne, er jo nesten som å få BETALT for å ødelegge andres liv.

Jotakk, la dem sitte i en kjeller, slik som før i tiden, på vann og brød.

"er jo nesten som å få BETALT for å ødelegge andres liv."

Det blir for dumt å si. Man må nesten være enig i at straffene er for korte, men å sammenligne det med å "få betalt" faller på sin egen urimelighet.

"................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847829
Del på andre sider

Jepp. Og kort etter blir det samme straff for voldtektsforbrytere. Og etter en stund begynner man å kappe hendene av de som blir tatt for å stjele. Og med et religiøst styre, så kapper man tungen av de som spotter "gud".

Åpne for en barbarisk, uintelligent og gammeldags straffemetode, og barrieren for andre "modifiseringer" i lovverket er brutt.

Dette er rimelig elementært, og ingen som har skjønt noe av historien, menneskeheten og det som følger med, kan foreslå noe slikt i fullt alvor.

"...................."

Hva med å kappe høyrefoten av de som kjører for fort? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847856
Del på andre sider

Gjest gamlebarbie

"er jo nesten som å få BETALT for å ødelegge andres liv."

Det blir for dumt å si. Man må nesten være enig i at straffene er for korte, men å sammenligne det med å "få betalt" faller på sin egen urimelighet.

"................."

Jo, kanskje. Skal gi meg der..:-)

Men likefullt er fengsler her i Norge litt for mye "hotell" for fangene. Mener jeg. Og selvsagt kommer det jo an på de har gjort, da. En som har stjålet litt penger, burde vel ikke sitte sammen med pedofile, for eks. Jeg mener man kunne ha gitt straff i forhold til hva som ble gjort. La fangene overta gamlehjemmet, og la de gamle få overta fengslene..:-) Tror de gamle hadde satt pris på eget rom med TV og alt det som følger med. Og fangene måtte dele rom, ha et bad på 20 stykker, et toalett, legge seg klokken 8, og i det hele tatt......

Fangene har det bedre enn våre gamle, og det syns jeg er feil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847865
Del på andre sider

Jo, kanskje. Skal gi meg der..:-)

Men likefullt er fengsler her i Norge litt for mye "hotell" for fangene. Mener jeg. Og selvsagt kommer det jo an på de har gjort, da. En som har stjålet litt penger, burde vel ikke sitte sammen med pedofile, for eks. Jeg mener man kunne ha gitt straff i forhold til hva som ble gjort. La fangene overta gamlehjemmet, og la de gamle få overta fengslene..:-) Tror de gamle hadde satt pris på eget rom med TV og alt det som følger med. Og fangene måtte dele rom, ha et bad på 20 stykker, et toalett, legge seg klokken 8, og i det hele tatt......

Fangene har det bedre enn våre gamle, og det syns jeg er feil.

Det varierer hvilke fasiliteter fanger har tilgang til, og det er jo logisk at en livstidsfange må ha en litt annen hverdag enn en som sitter inne i et år. Men ja, en del skjevheter er det nok.

På den annen side har Norge ved flere tilfeller blitt kritisert av Amnesty for vår bruk av varetektsfengsling. Og det er jeg rimelig enig i; å la folk sitte i varetekt (på enecelle, omtrent som glattcelle) i 4 uker er ikke forenelig med human behandling. Men det er selfølgelig varierende tilfeller her også.

"........................"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847872
Del på andre sider

" og leve som ting aldri har skjedd."

Det sier seg selv at det kan de ikke. De skal langt vekk for å komme unna det stempelet de har fått.

"...................."

det viser seg jo at de som har sittet inne fint kan få seg et nytt liv med kone og barn, det finnes jo kvinner som tiltrekkes slike jævler. Han ene i baneheia saken hadde jo fått en haug med fanpost, så det er alltid dem som er villig til å åpne armene for dem når de kommer ut. Sperr de inne på livstid eller send dem til en øde øy og la dem bli der for alltid. Slike mennesker hører ikke hjemme i et vanlig samfunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136173-forbrytelse-og-straff/#findComment-847925
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...