Gå til innhold

Ringenes Herre - Atter en konge

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai

Er du så fjern som du virker? Les nå hva jeg skrev: film en har ingen nyinspilte scener i extended version, kun bortklippede. Film tre har det, og muligens film to, uten at jeg er helt sikker. Det var et resymè av det jeg skrev.

Les det en gang til, og tenk igjennom hva du krangler på. Jeg sa ingenting som motstrider "motargumentet" ditt. Ok?

"....................."

Jeg hadde jo allerede skrevet at det i alle fall gjaldt film 2 før du kom med innlegget ditt om hva som _kanskje_ gjaldt toeren, så sjekk speilet ditt, gutt. Det var du som kom drassende med å ikke være på nett, jeg ga tiltale på en grunnløs ovenfra-og-ned-uttalelse.

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• Logitechmusa

11

• Tinúviel

2

• Anki

1

Mest aktive i denne tråden

Ops, glemte selfølgelig og å nevne: I TILLEGG til nyinspilte scener (egentlig ikke NYINSPILTE, fordi innspillingen er ferdig for leeeenge siden), så er selfølelig scenere som ble klippet bort fra kinoversjonen også tatt med i de utvidede versjonene.

"......................"

Hvor mye lengre enn kinoversjonen er To Tårn enn utvidet utgave? Jeg kan svare: 43 minutter. Hvor er det så gjort av plass til de bortklippede scenene hvis de som er spesiallaget er i overkant av 42 minutter?

Jeg hadde jo allerede skrevet at det i alle fall gjaldt film 2 før du kom med innlegget ditt om hva som _kanskje_ gjaldt toeren, så sjekk speilet ditt, gutt. Det var du som kom drassende med å ikke være på nett, jeg ga tiltale på en grunnløs ovenfra-og-ned-uttalelse.

Du skrev at det gjalt filmene generellt. Jeg skrev at det gjalt nummer tre og muligens nummer to. Du svarte at "det er feil", det gjelder nummer to og tre. Nekter du på at det er dette som bla sagt? Og beskyld ikke meg for å begynne å krangle, vær så snill. Det jeg begynte med var å anbefale at man kjøpte extended version istedet for kinoversjonen, som et svar på når filmen kom ut. Angrepene er det du som står for.

".........................."

Hvor mye lengre enn kinoversjonen er To Tårn enn utvidet utgave? Jeg kan svare: 43 minutter. Hvor er det så gjort av plass til de bortklippede scenene hvis de som er spesiallaget er i overkant av 42 minutter?

Det blir nok snakk om detaljer som er umulig å vite, med mindre man har arbeidet med filmen. Heller ikke bør man ta alt som skrives om filmene helt bokstavelig. Selfølgelig, det er mulig at ingen scener ble klippet bort fra kinoversjonen av film to, men det er heller lite sansynlig. "Alle" filmer klippes ned for å passe inn i et forhåndsbestemt format/spilletid for kino.

"............................"

Gjest ChiengMai

Ops, glemte selfølgelig og å nevne: I TILLEGG til nyinspilte scener (egentlig ikke NYINSPILTE, fordi innspillingen er ferdig for leeeenge siden), så er selfølelig scenere som ble klippet bort fra kinoversjonen også tatt med i de utvidede versjonene.

"......................"

To Tårn:

Utvidet versjon: ca 222 minutter.

Kinoversjonen: ca 179 minutter.

Differansen er 43 minutter.

Siterer igjen: "A new version of the second installment in the epic trilogy! The film includes over 42 minutes of never-before-seen footage incorporated into the film, made especially for this release"

Hvor er det gjort plass til de _bortklippede_ minuttene dine?

Nyinnspilling eller spesialinnspilling, kall det hva du vil.

Gjest ChiengMai

Du skrev at det gjalt filmene generellt. Jeg skrev at det gjalt nummer tre og muligens nummer to. Du svarte at "det er feil", det gjelder nummer to og tre. Nekter du på at det er dette som bla sagt? Og beskyld ikke meg for å begynne å krangle, vær så snill. Det jeg begynte med var å anbefale at man kjøpte extended version istedet for kinoversjonen, som et svar på når filmen kom ut. Angrepene er det du som står for.

".........................."

Jeg skrev: Dette gjelder i alle fall "To tårn", er mindre sikker på den første men regner med det gjelder den også.

EOD

Annonse

Jeg skrev: Dette gjelder i alle fall "To tårn", er mindre sikker på den første men regner med det gjelder den også.

EOD

Nemlig, og jeg spesifiserte at det ikke gjalt den første. Hvor får du grunnlag til å krangle her?

"......................"

Det blir nok snakk om detaljer som er umulig å vite, med mindre man har arbeidet med filmen. Heller ikke bør man ta alt som skrives om filmene helt bokstavelig. Selfølgelig, det er mulig at ingen scener ble klippet bort fra kinoversjonen av film to, men det er heller lite sansynlig. "Alle" filmer klippes ned for å passe inn i et forhåndsbestemt format/spilletid for kino.

Det er vel ikke så vanlig at omslaget til en DVD er så forferdelig feil at det står at det er spesialinnspillinger hvis det ikke er det,

For meg ser det ut som om det er kuttet en del fra boka for å få ned lengden på film nr 2, og at det så er filmet med tanke på en utvidet utgave.

Jeg syns faktisk du skal gi deg her, CM ser ut til å vite mer om dette enn deg. Kanskje nettopp fordi ho har begge versjoner?

Det er vel ikke så vanlig at omslaget til en DVD er så forferdelig feil at det står at det er spesialinnspillinger hvis det ikke er det,

For meg ser det ut som om det er kuttet en del fra boka for å få ned lengden på film nr 2, og at det så er filmet med tanke på en utvidet utgave.

Jeg syns faktisk du skal gi deg her, CM ser ut til å vite mer om dette enn deg. Kanskje nettopp fordi ho har begge versjoner?

Jeg har gitt meg for lenge siden - det er rett og slett ingenting å krangle om.

"........................."

"Du altså! En skikkelig entusiast har da begge versjonene, _både_ kinoversjon og utvidet utgave!"

Nei nei nei, det er ikke en entusiast. Det er en som kaster bort pengene fordi h*n ikke er smart nok til å prioritere :-)

Kinoversjonen er desverre verdiløs idet man har den utvidede versjonen.

Å kjøpe begge versjonene må i beste fall kategoriseres som Jackson-entusiasme, iom. at det eneste poenget må være å ihendeha dokumentasjon på regissørens dårlige klipping.

"......................."

kinoversjonen er verdiløs? ok? ikke vet jeg har bare sett den jeg, men synes den er bra. Uansett kan du fortelle meg noe som jeg går glipp av hvis jeg ikke har exstended versjonene av filmene? for jeg har litt lyst til å kjøpe dem, men har ikke råd akkurat nå

Nemlig, og jeg spesifiserte at det ikke gjalt den første. Hvor får du grunnlag til å krangle her?

"......................"

Kanskje der du finner grunnlag til å hevde at det er bortklippet materiale med i film 2 selv etter at det er sitert fra omslaget til DVD'en? Saken er at du ikke er hakket bedre enn det du beskylder CM for. Synd for deg at du ikke ser det.

kinoversjonen er verdiløs? ok? ikke vet jeg har bare sett den jeg, men synes den er bra. Uansett kan du fortelle meg noe som jeg går glipp av hvis jeg ikke har exstended versjonene av filmene? for jeg har litt lyst til å kjøpe dem, men har ikke råd akkurat nå

Du må ha begge, helt klart. Og det er fjas å påstå at kinoversjonen er verdiløs etter at utvidet versjon kom.

Annonse

Ikke ta det så bokstavelig, da. Med verdiløs mente jeg bare at de utvidede versjonene inneholder kinoversjonen pluss en del ekstra, som i tilfellet av film nummer to gjør filmen bedre. Kinoversjonen av film to mangler en del ting, som fører til at noe av det som skjer ikke henger helt på greip med resten av filmen. I den utvidede versjonen er det derimot tatt med scener som limer det hele sammen litt mer.

Kanskje der du finner grunnlag til å hevde at det er bortklippet materiale med i film 2 selv etter at det er sitert fra omslaget til DVD'en? Saken er at du ikke er hakket bedre enn det du beskylder CM for. Synd for deg at du ikke ser det.

Tja...jeg har ihvertfall ikke hevdet at noen andre her ikke vet hva de snakker om, ikke er "entusiaster" etc., selv om jeg personlig ikke gidder å bruke penger på alle versjonene :-)

Tja...jeg har ihvertfall ikke hevdet at noen andre her ikke vet hva de snakker om, ikke er "entusiaster" etc., selv om jeg personlig ikke gidder å bruke penger på alle versjonene :-)

Du sier da at kinoversjonen er verdiløs? Du sier da at det er tull å ha begge? Sannheten er jo som du sier at DU ikke gidder bruke penger på begge. En entusiast tenker for pokker ikke sånn! Så påstår du i et innlegg at man ikke skal ta deg bokstavelig! Hvorfor tar du CM så bokstavelig, da? Fant du ikke h*ns "hehe" i de innleggene du leste?

Gjest ChiengMai

Det er helt klart ting med i extended som gjør de verdt å se/ha, men det betyr ikke at det er verdiløst med kinoversjonen likevel. Skal man på død og liv bare ha en versjon er extended helt klart å foretrekke, men det er for lenge å vente. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...