Gjest Hva skjer'a ?!?! Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Sitter og leser noen artikler på dagbladet (nett) om utlendinger og naive nordmenn... Sidene jeg refererer til er: Oslo er farlig for 14-åringer, http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/11/390606.html og om to norske gutter som ble ranet av to utelandske gutter http://www.dagbladet.no/kultur/2004/02/11/390619.html I tilleg opplevde jeg for litt over en uke siden å bli antastet av en utenlandsk mann på bussen. Han begynte rett og slett å beføle meg på låret uten at jeg i det hele tatt hadde sett på fyren. Jeg vil ikke karakterisere meg selv som rasist, men når sånne ting skjer...!! Skjønner de ikke at de ødelegger for seg selv? Er det noen av utenlandsk opprinnelse her som vil kommentere dette? Var egentlig ikke noe "stort" jeg ville med dette innlegget, - jeg blir bare så oppgitt.. *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du skriver: "Jeg vil ikke karakterisere meg selv som rasist, men når sånne ting skjer...!! Skjønner de ikke at de ødelegger for seg selv? Er det noen av utenlandsk opprinnelse her som vil kommentere dette?" Her er noen spørsmål jeg gjerne vil at du skal svare på: Hvem er "seg selv"? Hvordan er én utlending ansvarlig for hva en annen har gjort? Hvordan kan du påstå at du ikke er rasist hvis du mener at "utlendinger" har noe spesielt ansvar for å besvare dine spørsmål for hva andre utlendinger har gjort? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hva skjer'a ?!?! Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du skriver: "Jeg vil ikke karakterisere meg selv som rasist, men når sånne ting skjer...!! Skjønner de ikke at de ødelegger for seg selv? Er det noen av utenlandsk opprinnelse her som vil kommentere dette?" Her er noen spørsmål jeg gjerne vil at du skal svare på: Hvem er "seg selv"? Hvordan er én utlending ansvarlig for hva en annen har gjort? Hvordan kan du påstå at du ikke er rasist hvis du mener at "utlendinger" har noe spesielt ansvar for å besvare dine spørsmål for hva andre utlendinger har gjort? Med vennlig hilsen "Seg selv" i denne sammenhengen (sånn jeg mente/tenkte det) er utenlandske gutter. Utenlandske, fordi jeg ikke vet akkurat hvilket land de kommer fra, og gutter, fordi det er dem vi hører om (gjenger), og dem jeg personlig har negativ erfaring med. Selvfølgelig er ikke en fra pakistan ansvarlig for hva alle pakistanere gjør, men om jeg kommer til et nytt sted eller i en ny gruppe mennesker, så føler jeg at jeg "representerer" både meg selv og f.eks familien min, vennene mine, eller folk fra stedet jeg kommer fra, alt ettersom hvilken sammenheng det er i. Det er jo det samme som når nordmenn reiser til syden. Der blir vi sett på som ville alkoholikere... Eller f.eks da vi var på klassetur på skolen. Om vi ikke oppførte oss bra på det stedet vi besøkte ville ikke innehaveren ha flere elever fra samme skolen på besøk. Mulig jeg er rar, men sånn tenker i alle fall jeg når jeg er ny på et sted. Nå sier sikkert du at innvandrere ikke er nye i Norge, og også at norske gutter raner og gjør hærverk. Joda, selvfølgelig. Men det har jo lenge vært sagt at "utlendinger er kriminelle og noen slasker alle sammen", så hvorfor ikke prøve å motbevise dette? Helt sikkert enklere sagt enn gjort. I den ene artikkelen sto det om guttebander i 14-års alderen. Disse har sansynligvis gått i norske barnehager og bodd i Norge det meste av/hele livet sitt, og dermed være kjent med rett og galt på samme måte som jevnaldrede norskfødte ungdommer. Men det kan likevel virke som det er større sjangse for at de ender opp i miljøer som dette. Er det bare jeg som er fordomsfull her? Jeg har en venn som jobber i politiet, i forebyggende, som bekrefter dette, og som jeg selvfølgelig påvirkes av. Det jeg hører derifra er at foreldrene til de barna/ungdommene som har blitt tatt i å gjøre noe galt, benekter det som har hendt. De nekter å innse at barnet har et problem (de tar nok for seg barnet innenfor hjemmets fire vegger). Hvorfor vil de ikke samarbeide med politiet? Ville det ikke hjelpe både barnet og "det norske samfunn" om temaet blir bragt på bane og gjort noe med? I stedet for å skape en enda større avstand mellom "nordmenn" og "utlendinger". - Jeg mente ikke at "utlendinger" (de jeg kjenner med utenlandsk bakgrunn kaller seg selv for utlendinger, og jeg mente personer med bakgrunn fra flere enn et land, - derfor utlendinger) har noe spesielt ansvar for å besvare spørsmålene, jeg bare lurer på hvorfor det har blitt slik. Ja, jeg vet at -alle- kan synse og svare på det, men jeg tenkte kanskje at noen med utenlandsk opprinnelse har mer "inside information" angående årsaker til at det har blitt slik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 "Seg selv" i denne sammenhengen (sånn jeg mente/tenkte det) er utenlandske gutter. Utenlandske, fordi jeg ikke vet akkurat hvilket land de kommer fra, og gutter, fordi det er dem vi hører om (gjenger), og dem jeg personlig har negativ erfaring med. Selvfølgelig er ikke en fra pakistan ansvarlig for hva alle pakistanere gjør, men om jeg kommer til et nytt sted eller i en ny gruppe mennesker, så føler jeg at jeg "representerer" både meg selv og f.eks familien min, vennene mine, eller folk fra stedet jeg kommer fra, alt ettersom hvilken sammenheng det er i. Det er jo det samme som når nordmenn reiser til syden. Der blir vi sett på som ville alkoholikere... Eller f.eks da vi var på klassetur på skolen. Om vi ikke oppførte oss bra på det stedet vi besøkte ville ikke innehaveren ha flere elever fra samme skolen på besøk. Mulig jeg er rar, men sånn tenker i alle fall jeg når jeg er ny på et sted. Nå sier sikkert du at innvandrere ikke er nye i Norge, og også at norske gutter raner og gjør hærverk. Joda, selvfølgelig. Men det har jo lenge vært sagt at "utlendinger er kriminelle og noen slasker alle sammen", så hvorfor ikke prøve å motbevise dette? Helt sikkert enklere sagt enn gjort. I den ene artikkelen sto det om guttebander i 14-års alderen. Disse har sansynligvis gått i norske barnehager og bodd i Norge det meste av/hele livet sitt, og dermed være kjent med rett og galt på samme måte som jevnaldrede norskfødte ungdommer. Men det kan likevel virke som det er større sjangse for at de ender opp i miljøer som dette. Er det bare jeg som er fordomsfull her? Jeg har en venn som jobber i politiet, i forebyggende, som bekrefter dette, og som jeg selvfølgelig påvirkes av. Det jeg hører derifra er at foreldrene til de barna/ungdommene som har blitt tatt i å gjøre noe galt, benekter det som har hendt. De nekter å innse at barnet har et problem (de tar nok for seg barnet innenfor hjemmets fire vegger). Hvorfor vil de ikke samarbeide med politiet? Ville det ikke hjelpe både barnet og "det norske samfunn" om temaet blir bragt på bane og gjort noe med? I stedet for å skape en enda større avstand mellom "nordmenn" og "utlendinger". - Jeg mente ikke at "utlendinger" (de jeg kjenner med utenlandsk bakgrunn kaller seg selv for utlendinger, og jeg mente personer med bakgrunn fra flere enn et land, - derfor utlendinger) har noe spesielt ansvar for å besvare spørsmålene, jeg bare lurer på hvorfor det har blitt slik. Ja, jeg vet at -alle- kan synse og svare på det, men jeg tenkte kanskje at noen med utenlandsk opprinnelse har mer "inside information" angående årsaker til at det har blitt slik. Hei, Ingen benekter at det er et problem, eller at "innvandrere er overrepresentert". Det jeg påpeker er at akkurat som du ikke føler at du "må stå til ansvar" for det Viggo Kristiansen gjorde i Baneheia, så har heller ikke det store flertall lovlydige innvandrere noe som helst mer med dette å gjøre enn det du og jeg har. Problemet er at du deler oss opp i "oss" (nordmenn) og "dem" (innvandrere), (istedet for å dele oss opp i "lovlydige" og "kriminelle") - og det er nemlig det som er en STOR del av problemet: ved å lage en grøft mellom "oss" og "dem" så overfokuserer man på forskjellene, istedet for å sette oss ned sammen for å "bekjempe kriminalitet". Jo mer man skriver om "nordmenn" mot "utlendinger", jo mer blir det en krig mellom oss, istedet for en krig mot kriminalitet. (Og jeg vet hva jeg snakker om - jeg har bodd steder som Brasil og Sør Afrika.) Så - la oss fokusere på kriminaliteten, og ikke på "hvem". I Brasil er det faktisk kriminelt bare å være medlem i en gjeng (!). Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest selje Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 "Seg selv" i denne sammenhengen (sånn jeg mente/tenkte det) er utenlandske gutter. Utenlandske, fordi jeg ikke vet akkurat hvilket land de kommer fra, og gutter, fordi det er dem vi hører om (gjenger), og dem jeg personlig har negativ erfaring med. Selvfølgelig er ikke en fra pakistan ansvarlig for hva alle pakistanere gjør, men om jeg kommer til et nytt sted eller i en ny gruppe mennesker, så føler jeg at jeg "representerer" både meg selv og f.eks familien min, vennene mine, eller folk fra stedet jeg kommer fra, alt ettersom hvilken sammenheng det er i. Det er jo det samme som når nordmenn reiser til syden. Der blir vi sett på som ville alkoholikere... Eller f.eks da vi var på klassetur på skolen. Om vi ikke oppførte oss bra på det stedet vi besøkte ville ikke innehaveren ha flere elever fra samme skolen på besøk. Mulig jeg er rar, men sånn tenker i alle fall jeg når jeg er ny på et sted. Nå sier sikkert du at innvandrere ikke er nye i Norge, og også at norske gutter raner og gjør hærverk. Joda, selvfølgelig. Men det har jo lenge vært sagt at "utlendinger er kriminelle og noen slasker alle sammen", så hvorfor ikke prøve å motbevise dette? Helt sikkert enklere sagt enn gjort. I den ene artikkelen sto det om guttebander i 14-års alderen. Disse har sansynligvis gått i norske barnehager og bodd i Norge det meste av/hele livet sitt, og dermed være kjent med rett og galt på samme måte som jevnaldrede norskfødte ungdommer. Men det kan likevel virke som det er større sjangse for at de ender opp i miljøer som dette. Er det bare jeg som er fordomsfull her? Jeg har en venn som jobber i politiet, i forebyggende, som bekrefter dette, og som jeg selvfølgelig påvirkes av. Det jeg hører derifra er at foreldrene til de barna/ungdommene som har blitt tatt i å gjøre noe galt, benekter det som har hendt. De nekter å innse at barnet har et problem (de tar nok for seg barnet innenfor hjemmets fire vegger). Hvorfor vil de ikke samarbeide med politiet? Ville det ikke hjelpe både barnet og "det norske samfunn" om temaet blir bragt på bane og gjort noe med? I stedet for å skape en enda større avstand mellom "nordmenn" og "utlendinger". - Jeg mente ikke at "utlendinger" (de jeg kjenner med utenlandsk bakgrunn kaller seg selv for utlendinger, og jeg mente personer med bakgrunn fra flere enn et land, - derfor utlendinger) har noe spesielt ansvar for å besvare spørsmålene, jeg bare lurer på hvorfor det har blitt slik. Ja, jeg vet at -alle- kan synse og svare på det, men jeg tenkte kanskje at noen med utenlandsk opprinnelse har mer "inside information" angående årsaker til at det har blitt slik. Jeg er blitt befølt på låret mens jeg satt på trikken av a)gammel, feit hvit mann i dress, b)ung, antakelig litt gærn hvit gutt (han så ganske gærn ut), c)halvgammel pakistansk utseende mann i jakke og bukse og åpen skjorte. Bare for å få orden i sakene. Da jeg var yngre var det bare hvite menn som befølte meg, for da var det ikke innvandrere i Oslo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hva skjer'a ?!?! Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei, Ingen benekter at det er et problem, eller at "innvandrere er overrepresentert". Det jeg påpeker er at akkurat som du ikke føler at du "må stå til ansvar" for det Viggo Kristiansen gjorde i Baneheia, så har heller ikke det store flertall lovlydige innvandrere noe som helst mer med dette å gjøre enn det du og jeg har. Problemet er at du deler oss opp i "oss" (nordmenn) og "dem" (innvandrere), (istedet for å dele oss opp i "lovlydige" og "kriminelle") - og det er nemlig det som er en STOR del av problemet: ved å lage en grøft mellom "oss" og "dem" så overfokuserer man på forskjellene, istedet for å sette oss ned sammen for å "bekjempe kriminalitet". Jo mer man skriver om "nordmenn" mot "utlendinger", jo mer blir det en krig mellom oss, istedet for en krig mot kriminalitet. (Og jeg vet hva jeg snakker om - jeg har bodd steder som Brasil og Sør Afrika.) Så - la oss fokusere på kriminaliteten, og ikke på "hvem". I Brasil er det faktisk kriminelt bare å være medlem i en gjeng (!). Med vennlig hilsen Sør, jeg tar poenget ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Sør, jeg tar poenget ) Det er bra. Her er en artikkel som jeg akkurat fant, og som er interessant: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3512700.html Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei, Ingen benekter at det er et problem, eller at "innvandrere er overrepresentert". Det jeg påpeker er at akkurat som du ikke føler at du "må stå til ansvar" for det Viggo Kristiansen gjorde i Baneheia, så har heller ikke det store flertall lovlydige innvandrere noe som helst mer med dette å gjøre enn det du og jeg har. Problemet er at du deler oss opp i "oss" (nordmenn) og "dem" (innvandrere), (istedet for å dele oss opp i "lovlydige" og "kriminelle") - og det er nemlig det som er en STOR del av problemet: ved å lage en grøft mellom "oss" og "dem" så overfokuserer man på forskjellene, istedet for å sette oss ned sammen for å "bekjempe kriminalitet". Jo mer man skriver om "nordmenn" mot "utlendinger", jo mer blir det en krig mellom oss, istedet for en krig mot kriminalitet. (Og jeg vet hva jeg snakker om - jeg har bodd steder som Brasil og Sør Afrika.) Så - la oss fokusere på kriminaliteten, og ikke på "hvem". I Brasil er det faktisk kriminelt bare å være medlem i en gjeng (!). Med vennlig hilsen Jeg synes dette er litt naivt jeg, Sør. "la oss fokusere på kriminaliteten..". Tror ikke det er så enkelt som det, og jeg synes Hva skjer'a har mange gode poeng. Vi må se litt på hvorfor "utlendinger" er overrepresentert i kriminalitetsbildet, og især kan kobles opp mot visse typer kriminalitet. Vi må også se på det poenget Hva skjer'a hadde om at foreldrenes holdninger påvirker grensesetting og tabunivå hos disse unge menneskene. Jeg tror dermed ikke at foreldrene har kriminelle tendenser, men de har en overveiende tendens til å "beskytte" barna mot norske myndigheter og myndighetspersoner. De vil ordne opp i eget miljø. Da er ting ute av kontroll, om du er utenlandsk eller norsk. Jeg banner vel i kjerka når jeg også hevder at endel utenlandske miljøer med problemer med skolegang og arbeidsledighet fort rekrutteres til kriminelle strukturer, som er godt organiserte. Jeg prøver altså å si at samfunnet ikke bare må ta ansvaret for kriminaliteten som sådan men også for forebyggende tiltak i de miljøene hvor den oppstår, uavhengig av etnisk tilhørighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg synes dette er litt naivt jeg, Sør. "la oss fokusere på kriminaliteten..". Tror ikke det er så enkelt som det, og jeg synes Hva skjer'a har mange gode poeng. Vi må se litt på hvorfor "utlendinger" er overrepresentert i kriminalitetsbildet, og især kan kobles opp mot visse typer kriminalitet. Vi må også se på det poenget Hva skjer'a hadde om at foreldrenes holdninger påvirker grensesetting og tabunivå hos disse unge menneskene. Jeg tror dermed ikke at foreldrene har kriminelle tendenser, men de har en overveiende tendens til å "beskytte" barna mot norske myndigheter og myndighetspersoner. De vil ordne opp i eget miljø. Da er ting ute av kontroll, om du er utenlandsk eller norsk. Jeg banner vel i kjerka når jeg også hevder at endel utenlandske miljøer med problemer med skolegang og arbeidsledighet fort rekrutteres til kriminelle strukturer, som er godt organiserte. Jeg prøver altså å si at samfunnet ikke bare må ta ansvaret for kriminaliteten som sådan men også for forebyggende tiltak i de miljøene hvor den oppstår, uavhengig av etnisk tilhørighet. Konkret hvilke "forebyggende tiltak" er det du ser for deg? Hvordan skal folk "utvelges" til å ta del i disse? Hva gjør du med folk som ikke ønsker å ta del i dine "anti-kriminalitetskurs"? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Konkret hvilke "forebyggende tiltak" er det du ser for deg? Hvordan skal folk "utvelges" til å ta del i disse? Hva gjør du med folk som ikke ønsker å ta del i dine "anti-kriminalitetskurs"? Med vennlig hilsen Er kriminalitetsforbyggende tiltak et helt nytt ord for deg, Sør? Utvalgskriterier? De som begår lovbrudd. De som ikke vil være med? Bur de inne og kast nøkkelen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Er kriminalitetsforbyggende tiltak et helt nytt ord for deg, Sør? Utvalgskriterier? De som begår lovbrudd. De som ikke vil være med? Bur de inne og kast nøkkelen. Du skriver: "Er kriminalitetsforbyggende tiltak et helt nytt ord for deg, Sør?" Fint hvis du kan diskutere sak. ==== Du skriver: "Utvalgskriterier? De som begår lovbrudd." Da HAR de begått noe kriminelt, og hvis det er snakk om *alle* som begår lovbrudd, så har det jo ikke noe særskilt med "utlendinger" å gjøre. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gamlebarbie Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det er bra. Her er en artikkel som jeg akkurat fant, og som er interessant: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3512700.html Med vennlig hilsen Måtte bare slenge inn et par ord her. Jeg har, som du vet, Sør, hatt meget dårlige erfaringer med folk fra andre land. MEN, jeg har også hatt ENORMT gode erfaringer med dem. Jeg har meget gode venner fra Algerie, fra Irak, ja, fra overalt. Og jeg er faktisk enig med Sør. Man må skille mellom kriminalitet og andre ting. En utlending som har begått lovbrudd bør absolutt bli sendt hjem til det landet han kom fra. Men utlendinger som kommer hit og vil bo her, vil få seg familie her, vil respektere vårt land og våre lover, skal få bli. De er ikke anderledes egentlig. De er bare oppdratt på en annen måte. De har hørt mye rart om Norge, og dessverre er det mange som kommer hit fordi de tror det er et fristed. OG fordi vi har så lave straffer. Og derfor mener jeg at de som kommer hit for å kun ha det som de vil, bør sendes hjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Måtte bare slenge inn et par ord her. Jeg har, som du vet, Sør, hatt meget dårlige erfaringer med folk fra andre land. MEN, jeg har også hatt ENORMT gode erfaringer med dem. Jeg har meget gode venner fra Algerie, fra Irak, ja, fra overalt. Og jeg er faktisk enig med Sør. Man må skille mellom kriminalitet og andre ting. En utlending som har begått lovbrudd bør absolutt bli sendt hjem til det landet han kom fra. Men utlendinger som kommer hit og vil bo her, vil få seg familie her, vil respektere vårt land og våre lover, skal få bli. De er ikke anderledes egentlig. De er bare oppdratt på en annen måte. De har hørt mye rart om Norge, og dessverre er det mange som kommer hit fordi de tror det er et fristed. OG fordi vi har så lave straffer. Og derfor mener jeg at de som kommer hit for å kun ha det som de vil, bør sendes hjem. Hei, De som blir dømt for "hva som helst" med en strafferamme (bemerk strafferamme (og ikke idømt straff) på over 6 måneder b,ir ofte sendt "hjem". Men ofte er det slik at de faktisk ikke kan sendes noe sted. Videre, vil du virkelig være med på å splitte familier (for kone og barn blir jo ikke utvist) fordi noen har stjålet i en butikk? Straffereaksjonen for kriminalitet skal være bøter/fengsel (gjerne mye lengre enn i dag). Ja, noen bør utvises, men det skal ikke være det som er straffen. Norge bør ta vår del av ansvaret og beholde krekene i fengsel, istedet for å slippe dem løs på uskyldige barn/voksne i andre land. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hvis du ikke vil stemples som både rassist og nazist, og bli fortalt hvilke meninger og holdninger du har, så bør du ikke innvolvere deg i rassisme-diskusjoner her på DOL. Bare et vennlig råd :-) "....................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gamlebarbie Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei, De som blir dømt for "hva som helst" med en strafferamme (bemerk strafferamme (og ikke idømt straff) på over 6 måneder b,ir ofte sendt "hjem". Men ofte er det slik at de faktisk ikke kan sendes noe sted. Videre, vil du virkelig være med på å splitte familier (for kone og barn blir jo ikke utvist) fordi noen har stjålet i en butikk? Straffereaksjonen for kriminalitet skal være bøter/fengsel (gjerne mye lengre enn i dag). Ja, noen bør utvises, men det skal ikke være det som er straffen. Norge bør ta vår del av ansvaret og beholde krekene i fengsel, istedet for å slippe dem løs på uskyldige barn/voksne i andre land. Med vennlig hilsen Nå kommer det jo an på hva slags kriminalitet det gjelder, ikke sant? Det er stor forskjell mellom å stjele i en butikk, og å voldta, evt.drepe. Man slipper ikke unna fengsel ved det siste. Og da må jeg jo bare si at det er bedre for kone og barn å slippe å ha en voldtektsforbryter/morder i sin midte. Men, å stjele i butikken er jo ikke å sammenligne med drap, for eks. klem..:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hvis du ikke vil stemples som både rassist og nazist, og bli fortalt hvilke meninger og holdninger du har, så bør du ikke innvolvere deg i rassisme-diskusjoner her på DOL. Bare et vennlig råd :-) "....................." Det er jo bare for deg å la være å tillegge folk meninger de ikke har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Nå kommer det jo an på hva slags kriminalitet det gjelder, ikke sant? Det er stor forskjell mellom å stjele i en butikk, og å voldta, evt.drepe. Man slipper ikke unna fengsel ved det siste. Og da må jeg jo bare si at det er bedre for kone og barn å slippe å ha en voldtektsforbryter/morder i sin midte. Men, å stjele i butikken er jo ikke å sammenligne med drap, for eks. klem..:-) Hei, Jo, men poenget er at grensen for utvisning går ved en strafferamme på 6 måneder, og ikke ved f. eks. 10 år! Ja, selvsagt kan det være greit å bli "kvitt dem", men det løser jo ikke problemet. Vedkommende burde bli sittende i fengsel, og ikke utvises slik at han kan ødelegge enda flere liv i et annet land. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gamlebarbie Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei, Jo, men poenget er at grensen for utvisning går ved en strafferamme på 6 måneder, og ikke ved f. eks. 10 år! Ja, selvsagt kan det være greit å bli "kvitt dem", men det løser jo ikke problemet. Vedkommende burde bli sittende i fengsel, og ikke utvises slik at han kan ødelegge enda flere liv i et annet land. Med vennlig hilsen Skjønner hva du mener, men personer som allerede har ødelagt for andre i det landet de kommer fra, bør vel egentlig få "lov" til å reise hjem og sone sin straff der også? Jeg tenker på for eks. voldtektsforbrytere som reiser fra sitt eget land av redsel for å måtte sone en straff for ting han har gjort,og så kommer hit og gjør samme greia her. Da mener jeg at han burde fått reise hjem og tatt straffen der først, og SÅ evnt komme hit og tatt straffen sin her. Først da kan man vel egentlig se om personen er villig til å slutte med det han drev med? klem igjen.;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg kan forsikre at de fleste av våre nye seriøse landsmenn er like frustrert over slik adferd. De fleste mener at bare litt av slikt ødelegger for store grupper innvandrere i Norge. Som en bekjent sier: noen få drittsekker ødelegger for tusenvis av seriøse mennesker. I en ideell verden skulle vi ønske at ingen ville få fordommer mot grupper av mennesker på slikt grunnlag, men siden verden består av mennesker med følelser, må vi bare se på at fordommer oppstår. Ingen kan klandre kvinner at de blir engstelige, og de er i sin fulle rett til å bli rasende uansett hvem som gjør slikt. Dessverre er din historie identisk med tusenvis sine erfaringer med kultur som ikke respekterer kvinner. Antirasister vil gjøre deg til rasist og fiende, siden du våger å fortelle om slikt. Eneste grunnen, i flg dem til at du forteller slikt, er at du vil skade og trakassere våre nye. At du er offer for overgrep vil komme i bakgrunnen og bagatelliseres, dessverre helt vanlig. I noen tilfeller vil du bli kalt løgner. At du da blir enda mer sint er helt naturlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Skjønner hva du mener, men personer som allerede har ødelagt for andre i det landet de kommer fra, bør vel egentlig få "lov" til å reise hjem og sone sin straff der også? Jeg tenker på for eks. voldtektsforbrytere som reiser fra sitt eget land av redsel for å måtte sone en straff for ting han har gjort,og så kommer hit og gjør samme greia her. Da mener jeg at han burde fått reise hjem og tatt straffen der først, og SÅ evnt komme hit og tatt straffen sin her. Først da kan man vel egentlig se om personen er villig til å slutte med det han drev med? klem igjen.;-) Hei, Jo, hvis han er etterlyst der, så er selvsagt situasjonen en helt annen. Men de fleste er ikke etterlyst, og hvis de blir utvist fra Norge så er de helt fri. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136189-utlendinger-rasisme-med-mer/#findComment-847864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.