Gå til innhold

Til Misjonær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Scholar

27

• misjonær

11

• Dorthe

7

• Ulv I Faarikaal

7

Hopsann...

Sorry at eg svarer seint her..

Men såg det ikke før nå..

Har aldrig sett at det står at Jesus ble født 24 desember i Bibelen...

Desuten bommet de vel litt de som reknet ut vår tidsrekning etter kristi fødsel...

så det er vel ikkje engang sikkert Jesus ble født i år 0 heller..

Det er for meg lite vesentlig..

Det som teller er at Jesus ble født!

(det er det vel liten tvil om..)

Og så er det store spørsmålet:

Kven tror du at Jesus var/er?

Eg trur han var Messias, den levende Guds sønn...

Ha ein fin dag!

mvh

tror ikke jeg hadde forstått så veldig mye av det :)

Hei!

Kan jo anbefale deg en bok du kan lese som forklarer en del ting...

Livsviktige Spørsmål av Nicky Gumbel :

http://www.proklamedia.no/product_info.php?cPath=22_28&products_id=38

Eller å bli med på eit Alpa-kurs der du bor...

(viss det finnes..)

Dersom du er interessert i å lære mer og snakke om det som har med tro og tvil.....

Ha ein fin dag!

mvh

bibelen er kun en stor eventyrbok som har blitt tolket i hytt og pine av stort sett fanatikere som vil ha den til å rettferdiggjøre det (som regel usle) livet de lever.

Hei!

Hva legger du i at kristne (ofte) lever usle liv?

Kan du forklare det litt nermere?

mvh

vet du når hun ble gravid også du? hehe, jeg vet svært lite, eneste jeg synes er litt rart er at gud skapte jesus i maria sin mage, hun hadde da mann, var hun jomfru resten av livet også? eller fikk jesus søsken? :)

Hei!

Poenget med at Gud skapte Jesus i Maria sin mage, var at Jesus skulle være uten synd...

Vi andre driver å drasser på arvesynden...

Altså, vi er født som syndere...

Og ja Josef og Maria begynte eit normalt samliv etter Jesu fødsel og fikk noen barn...

mvh

Annonse

Hei!

Poenget med at Gud skapte Jesus i Maria sin mage, var at Jesus skulle være uten synd...

Og ja Josef og Maria begynte eit normalt samliv etter Jesu fødsel og fikk noen barn...

mvh

Gud skapte Jesus i Marias mage, sier du.

Forutsatt at Gud eksisterer / eksisterte og at Gud er / var i stand til å skape, må det vel hete at han skapte seg selv i Marias mage for å slippe å drasse på arvesynd?

Forutsatt at Gud eksisterer / eksisterte og at Gud er / var i stand til å skape, må det vel hete at han skapte seg selv i Marias mage for å slippe å drasse på arvesynd?

Det var i allfall den måten Gud valgte å gjøre det på...

(trur eg..)

mvh

Gjest eventyrbibel

Hei!

Hva legger du i at kristne (ofte) lever usle liv?

Kan du forklare det litt nermere?

mvh

Det jeg mener med usle liv er at størstedelen av de såkalte kristne(de som bekjenner seg til troen) har ekstremt høy dobbeltmoral.

Dobbeltmoral finnes selvfølgelig blant ikke troende og, men de går ikke rundt og gjør seg bedre enn de er.

Hei!

Det er tydelig at du er forvirret. Det er ingen kristne som tror at Jesus ble født på julaften -- så det er ikke på dette punktet Jv og de fleste andre kristne er uenige.

Alle tekster må *tolkes*, og kan rimeligvis tolkes på ulike måter. Jv tolker Bibelen på sin måte (dvs. på den måten Det styrende råd i USA bestemmer), andre tolker Bibelen på andre måter.

Dessuten har Jv sin egen Bibel-"oversettelse", med en rekke mer eller mindre tendensiøse gjengivelser.

Vennlig hilsen

Vitenskapen samlet mener Jesus ble født hele 4 år senere enn antatt i bibelen.

Jesus har antagelig levet mener de, men miraklene, de guddommelige evnene og hendelsene er nok litt overdret slik myter ofte blir.

UiF -- nå må du snart gi deg med å spre løgn / tøv.

Du skrev:

"Vitenskapen samlet mener Jesus ble født hele 4 år senere enn antatt i bibelen."

...? Hva i all verden mener du med det? Det er jo på grunnlag av Bibelen at en regner med at Jesus ble født mellom år 7 og år 4 f.v.t,

Så her har du igjen misforstått totalt! :)

Jeg foreslår at du i det minste lærer deg pensum på videregående skole-nivå før du deltar i denne type diskusjoner!

Vennlig hilsen

Hopsann...

Sorry at eg svarer seint her..

Men såg det ikke før nå..

Har aldrig sett at det står at Jesus ble født 24 desember i Bibelen...

Desuten bommet de vel litt de som reknet ut vår tidsrekning etter kristi fødsel...

så det er vel ikkje engang sikkert Jesus ble født i år 0 heller..

Det er for meg lite vesentlig..

Det som teller er at Jesus ble født!

(det er det vel liten tvil om..)

Og så er det store spørsmålet:

Kven tror du at Jesus var/er?

Eg trur han var Messias, den levende Guds sønn...

Ha ein fin dag!

mvh

Hei!

År 0 eksiterer rimelig nok ikke, så det er helt sikkert at Jesus ikke ble født "år 0".

Vennlig hilsen

Annonse

Hei

De tolknigner Jehovas går ut fra er dannet gjennom grundige analyser av orginaltekstene. De fant så mange "feil" i andre oversettelser at det etterhvert ble dannet en egen gruppering rundt troen.

Eks. ordet genoa. Jehovas vitner oversetter ordet med generasjon og kristendommen med slekt. Jehovas vitner mener dermed at den generasjon som opplevde 1911 også vil være her den dag Jesus kommer tilbake (det begynner å haste). 1911 er kommet frem gjennom ytterlige tolkninger. Denne lille oversettelseforskjellen danner svært store trosforskjeller.

Hei!

Nå roter du fælt.

Læren om generasjonen som ikke skulle dø ut, er for lengst oppgitt. Det skjedde ca. 1995. Og grunnen til det var at det var gått 80 år siden 1914.

Merk deg året: 1914, ikke 1911.

Ordet "genea" kan ha flere betydniger.

Vennlig hilsen

Dæven! Og alle de 144 000 som skal overleve oss andre ukristelige. Har de like grundige analyser på hvem de er?..Jeg mener..er jo ikke no å trakte etter jevhovas vitner dersom man ikke allerede er utvalgt

Hei!

De 144.000 skal bo i Himmelen -- resten skal bo på jorden.

Det er iallfall slik Jv fantaserer.

Vennlig hilsen

dessuten står det ikke at det er bare disse 144000 som skal til himmelen - men de har spesielle oppgaver.

Hei!

Det du skriver er direkte usant. Vakttårnet lærer helt klart at bare 144.000 (mennesker) skal oppholde seg i himmelen. Ja, de skal regjere derfra, med Jesus, over jorden i 1000 år.

Alle andre har i beste fall et "jordisk" håp. De skal få leve evig på en paradisisk jord.

Vennlig hilsen

Hei!

mvh

Hei!

Mener du for alvor at Jesus ble "skapt"?

Vennlig hilsen

Hei!

Både du og "misjonær" har misforstått.

Karakter: 1 (+)

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...