Gå til innhold

Til Misjonær

Anbefalte innlegg

bibelen er kun en stor eventyrbok som har blitt tolket i hytt og pine av stort sett fanatikere som vil ha den til å rettferdiggjøre det (som regel usle) livet de lever.

Hei!

Innlegget ditt tyder på at du er sterkt forvirret. Ev. at du totalt mangler grunnleggende kunnskaper.

Oppsøk hjelp!

Vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Scholar

27

• misjonær

11

• Dorthe

7

• Ulv I Faarikaal

7

Les litt i den selv og så ser du hvor sinnsyk den er. Ikke noe vanskelig å forstå og ikke noe vanskelig å tolke heller.

Tolkningene er bare bortforklaringer fordi de kristne ikke tør å si seg uenig i det som står.

Hei!

Du mangler tydeligvis grunnleggende kunnskaper om Bibelen.

Trist.

På en anne side -- du kjenner sikkert din Sputnik?

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

UiF -- nå må du snart gi deg med å spre løgn / tøv.

Du skrev:

"Vitenskapen samlet mener Jesus ble født hele 4 år senere enn antatt i bibelen."

...? Hva i all verden mener du med det? Det er jo på grunnlag av Bibelen at en regner med at Jesus ble født mellom år 7 og år 4 f.v.t,

Så her har du igjen misforstått totalt! :)

Jeg foreslår at du i det minste lærer deg pensum på videregående skole-nivå før du deltar i denne type diskusjoner!

Vennlig hilsen

Jesus ble født 4 år etter år null, så vi har feiret millenniumsskiftet 4 år for tidlig.

Jesus ble født 4 år etter år null, så vi har feiret millenniumsskiftet 4 år for tidlig.

Hei!

Vel, det kan diskuteres.

Poenget er at det ikke er noe i Bibelen som strider mot at Jesus kan ha blitt født en gang ca. 7-4 f.v.t.

Med andre ord ble du enda en gang tatt i å presenterer det rene vås.

Vennlig hilsen

Annonse

Det jeg mener med usle liv er at størstedelen av de såkalte kristne(de som bekjenner seg til troen) har ekstremt høy dobbeltmoral.

Dobbeltmoral finnes selvfølgelig blant ikke troende og, men de går ikke rundt og gjør seg bedre enn de er.

Kan du utdype litt kva du konkret tenker på?

Dobbeltmoral kan vel være så mangt...

Synest det er ganske drøyt å konkludere med at de fleste kristne lever eit usselt liv, fordi noen du har møtt/kjenner farer med dobbelmoral...

Tatt i betraktning av at du umuli kan ha kjenskap til de fleste som er kristne her i landet/verden...

Blir som om eg påstår at alle ikkje-kristne lever eit tomt og tragisk liv...

mvh

Hei!

År 0 eksiterer rimelig nok ikke, så det er helt sikkert at Jesus ikke ble født "år 0".

Vennlig hilsen

Hmmm...

I praksis ja...

Men i teorien må jo de dagene før år 1 etter kristi fødsel ha funnet sted i år 0 ?

Eller?

Viss ikkje gikk det første året skikkelig fort...

Ha ein fin kveld...

Kan du utdype litt kva du konkret tenker på?

Dobbeltmoral kan vel være så mangt...

Synest det er ganske drøyt å konkludere med at de fleste kristne lever eit usselt liv, fordi noen du har møtt/kjenner farer med dobbelmoral...

Tatt i betraktning av at du umuli kan ha kjenskap til de fleste som er kristne her i landet/verden...

Blir som om eg påstår at alle ikkje-kristne lever eit tomt og tragisk liv...

mvh

Hei,

Du skriver: "Blir som om eg påstår at alle ikkje-kristne lever eit tomt og tragisk liv..."

Synes du ikke det da?

Siden vi ikke vil ha noen gud i livet vårt, og fornekter ham.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hmmm...

I praksis ja...

Men i teorien må jo de dagene før år 1 etter kristi fødsel ha funnet sted i år 0 ?

Eller?

Viss ikkje gikk det første året skikkelig fort...

Ha ein fin kveld...

Kjære venn!

Det fins ikke noe år "0". Forsøk å forstå det.

Vennlig hilsen

Hei!

Mener du for alvor at Jesus ble "skapt"?

Vennlig hilsen

Hei!

Det er på en måte eit todelt spørsmål..

Eg trur at Jesus havna i "magen" på Maria på overnaturlig vis..

(ikkje den vanlige sæd-eggcelle saken..)

Siden eg tror på at Gud har skapt verden, universet og alt som er ut av ingen ting...

Ved sitt ord...

"Gud sa bli lys osv."

Så ser eg ingen grunn til at eg skulle tvile på at Gud kunne fikse det også...

På en annen side, trur eg ikkje at Jesus ble skapt...

For Jesus som en del av den treenige Gud har alltid vert...

På samme måte som Gud og DHA alltid har vert...

Sjønner du kva eg meiner?

mvh

Hei,

Du skriver: "Blir som om eg påstår at alle ikkje-kristne lever eit tomt og tragisk liv..."

Synes du ikke det da?

Siden vi ikke vil ha noen gud i livet vårt, og fornekter ham.

Med vennlig hilsen

Niks...

Trur mange ikkje kristne kan ha eit flott liv (før døden..)

Eg kjenner ikkje andres liv en mitt 100% og derfor kan eg ikkje komme med en sånn påstand...

mvh

Hei!

Tror du ikke på noen mennesker rundt deg?

Er du så mistroisk?

Men n o e tror du vel på -- noen spekulative ideer om rett og galt har du sikkert?

Eller er du amoralsk?

Vennlig hilsen

Moral har ikke noe med religion å gjøre. Men jeg skrevet før at jeg liker Kardemommeloven.

Man skal ikke skade andre

man skal være grei og snill

og ellers kan man gjøre som man vil.

Gjest QuePasta

Moral har ikke noe med religion å gjøre. Men jeg skrevet før at jeg liker Kardemommeloven.

Man skal ikke skade andre

man skal være grei og snill

og ellers kan man gjøre som man vil.

I en religion defineres det verdinormer og rettningslinjer man skal følge. Dette er i høyeste grad moral.

Ulv I Faarikaal

Hei!

Vel, det kan diskuteres.

Poenget er at det ikke er noe i Bibelen som strider mot at Jesus kan ha blitt født en gang ca. 7-4 f.v.t.

Med andre ord ble du enda en gang tatt i å presenterer det rene vås.

Vennlig hilsen

Det er ikke vås, men dette er vås:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2007418

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...