Gå til innhold

Til dere som svarte på Beyonce innlegget..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Klara Q

5

• KaVa

3

• Dorthe

2

• shandy

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pricilla

Der har du meg!og det er helt ok!Jeg mener, det viktigste er å fokusere på helse og trivsel hos den enkelte, uansett vekt.Jeg klarer ikke å si at en overvektig person er motbydelig, så lenge denne personen er det skjønneste mennesket innvendig.Og de som er så overvektige at det er helsefarlig, tror du ikke de prøver å slanke seg?Det siste de trenger er sårende komentarer, likeledes de som er radmagre og forgjeves prøver å legge på seg.Det kan være helsefarlig å være for tynn også, mangel på livsnødvendige næringsstoffer osv.Men det jeg ville fram til, er at det er en bitteliten andel av befolkningen som har problemer med at de ikke greier å legge på seg(da tar jeg ikke med sykdommer som anorexia og bulimi).

da er vi enige da! Bortesett fra at ejg synes altfor mye fett på kroppen er direkte motbydelig... Jeg sier ikke at personen er motbydelig, men fettet på kroppen.. Da mener jeg MASSE fett som velver utover, ikke 10 kilo, eller 15 for den saks skyld... Synes til og med bilringen min er motbydelig, og jeg har bmi på 21.

Jeg kjenner to jenter som sliter med at de er for tynne... De har ikke anoreksia. Men jeg kjenner flere som ønsker å gå ned, som er litt lubbne. men ingen av dem har dårlig helse... de er bare ikke helt fornøyd emd kroppen sin. Og hvem er vel det? Fåtall...

Gjest Pricilla

Der har du meg!og det er helt ok!Jeg mener, det viktigste er å fokusere på helse og trivsel hos den enkelte, uansett vekt.Jeg klarer ikke å si at en overvektig person er motbydelig, så lenge denne personen er det skjønneste mennesket innvendig.Og de som er så overvektige at det er helsefarlig, tror du ikke de prøver å slanke seg?Det siste de trenger er sårende komentarer, likeledes de som er radmagre og forgjeves prøver å legge på seg.Det kan være helsefarlig å være for tynn også, mangel på livsnødvendige næringsstoffer osv.Men det jeg ville fram til, er at det er en bitteliten andel av befolkningen som har problemer med at de ikke greier å legge på seg(da tar jeg ikke med sykdommer som anorexia og bulimi).

Når jeg sier fett er motbydelig, så snakker jeg om kroppens utseende, ikke personlighet...

Så sier ikke at personer er motbydelige, men kan synes kroppen er det. Du sier "skjønneste menneske innvendig" - da er vi over på personlighet, ikke kroppens utseende, og det er det vi diskuterer...

Neida!Vel er jeg litt tjukk, men jeg bryr meg egentlig ikke om det.Men jeg husker en historie om ei normalvektik(ja, nesten for tynn)jente fra skoletiden som fikk en kommentar om at ho begynte å bli tykk.Hun fikk alvorlig anoreksia på grunn av den kommentaren.Og jeg vet mange med henne som er unge og sårbare kan få en lik reaksjon som følge av ubetenksomme kommentarer.

Å være tynn anser jeg ikke som noe stort problem.Om du sier at en person er for tynn, så kan det føre til hva av alvorlige følger?at personen legger på seg?!

Men ingen bør selvf si at noen er stygge.

Men det er riktig det at menn foretrekker kvinner som har litt former ala Lopez,men jeg er langt over Lopeznivå :D

Kan føre til verre ting enn at en legger på seg å kommentere tynne mennesker. Har du tenkt på psyken? Selvtilliten?

Annonse

Det går ann å være feminin selv om man ikke er overvektig da. Jeg har målene 90 60 90, har altså en smal midje, og pupper som harmoner med rumpa og resten av kroppen. Ikke det spor gutteaktig for om jeg ikke er feit..

Hvorfor skal liksom normalvektige være gutteaktige? For noe vås

Har du akkurat 90 60 90? På centimeteren? Hm... har litt vanskelig for å tro det, jeg. Vet ikke hvorfor. Men det er litt suspekt med et ukjent nick osv.

Men husk at jeg har vært enig i mye av det du har sagt (og uenig i noe), så ikke kall meg feit, gammel, misunnelig kjerring fordet.

Men kall meg gjerne paranoid.

Gjest Returnsvar

Når jeg sier fett er motbydelig, så snakker jeg om kroppens utseende, ikke personlighet...

Så sier ikke at personer er motbydelige, men kan synes kroppen er det. Du sier "skjønneste menneske innvendig" - da er vi over på personlighet, ikke kroppens utseende, og det er det vi diskuterer...

Greit!Men hold dine meninger inni deg, ikke for min del, men for ungdom som kansje kan føle seg som verdens mest mislykkede person etter sånne komentarer.Jeg bør selvsagt ta selvkritikk for min uttalelsen om for tynne mennesker også.

Alt for mye fett er klart ikke noe lekkert, men det trenger ingen å forklare den overvektige personen.Samtidig er det lov å diskutere, men vanskelig å vite hvor grensen går(som i så mange andre diskusjoner).

Gjest reveenken

Det går ann å være feminin selv om man ikke er overvektig da. Jeg har målene 90 60 90, har altså en smal midje, og pupper som harmoner med rumpa og resten av kroppen. Ikke det spor gutteaktig for om jeg ikke er feit..

Du er perfekt du altså?

Gjest Pricilla

Greit!Men hold dine meninger inni deg, ikke for min del, men for ungdom som kansje kan føle seg som verdens mest mislykkede person etter sånne komentarer.Jeg bør selvsagt ta selvkritikk for min uttalelsen om for tynne mennesker også.

Alt for mye fett er klart ikke noe lekkert, men det trenger ingen å forklare den overvektige personen.Samtidig er det lov å diskutere, men vanskelig å vite hvor grensen går(som i så mange andre diskusjoner).

Hvorfor holde mine meninger for meg selv? Dette er et diskusjonsforum hvoa man kan si hva man mener.. Ikke ment som noe angrep på deg eller andre overvektige. Synes vorter også er motbydelige, strekkmerkene mine er også en smule motbydelige.. Fett bye meg i mot, likte du den formuleringen bedre?

Hvorfor holde mine meninger for meg selv? Dette er et diskusjonsforum hvoa man kan si hva man mener.. Ikke ment som noe angrep på deg eller andre overvektige. Synes vorter også er motbydelige, strekkmerkene mine er også en smule motbydelige.. Fett bye meg i mot, likte du den formuleringen bedre?

Enig med deg. Man må få lov å si det man vil på et sted som dette uten å tenke på de som kanskje kan få aneroksi av det. Man kan ikke beskyttes mot alt.

En ting er å holde slikt for seg selv i direkte samtale med en forvirret tenåring, men her må det da være lov.

Annonse

Gjest Pricilla

Enig med deg. Man må få lov å si det man vil på et sted som dette uten å tenke på de som kanskje kan få aneroksi av det. Man kan ikke beskyttes mot alt.

En ting er å holde slikt for seg selv i direkte samtale med en forvirret tenåring, men her må det da være lov.

Søstern min har en del valpefett og skal slanke seg.. Men jeg støtter så klart ikke det, men støtter at hun drikker vann i stetdet for brus, spiser mindre snop og beveger seg mer i stedet for å glane på tv.... Men sier ikke til henne at fett er motbydelig. Det lille valpefettet der er jo "stramt" allikevel, og lille gullungen min kan aldri bli motbydelig! hehe... : ) Så lenge hun ikke blir like stor som en lastebil når hun blir voksen..

Så da er vi enige! Fryktelige feite folk synes jeg har motbydelige kropper.. Sorry - det er MIN mening.

Søstern min har en del valpefett og skal slanke seg.. Men jeg støtter så klart ikke det, men støtter at hun drikker vann i stetdet for brus, spiser mindre snop og beveger seg mer i stedet for å glane på tv.... Men sier ikke til henne at fett er motbydelig. Det lille valpefettet der er jo "stramt" allikevel, og lille gullungen min kan aldri bli motbydelig! hehe... : ) Så lenge hun ikke blir like stor som en lastebil når hun blir voksen..

Så da er vi enige! Fryktelige feite folk synes jeg har motbydelige kropper.. Sorry - det er MIN mening.

Jepp. Fett er ikke pent ;o)

Gjest helt greit!

Ok, si hva du vil da!Jeg bryr meg ikke om at noen skulle kommentere overvekten min, jeg har opplevd å vært på den andre siden også, jeg var den unge,pene og den som kommenterte selv(jeg var ung og visste ikke bedre).

Men nå, med min kommentar før i dag så tenkte jeg mer på tenåringer som kansje tok det tungt med slike kommentarer,skjønner?

Men for all del, skriv hva du vil!

Det er bare litt merkverdig at det er kun en annen person som tør si at hun også synes de to damene er litt drøye over hekken. Folk som er like feite selv vil vel ikke innrømme at noen som er som dem eller tynnere er drøye?

HVEM er det som skal være "drøy over hekken"? Beyonce???

*måper*

Gjest og her var det mange av dem...

HVEM er det som skal være "drøy over hekken"? Beyonce???

*måper*

Ikke sant? Den som greier å klype så mye som en halv cm fett på den stålrumpa skal få en kjeks av meg!

En ting kan man konkludere med etter disse trådene. Og det er i alle fall en ting mannfolk flest IKKE liker blandt damer.

Vakuum i hodet.

Hvor høy er du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...